AKTS - Lojistik ve Taşımacılıkta Bütünleşik Kalite Sistemleri
Lojistik ve Taşımacılıkta Bütünleşik Kalite Sistemleri (LOG322) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Lojistik ve Taşımacılıkta Bütünleşik Kalite Sistemleri | LOG322 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Toplam Kalite Yönetimine ilişkin temel anlayışın istatistiksel araç ve teknikler kullanılarak nasıl geliştirildiğini anlamaya yönelik tasaranmıştır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında, Toplam Kalite Yönetimi kavramı ve tanımına, kalite geliştirmeye yönelik araç ve tekniklere, temel istatistiklere, kontrol diyagramlarına, 6 sigma ve uluslararası kalite standartlarına odaklanılmaktadır. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriğine giriş ve Kalite Tanımı | Ders Kitabı - Bölüm 1 |
| 2 | Kalite Kavramı | Bölüm 2 |
| 3 | Toplam Kalite Yönetimi, Felsefesi, İlkeleri ve Uygulamaları | Bölüm 2 |
| 4 | Kalite Guruları: Felsefeleri, ilkeleri ve metodları | Evans, Bölüm 3 Reading: "A Note On Quality: The Views of Deming, Juran, Crosby." |
| 5 | TQM-araçlar ve teknikler | Ders Kitabı Bölüm 3 |
| 6 | TQM- yönetim ve planlama araçları | Bölüm 12 |
| 7 | Ara Sınav | Ara Sınav |
| 8 | İstatistiklerin Temel ilkeleri | Bölüm 4 |
| 9 | Verilerin Kontrol Diyagramı | Bölüm 5 |
| 10 | Müşteri Odaklılık | Evans, Bölüm 5 |
| 11 | Kalitede Ürün / Süreç Dizaynı | Evans, Bölüm 7 Reading: "Quality on the Line." |
| 12 | Kalitede İnsan Kaynakları Yönetimi | Evans, Bölüm 10 Reading: "Implementing TQM with Self-Directed Teams." |
| 13 | Kalite Güvencesi / Kontrol | Evans, Bölüm 14 Reading: "Communication and Control Processes in the Delivery of Service Quality." |
| 14 | Takım Çalışması ve sunumlar | Araştırma ve firma toplam kalite yönetimi sunumları |
| 15 | Takım Çalışması ve sunumlar | Araştırma ve firma toplam kalite yönetimi sunumları |
| 16 | Genel Sınav | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Besterfield, D.H., Besterfield- Michna, C. Besterfield, G.H. and Besterfield- Sacre, M. “Total Quality Management “, 3rd ed., NJ: Prentice Hall, 2003. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. James R. Evans and William B. Lindsay, The Management and Control of Quality, 5th ed. (Minneapolis: West Publishing Company, 2002). |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 15 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinir. | |||||
| 2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlar. | |||||
| 5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenir. | |||||
| 6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenir. | |||||
| 7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirir. | |||||
| 8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirir. | |||||
| 9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunur. | |||||
| 10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirir. | |||||
| 11 | İletişim becerisini geliştirir. | |||||
| 12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirir: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 35 | 35 |
| Toplam İş Yükü | 90 | ||
