AKTS - Şebeke Modelleri
Şebeke Modelleri (IE510) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Şebeke Modelleri | IE510 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu derste öğrencilere gerçek hayat problemlerinde uygulanabilmesi amacıyla şebeke modellerinin temel kavramları öğretilecektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Akış problemleri, özel amaçlı algoritmalar, sevkiyat modelleri için gelişmiş yöntemler, maksimum akış problemi için teori, algoritma ve uygulamalar, en kısa patika, minimum maliyet akış modelleri, şebeke simplex yöntemi, çok-ürünlü akış problemleri, genelleştirilmiş şebeke modeli, şebeke modellerinin üretim planlama uygulamaları, gezgin satıcı prob |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Şebeke akış modellerine giriş. | |
| 2 | Devam | |
| 3 | Sevkiyat modelleri için özel amaçlı algoritma ve gelişmiş hesaplama yöntemleri. | |
| 4 | Maksimum akış problemi için teori, algoritma ve uygulamalar. | |
| 5 | Minimum maliyet akış modelleri ve üretim planlama uygulamaları. | |
| 6 | Devam | |
| 7 | Devam | |
| 8 | Şebeke Simplex yöntemi. | |
| 9 | Devam | |
| 10 | Arasınav | |
| 11 | Proje çizelgeleme: CPM/PERT, zaman-maliyet ve zaman-hammadde uzlaştırmaları. | |
| 12 | Hammadde kısıtlı proje çizelgeleme için kombinatoryel yaklaşım ve algoritmalar. | |
| 13 | Gezgin satıcı problemi ve benzer kombinatoryel problemler. | |
| 14 | Devam | |
| 15 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | |
| 16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. R.K. Ahuja, T.L. Magnanti, J.B. Orlin, Network Flows: Theory, Algorithms and Applications, Prentice Hall, 1993. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. J.D. McCabe, Network Analysis, Architecture and Design, 3rd edition, Morgan Kaufmann, 2007. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 30 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. | X | ||||
| 3 | Sistem entegrasyonunu sağlama becerisi kazanır. | X | ||||
| 4 | Karmaşık sistemleri, bileşenleri ve süreçleri tasarlama, geliştirilme, uygulama ve iyileştirme becerisi kazanır. | X | ||||
| 5 | Modern mühendislik teknik ve araçlarını seçme/geliştirme ve kullanma becerisi edinir. | X | ||||
| 6 | Deney tasarlama/uygulama ve veri toplama/analizi yorumlama becerisi kazanır. | |||||
| 7 | Bireysel olarak ve takımlarda çalışma becerisi kazanır. | X | ||||
| 8 | İletişim yeteneklerini etkin kullanım becerisi kazanır. | X | ||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olma ve gereğini uygulama becerisi edinir. | X | ||||
| 11 | Mühendislik çözümlerinin etkilerini algılama becerisi kazanır. | X | ||||
| 12 | Güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma becerisi geliştirir. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 4 | 4 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | 4 | 4 | 16 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
