AKTS - Disiplinler Arası Medya Uygulamaları

Disiplinler Arası Medya Uygulamaları (GRT484) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Disiplinler Arası Medya Uygulamaları GRT484 2 2 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Serdar Südor
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Grafik tasarım disiplinlerini öğrenmekte olan öğrencilerin bunları faklı disiplinler ile birleştirebilme becerisini kazandırabilmek.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Alanını farklı disiplinlerle karşılaştırır,
  • Disiplinler arasında çözüme yönelik etkin çözümler oluşturur,
  • İlgili programları etkin bir şekilde kullanır.
Dersin İçeriği Adobe After Effects, Adobe Premiere, Photoshop, Illustrator ve 3Ds max programlarının birbirileriyle paralel şekilde kullanılarak bir müzik klibi ya da tanıtım filmi hazırlanma aşamaları; belli teknikler kullanarak çekim, efekt, renk düzeltme, senkronizasyon, montaj ve çıktı aşamaları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 3D modelleme ve kullanım alamnları nedir?
2 Örnek çalışmaların incelenmesi
3 Modelleme programına giriş ve vize projesinin verilmesi
4 Proje için konuların hazırlanması
5 Müzik, zaman, 3 boyut kavramlarının irdelenmesi
6 3D programının grafik programları ile ilişkisi
7 Arasınav
8 Öğrenci için yeni olan disiplinlerin gözden geçirilmesi
9 3D modellerin sanal ortamda kullanımları
10 VR, AR teknikleri ve programda kullanılması
11 Hareketli model kavramının incelenmesi
12 Unreal programının detaylarının öğretilmesi
13 Oluşturulan proje için kritikler
14 Oluşturulan proje için kritikler
15 Proje bitirilmesi ve rendering
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN 3D STUDIO MAX EĞİTİM KİTABI Yazar-Adı: Şerife DEMİR.
Diğer Kaynaklar 2. Maya 3D Karakter Modelleme ve Animasyon Temelleri. Yazar-Adı: Serdar SÜDOR
3. Unreal Engine 5 / Yazar: Güvenç Şahin
4. Diğer Kaynaklar: Dersin öğretim görevlisi

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 60
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir.
3 İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. X
4 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. X
5 Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. X
6 Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. X
7 Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. X
8 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi).
10 Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. X
11 Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. X
12 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. X
13 Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir.
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 4 64
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 5 4 20
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 3 20 60
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 3 3
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 3 3
Toplam İş Yükü 150