AKTS - Yargılama ve Karar Verme
Yargılama ve Karar Verme (PSY314) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yargılama ve Karar Verme | PSY314 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere karar vermenin psikolojisi ile ilgili deneysel çalışmaları ve sonuçlarını sunarak, karar verme mekanizmaları ve süreçlerinin açıklamaları hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Karar verme, yargısal bozulmalar, sezgisel kararlar, risk ve belirsizlik altında karar verme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve Genel Bakış: Hüküm, Kararlar ve Rasyonalite | Ana ders kitabı: Bölüm 1 |
| 2 | Yargının doğası ve analizi | Ana ders kitabı: Bölüm 2 |
| 3 | Olasılık ve frekans hükmü verme | Ana ders kitabı: Bölüm 3 |
| 4 | Yargısal bozulmalar: Demirleme-ve-Ayar Sezgisel kararları ve geriye bakış önyargısı | Ana ders kitabı: Bölüm 4 |
| 5 | Kanıt ve bağımsız değişkenleri değerlendirilmesi. | Ana ders kitabı: Bölüm 5 |
| 6 | Kovaryasyonları Nedensellik ve Karşıolgusal Düşünme. | Ana ders kitabı: Bölüm 6 |
| 7 | Risk ve belirsizlik altında karar verme | Ana ders kitabı: Bölüm 7 |
| 8 | Tercih ve seçim | Ana ders kitabı: Bölüm 8 |
| 9 | Güven ve İyimserlik. | Ana ders kitabı: Bölüm 9 |
| 10 | Zaman İçinde Yargı ve Seçim. | Ana ders kitabı: Bölüm 10 |
| 11 | Dinamik kararlar | Ana ders kitabı: Bölüm 11 |
| 12 | Risk | Ana ders kitabı: Bölüm 12 |
| 13 | Gruplar ve takım içinde karar verme İşbirliği ve Koordinasyon. | Ana ders kitabı: Bölüm 13, 14 |
| 14 | Sezgi, yansıtıcı düşünme ve Beyin. | Ana ders kitabı: Bölüm 15 |
| 15 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem İçi Konuların Tekrarı |
| 16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem İçi Konuların Tekrarı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Judgment and Decision Making: Psychological Perspectives, David Hardman, BPS Blackwell, 2009 |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. The Psychology of Judgment and Decision Making, Scott Plous, McGraw - Hill, 1993 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinir. | |||||
| 2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlar. | |||||
| 5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenir. | |||||
| 6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenir. | |||||
| 7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirir. | |||||
| 8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirir. | X | ||||
| 9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunur. | |||||
| 10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirir. | |||||
| 11 | İletişim becerisini geliştirir. | |||||
| 12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirir: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
