AKTS - Örgütlerde Güç ve Politika
Örgütlerde Güç ve Politika (MAN403) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Örgütlerde Güç ve Politika | MAN403 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, örgüt bağlamında güç ve politika konularını tanıtmaktır. Bu şekilde ele alındığında, bu ders, öğrencilere, kişilerarası, örgütsel ve örgütler-arası bakış açılarıyla güç ve politika konularına dair bilgilerini arttırmak yönünde tasarlanmıştır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Farklı güç türleri; örgütsel ortamda politik stratejiler; güç ve politika arasındaki ilişki. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Örgüt Konusuna Giriş | Daft,R. s.2-23 |
| 2 | Örgütlerarası İlişkiler | Daft,R.s:148-174 |
| 3 | Örgütlerarası İlişkiler | Daft,R.s:148-174 |
| 4 | Güç Kavramı | Robbins and Judge:s.400-405 |
| 5 | Gücün Temelleri | Robbins ve Judge:pp.410-415 |
| 6 | Kişilerarası Güç | Ders Notları |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Örgütsel Güç | Ders Notları |
| 9 | Örgütlerarası Güç | Ders Notları |
| 10 | Güç taktikleri | Ders Notları |
| 11 | Politika ve güç | Ders Notları |
| 12 | Politika ve güç | Ders Notları |
| 13 | Liderlik ve güç | Ders Notları |
| 14 | Politika ve güç ve kültür | Ders Notları |
| 15 | Politika ve güç ve kültür | Ders Notları |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Daft,R.2010.Organization Theory and Design,10th Edition, South-Western Publishing |
|---|---|
| 2. Tsoukas,H and Chia,R.2011. Philosophy and Organization Theory, Research in the Sociology of Organizations,Vol 32 | |
| 3. Robbins, S.P. and Barnwell,N.2002.Organization Theory:Concept and Cases.4th Edition | |
| 4. Jones,G.R.2013. Organizational Theory,Design and Change.7th Edition.Pearson. | |
| 5. Pfeffer,J.2000.Managing with Power, Harvard Business School Press. | |
| 7. Ders Notları | |
| Ders Kitabı | 6. Course Notes |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 5 | 10 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 7 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinir. | |||||
| 2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlar. | |||||
| 5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenir. | |||||
| 6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenir. | |||||
| 7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirir. | |||||
| 8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirir. | X | ||||
| 9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunur. | |||||
| 10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirir. | |||||
| 11 | İletişim becerisini geliştirir. | |||||
| 12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirir: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 20 | 40 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
