AKTS - Lojistikte Girişimcilik ve KOBİ`ler
Lojistikte Girişimcilik ve KOBİ`ler (LOG429) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Lojistikte Girişimcilik ve KOBİ`ler | LOG429 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, uluslararası kapsamda girişimcilik ve lojistik açısından temel kavram ve teorilerin değerlendirilerek temel bilgileri oluşturmak ve Türkiye’deki işletmelere yönelik bir bakış açısı yaratmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Uluslararası kapsamda girişimcilik ve lojistiğin tanımı, girişimcilerin özellikleri ve işletme çeşitleri, lojistik alanındaki KOBİ?lerin girişimci özellikleri, girişimci KOBİ?lere yönelik güncel veriler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Girişimcilik Kavramı ve Girişimciliğin Önemi | Ders kitabı 1- Bölüm1 sS.15-30 ve Bölüm 2 |
| 2 | Türkiye’de Girişimcilik | http://www.gemconsortium.org/docs/download/2297, Global Entrepreneurship monitör raporu, www.tusiad.org.tr sitelerinden güncel makale ve istatistikler |
| 3 | İşletme Çeşitleri ve Küçük ve Orta Ölçekli (KOBİ) İşletmeler | www.kosgeb.gov.tr, www.kobi.org.tr, www.tobb.org.tr sitelerinde araştırma ve inceleme |
| 4 | Küresel KOBİ’ler ve Girişimcilik | Küresel KOBİ örnekleri araştırma ve tartışma |
| 5 | KOBİ’lerin Türkiye’deki Yeri ve Önemi | www.kosgeb.gov.tr, www.ibp.gov.tr |
| 6 | Türkiye’de Lojistiğin Güncel Durumu | Güncel Lojistik Haberleri tartışma |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Lojistik Alanındaki KOBİ’ler ve Özellikleri | www.loder.org.tr, www.e-musiad.com |
| 9 | Türkiye ve Dünya’dan Lojistikçi KOBİ Örnek Olay İncelemeleri | Güncel haberler ve tezler |
| 10 | KOBİ’lerin Lojistikteki Yeri ve Önemi | Güncel makaleler, http://www.handyshippingguide.com/shipping-news/study-shows-freight-and-logistics-of-prime-importance-to-smes-as-dhl-express-sign-new-lease_4332 ,“Truly Global Study Shows Trade Flows Changing as Power Moves to Less Developed Economies”, www.worldbank.org |
| 11 | Girişimci KOBİ Örnek Olay İncelemeleri | Ders kitabı 2- Chapter 7 ve 12 |
| 12 | Türkiye’deki KOBİ’lerin Girişimci Özelliklerinin Araştırılması- Öğrenci projeleri | Öğretim görevlisi ile belirlenen KOBİ’ler üzerinde yapılan değerlendirme ve görüşmeler |
| 13 | Öğrenci Sunumları | 15 dk. sunum |
| 14 | Öğrenci Sunumları | 15 dk. sunum |
| 15 | Öğrenci Sunumları | 15 dk. sunum |
| 16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Bessant, John and Joe Tidd, Innovation and Entrepreneurship, John Willy and Sons Ltd., United Kingdom, 2011. |
|---|---|
| 4. Norman M. Scarborough, Essentials of Entrepreneurship and Small Business Management (7th Edition),2013. | |
| Diğer Kaynaklar | 2. http://www.gemconsortium.org/docs/download/2297 Application examples from Turkey and world, case studies and academic articles are made use of during the course. |
| 3. www.kosgeb.gov.tr, www.kobi.org.tr, www.tobb.org.tr, www.loder.org.tr, www.e-musiad.com, www.worldbank.org |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 20 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinir. | |||||
| 2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlar. | |||||
| 5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenir. | |||||
| 6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenir. | |||||
| 7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirir. | |||||
| 8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirir. | |||||
| 9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunur. | |||||
| 10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirir. | |||||
| 11 | İletişim becerisini geliştirir. | |||||
| 12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirir: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 35 | 35 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
