AKTS - E-Ticaret ve KKP
E-Ticaret ve KKP (IE421) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
E-Ticaret ve KKP | IE421 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu derste internetin gelişimi ve iş yaşamındaki etkisi, ERP’lerin elektronik ticaret ile entegrasyonu ele alınacaktır. Son kullanıcların elektronik ticaret ve ERP kurulumu ve kullanımındaki etkisi araştıralacak ve karar verirken dikkate alınmaları sağlanacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | ERP'ye Giriş, ERP Modülleri, ERP Seçimi, ERP Proje Yönetimi, Tedarik Zinciri Yönetimi ve Müşteri İlişkileri Yönetimi ile ERP Entegrasyonu |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim için Kurumsal Sistemlere Giriş | Chap 1 |
2 | Sistem Entegrasyonu Kurumsal Sistem Mimarisi | Chap 2-3 |
3 | Geliştirme Yaşam Döngüsü | Chap 4 |
4 | Uygulama Stratejileri Yazılım ve Tedarikçi Seçimi | Chap 5-6 |
5 | Operasyonlar ve Uygulama Sonrası Program ve Proje Yönetimi | Chap 7-8 |
6 | Ara Sınav | |
7 | Organizasyonel Değişim ve İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması | Chap 9 |
8 | Küresel, Etik ve Güvenlik Yönetimi Tedarik Zinciri Yönetimi | Chap 10-11 |
9 | Müşteri İlişkileri Yönetimi | Chap 12 |
10 | SAP Academic Alliance Uygulamalı Çalışmaları | |
11 | SAP Academic Alliance Uygulamalı Çalışmaları | |
12 | SAP Academic Alliance Uygulamalı Çalışmaları | |
13 | SAP Academic Alliance Uygulamalı Çalışmaları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Öğrenci Sunumları | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Enterprise Systems for Management, 2nd Edition, Luvai Motiwalla, Jeffrey Thompson, 2012 Pearson |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. David L. Olson, Managerial Issues of Enterprise Resource Planning Systems, Mc Graw Hill, 2004 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanır. | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. | |||||
3 | Sistem entegrasyonunu sağlama becerisi kazanır. | |||||
4 | Karmaşık sistemleri, bileşenleri ve süreçleri tasarlama, geliştirilme, uygulama ve iyileştirme becerisi kazanır. | X | ||||
5 | Modern mühendislik teknik ve araçlarını seçme/geliştirme ve kullanma becerisi edinir. | X | ||||
6 | Deney tasarlama/uygulama ve veri toplama/analizi yorumlama becerisi kazanır. | |||||
7 | Bireysel olarak ve takımlarda çalışma becerisi kazanır. | |||||
8 | İletişim yeteneklerini etkin kullanım becerisi kazanır. | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |||||
10 | Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olma ve gereğini uygulama becerisi edinir. | |||||
11 | Mühendislik çözümlerinin etkilerini algılama becerisi kazanır. | |||||
12 | Güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma becerisi geliştirir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 16 | 16 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 125 |