AKTS - Uluslararası Ticari ve Finansal Kuruluşlar
Uluslararası Ticari ve Finansal Kuruluşlar (LOG402) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uluslararası Ticari ve Finansal Kuruluşlar | LOG402 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilere uluslararası finansal ve ticari kuruluşlarla ilgili temel kavram ve teoriler konusunda yeterli anlayış kazandırmak ve temel bilgi dağarcığını sağlamaktır. Ders; tarihsel bir yaklaşım ve disiplinler arası bir anlayış ile öğrencileri güncel finansal meselelere çekmek, bu konulara dair bir bakış açısı kazandırmak üzere tasarlanmıştır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Finansal sistem, faiz oranları, finansal kurumlar, para politikası, para piyasası, tahvil, borsa, ipotek ve döviz piyasaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Finansal Piyasalar ve Kurumları Neden Öğrenmeliyiz? | Bölüm 1, Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012, pp. 1-14 |
| 2 | Faiz Oranı Ne Demektir, Değerlemedeki Rolü Nedir? | Bölüm 3, Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012, pp. 36-63 |
| 3 | Finansal Sisteme Genel Bir Bakış | Bölüm 2, Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012, pp. 15-35 |
| 4 | Faiz oranları Neden Değişir? | Bölüm 4, Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012, pp. 64-88 |
| 5 | Risk ve Vade Yapısı Faiz Oranlarını Nasıl Etkiler? | Bölüm 5, Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012, pp. 89-115 |
| 6 | Finansal Kurumlar Neden Vardır? | Bölüm 6, Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012, pp. 134-162 |
| 7 | Finansal Krizler Neden Meydana Gelir, Ekonomi için Neden Yıkıcıdır? | Bölüm 8, Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012, pp. 163-190 |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Para Politikasının Yürütülmesi: Araçlar, Amaçlar, Strateji ve Taktikler | Bölüm 10, Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012, pp. 214-253 |
| 10 | Para Piyasaları | Bölüm 11, Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012, pp. 254-278 |
| 11 | Tahvil Piyasası | Bölüm 12, Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012, pp. 279-301 |
| 12 | Borsa | Bölüm 13, Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012, pp. 323-343 |
| 13 | İpotek Piyasaları | Bölüm 14, Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012, pp. 344-373 |
| 14 | Döviz Piyasası | Bölüm 15, Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012, pp. 374-397 |
| 15 | Uluslararası Finans Sistemi | Bölüm 16, Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012, pp. 398- 424 |
| 16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin, Stanley G. Eakins, 7th Edition, Prentice Hall, 2012, New York. |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinir. | |||||
| 2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlar. | |||||
| 5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenir. | |||||
| 6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenir. | |||||
| 7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirir. | |||||
| 8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirir. | X | ||||
| 9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunur. | |||||
| 10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirir. | |||||
| 11 | İletişim becerisini geliştirir. | |||||
| 12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirir: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 40 | 40 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 50 | 50 |
| Toplam İş Yükü | 90 | ||
