AKTS - Dövme Kültürü ve Tasarımı
Dövme Kültürü ve Tasarımı (GRT377) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dövme Kültürü ve Tasarımı | GRT377 | Alan Seçmeli | 2 | 1 | 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | • Dövme tarihi bilgisi. • Dövmenin kültürlerdeki yeri bilgisi. • Farklı dövme üslupları yaklaşımları bilgisi. • Giriş seviyesi dövme tasarlayabilme. • İki öğeli dövme tasarlayabilme. • Lettering ve yazı dövmesi tasarlayabilme ve kompozisyon oluşturma. • Kaplayıcı doku ve bitkisel doku tasarlayabilme ve kompozisyon oluşturma. • Üç öğeli dövme tasarlayabilme. • Özgün dövme tasarımı yapabilme. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Dövme tarihi ve kültürü bilgileri, farklı dövme şekilleri, basit dövme, iki ve üç ögeli dövme tasarımları ile lettering ve bitkisel doku tasarım ve uygulamaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanımı,amacı,işleniş biçimi ve örnekler. | Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması. |
| 2 | Dövmenin tarihsel gelişiminin anlatılması | Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması. |
| 3 | Dövmenin kültürler içindeki yeri ve farklı yaklaşımlar | Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması. |
| 4 | Dövme üslupları | Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması. |
| 5 | Basit dövme yaklaşım ve tasarımları | Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması. |
| 6 | Basit dövme yaklaşım ve tasarımları | Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması. |
| 7 | Lettering ve yazı dövme yaklaşımları | Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Lettering ve yazı dövme yaklaşımları | Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması. |
| 10 | Dövme fikri rafine etme, soyutlama ve kompozisyonu | Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması. |
| 11 | İki öğeli dövme tasarımı ve pratikleri | Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması. |
| 12 | İki öğeli dövme tasarımı ve pratikleri | Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması. |
| 13 | Kaplayıcı doku ve bitkisel doku oluşturmaları | Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması. |
| 14 | Kaplayıcı doku ve bitkisel doku oluşturmaları | Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması. |
| 15 | Üç öğeli dövme tasarımı ve pratikleri | Bir sonraki haftanın konusu verilerek öğrencinin araştırma ve eskizler yapması. |
| 16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. • Adams, Ansel. 1981. The Negative. Boston: New York Graphic Society. |
|---|---|
| 2. • Çerikan, F. U. & Alanko, M. R. (2016). “Dövme”nin Çeşitli Dillerdeki Etimolojisi Ve Kısa Tarihçesi . Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , (Ek1) , 166-193 | |
| 3. • Williams, M. Maggie (2011). Celtic Tattoos: Ancient, Mediaval and Postmodern. Studies in Medievalism 2011/3. | |
| 4. • Gardin, N., Olorenshaw,R. (2006). Larousse Semboller Sözlüğü. Bilge Kültür Sanat | |
| 5. • Garfield, S. (2012), Tam Benim Tipim. Domingo. | |
| 6. • Sarıkavak, N.K. (2014) Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Tasarımlar, Grafik Kitaplığı. | |
| 7. • Ambrose, G., Aono-Billson,N. (2013). Dil ve Yaklaşım. Literatür. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |||||
| 2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
| 3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | |||||
| 6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | |||||
| 7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | |||||
| 8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
| 9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
| 10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
| 11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | |||||
| 12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
| 13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | |||||
| 14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 4 | 40 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
