AKTS - Temel İngilizce IV
Temel İngilizce IV (ENG222) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel İngilizce IV | ENG222 | 4. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| ENG122 |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Diğer Bölümlerden Alınan Servis Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders, ENG122 (Temel İngilizce III) dersinin devamı niteliğinde olup amacı, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ ne göre A2+ seviyesinde (Temel Kullanıcı) iletişim kurmalarına yardımcı olacak İngilizce temel dil becerilerini kazandırmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Başlangıç üstü düzeyde iletişim kurmaya yardımcı olacak daha fazla kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; seyahat, mekânlar, fiziksel görünüş, sağlık, hava durumu, planlar, telefon konuşmaları ve kültürel olgular |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Oryantasyon | Ders Tanıtım Kitapçığı |
| 2 | Ünite 5 5A The right person günlük konuların kapsamlı bir tanımını verme (örn. insanlar, yerler, deneyimler) basit bir dil kullanarak yaygın meslekler hakkında konuşma | Ders Kitabı sayfa 38-39 |
| 3 | Ünite 5 5B Appearances insanların görünüşünü, kişiliğini ve duygularını tanımlama | Ders Kitabı sayfa 40-41 |
| 4 | Ünite 5 5C Shopping tips basit bir dil kullanarak temel tavsiyelerde bulunma | Ders kitabı sayfa 42-43 |
| 5 | Ünite 5 5D English in action *Yazma Çalışması I önerilerde bulunma ve bunlara yanıt verme gelecekle ilgili tahminlerde bulunma günlük meselelerle ilgili tavsiyeler yazma | Ders kitabı sayfa 44 |
| 6 | Ünite 5 Check and reflect Ünite 6 6A Happiness gelecekle ilgili tahminlerde bulunma | Ders Kitabı sayfa 45-47 |
| 7 | Ünite 6 6B A busy week bir günlük veya program doğrultusunda gelecek ile ilgili basit düzenlemeler ve planlar yapma | Ders Kitabı sayfa 48-49 |
| 8 | Ünite 6 6C A quiet weekend planlar ve düzenlemeler üzerine tartışma ve açıklama yapma VİZE SINAVI | Ders kitabı sayfa 50-51 |
| 9 | Ünite 6 6D English in action Check and reflect kalıplaşmış ifadeler kullanarak telefon mesajı bırakma ve alma | Ders Kitabı sayfa 52-53 |
| 10 | Yazma Çalışması II bir program doğrultusunda gelecek ile ilgili planlar yazma | Ek materyal |
| 11 | Ünite 7 7A The building project tanıdık konular hakkında fikir beyan etme | Ders Kitabı sayfa 54-55 |
| 12 | Ünite 7 7B A Where I grew up geçmiş alışkanlıklardan bahsetme | Ders Kitabı sayfa 56-57 |
| 13 | Ünite 7 7C A Favourite room yerlerin kapsamlı tanımını yapma | Ders Kitabı sayfa 58-59 |
| 14 | Ünite 7 7D English in action Check and reflect mazeret bildirme ve bunlara yanıt verme | Ders Kitabı sayfa 60-61 |
| 15 | GENEL TEKRAR | Ek materyal |
| 16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Roadmap (A2+) by Lindsay Warwick and Damian Williams (Pearson) |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanan çalışma kağıtları/ Supplementary materials prepared by DML instructors |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |||||
| 2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
| 3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | |||||
| 6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | |||||
| 7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | |||||
| 8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
| 9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | X | ||||
| 10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
| 11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | |||||
| 12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
| 13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | |||||
| 14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 2 | 2 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
