AKTS - Dövme Kültürü ve Tasarımı

Dövme Kültürü ve Tasarımı (GRT377) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Dövme Kültürü ve Tasarımı GRT377 2 1 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
GRT111 Grafik Tasarımında Desen I, GRT112 Grafik Tasarımında Desen II
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Yrd. Doç. Dr. Efe Varol
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı • Dövme tarihi bilgisi. • Dövmenin kültürlerdeki yeri bilgisi. • Farklı dövme üslupları yaklaşımları bilgisi. • Giriş seviyesi dövme tasarlayabilme. • İki öğeli dövme tasarlayabilme. • Lettering ve yazı dövmesi tasarlayabilme ve kompozisyon oluşturma. • Kaplayıcı doku ve bitkisel doku tasarlayabilme ve kompozisyon oluşturma. • Üç öğeli dövme tasarlayabilme. • Özgün dövme tasarımı yapabilme.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • Dövme tarihi anlatır.
  • • Dövmenin kültürü anlatır.
  • • Farklı dövme üsluplarını anlatır.
  • • Dövme fikri için araştırma yapar, eskizler oluşturur.
  • • Basit dövme tasarlar.
  • • İki öğeli dövme tasarlar.
  • • Lettering ve yazı dövmesi tasarlar ve kompozisyonda kullanır.
  • • Kaplayıcı doku ve bitkisel doku tasarlar ve kompozisyonda kullanır.
  • • Üç öğeli dövme tasarlar.
  • • Tasarımlarında soyutlama yapar.
Dersin İçeriği Dövme tarihi ve kültürü bilgileri, farklı dövme şekilleri, basit dövme, iki ve üç ögeli dövme tasarımları ile lettering ve bitkisel doku tasarım ve uygulamaları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanımı,amacı,işleniş biçimi ve örnekler. Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması.
2 Dövmenin tarihsel gelişiminin anlatılması Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması.
3 Dövmenin kültürler içindeki yeri ve farklı yaklaşımlar Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması.
4 Dövme üslupları Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması.
5 Basit dövme yaklaşım ve tasarımları Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması.
6 Basit dövme yaklaşım ve tasarımları Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması.
7 Lettering ve yazı dövme yaklaşımları Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması.
8 Ara Sınav
9 Lettering ve yazı dövme yaklaşımları Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması.
10 Dövme fikri rafine etme, soyutlama ve kompozisyonu Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması.
11 İki öğeli dövme tasarımı ve pratikleri Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması.
12 İki öğeli dövme tasarımı ve pratikleri Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması.
13 Kaplayıcı doku ve bitkisel doku oluşturmaları Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması.
14 Kaplayıcı doku ve bitkisel doku oluşturmaları Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması.
15 Üç öğeli dövme tasarımı ve pratikleri Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması.
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. • Adams, Ansel. 1981. The Negative. Boston: New York Graphic Society.
2. • Çerikan, F. U. & Alanko, M. R. (2016). “Dövme”nin Çeşitli Dillerdeki Etimolojisi Ve Kısa Tarihçesi . Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , (Ek1) , 166-193
3. • Williams, M. Maggie (2011). Celtic Tattoos: Ancient, Mediaval and Postmodern. Studies in Medievalism 2011/3.
4. • Gardin, N., Olorenshaw,R. (2006). Larousse Semboller Sözlüğü. Bilge Kültür Sanat
5. • Garfield, S. (2012), Tam Benim Tipim. Domingo.
6. • Sarıkavak, N.K. (2014) Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Tasarımlar, Grafik Kitaplığı.
7. • Ambrose, G., Aono-Billson,N. (2013). Dil ve Yaklaşım. Literatür.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir.
3 İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular.
5 Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır.
6 Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
7 Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir.
8 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi).
10 Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
11 Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler.
12 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
13 Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir.
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 4 40
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Toplam İş Yükü 100