AKTS - Uluslar arası İktisat II
Uluslar arası İktisat II (ECON314) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uluslar arası İktisat II | ECON314 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin ana amacı öğrencilerin uluslararası makroiktisadın temel kavram ve modellerini orta düzeyde öğrenmesidir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Milli gelir muhasebesi; ödemeler dengesi; kısa ve uzun dönemde para, faiz, kur ve fiyat düzeyi; enflasyon ve kur: üretim (output) ve kur: kısa ve uzun dönem (DD-AA modeli); sabit kur ve müdahale; kur rejimi seçimi; açık ekonomide makroekonomik politika. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Genel (kuş bakışı) Değerlendirmesi | |
| 2 | Milli Gelir Muhasebesi ve İlgili Kavramlar | ss. 278-291 Ders Notu |
| 3 | Ödemeler Bilançosu | ss. 291-302 |
| 4 | Döviz Piyasası | ss. 306-337 |
| 5 | Para, Faiz ve Kur: Kısa Dönem | ss. 338-366 |
| 6 | Fiyat Düzeyi, Enflasyon ve Kur: Uzun Dönem | ss. 369-400 |
| 7 | Açık Ekonomi IS-LM Modeli: Gözden Geçirme | Ders Notu |
| 8 | Arasınav | |
| 9 | Çıktı (Output) ve Kur: Kısa ve Uzun Dönem (DD-AA modeli) | ss. 407-441 |
| 10 | Sabit Kur ve Müdahale | ss. 447-477 |
| 11 | Kur Rejimi Seçimi | Ders Notu |
| 12 | Açık Ekonomide Makroekonomik Politika: Temel Konular | Ders Notu |
| 13 | Seçilmiş Konular I | |
| 14 | Seçilmiş Konular II | |
| 15 | Genel Değerlendirme | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Krugman, P. R. and Obstfeld, M. (2006) International Economics: Theory and Policy, 7th Edition, Pearson/Addison-Wesley |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Salvatore, D. (2004) International Economics, 8th Edition, John Wiley |
| 3. Appleyard, D. R., Field, A. J. and Cobb, S. L. (2006) International Economics, 5th Edition, McGraw-Hill. | |
| 4. Dornbusch, R., Fischer, S. and Startz R. (2008) Macroeconomics, 10th Edition, McGraw-Hill. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 5 | 10 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 25 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 8 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinir. | |||||
| 2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | X | ||||
| 3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlar. | X | ||||
| 5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenir. | |||||
| 6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenir. | |||||
| 7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirir. | |||||
| 8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirir. | |||||
| 9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunur. | |||||
| 10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirir. | |||||
| 11 | İletişim becerisini geliştirir. | |||||
| 12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirir: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 30 | 30 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | 5 | 5 | 25 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 149 | ||
