AKTS - Çizelgeleme

Çizelgeleme (IE434) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Çizelgeleme IE434 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Ders başarı ile tamamlandığında, öğrenci toplam çizelgeleme sürecini, ön koşullarını, bilgisayar sistemleri ve diğer üretim yönetimi sistemleri ile entegrasyonunu özellikle atölye tipi çizelgelemede kavramsallaştırabilecek, ilgili çizelgeleme problemlerinin çözümü için gerekli analitik düşünme becerisini ve uygulamalı araları kullanma becerisine sahip olacaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler çizelgeleme aktivitesinin ne olduğunu ve önemini net bir şekilde tanımlayabilecek ve farklı planlama seviyeleri arasındaki yukarıdan aşağıya ilişkiyi gösterebilecektir.
  • Öğrenciler bir çizelge için performans kriter/kriterlerini tanımlayabilecek, değerlendirme ölçümleri geliştirebileceklerdir.
  • Öğrenciler gerçek hayat koşullarında etkin ana üretim planlama ve atölye çizelgelemesi süreçleri için problem ve ilgili çözüm teknik/araçlarını tanımlayıp tesbit edebileceklerdir.
  • Öğrenciler atölye seviyesi çizelgeleme sürecini iyileştirmek için pratik modeller geliştirebileceklerdir.
Dersin İçeriği Çizelgeleme ve sıralama problemleri, temel formülasyon, tek makine-çok makina çizelgeleme prosedürleri ve sezgisel yöntemleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Çizelgelemeye giriş ve bir üretim şirketindeki çizelgeleme seviyeleri
2 Etkin çizelgeleme için önkoşullar ve ana planlama konularının çizelgeleme sürecine katkısı
3 Etkin çizelgeleme için önkoşullar ve ana planlama konularının çizelgeleme sürecine katkısı
4 Ana çizelgeleme ve detaylı parça akışı: iş merkezi çizelgeleme
5 Ana çizelgeleme ve detaylı parça akışı: iş merkezi çizelgeleme
6 Ana çizelgeleme ve detaylı parça akışı: iş merkezi çizelgeleme
7 Ana çizelgeleme ve detaylı parça akışı: iş merkezi çizelgeleme
8 Ana çizelgeleme ve detaylı parça akışı: iş merkezi çizelgeleme
9 Ana çizelgeleme ve detaylı parça akışı: iş merkezi çizelgeleme
10 Ana çizelgeleme ve detaylı parça akışı: iş merkezi çizelgeleme
11 Ana çizelgeleme ve detaylı parça akışı: iş merkezi çizelgeleme
12 Ara sınav
13 Küçük ve orta ölçekli şirketler için pratik bir makina yükleme metodu
14 Sunumlar ve dönem projesi üzerine tartışma
15 Ders kapsamında anlatılan konuların gözden geçirme ve değerlendirilmesi
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Michael L. Pinedo, Scheduling Theory, Algorithms, and Systems (5th edition), Springer, 2016
Diğer Kaynaklar 2. Nahmias, S., Production and Operations Analysis, 5th edition, Irwin McGraw-Hill, 2005.
4. Mike Rother and John Shook, Learning to See: Value Stream Mapping to add value and eliminate muda, version 1.1, The Lean Enterprise Institute, 1998.
5. Michael L. Pinedo, Planning and Scheduling in Manufacturing and Services (2nd edition) Springer, 2009
6. J. Thomas Shields, The Lean Aircraft Initiative Report Series #RP96-06-61: Factory Flow Benchmarking Report, Massachusetts Institute of Technology, 1996.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 10
Sunum 1 25
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 35
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi
3 Sistem entegrasyonunu sağlama becerisi
4 Karmaşık sistemleri, bileşenleri ve süreçleri tasarlama, geliştirilme, uygulama ve iyileştirme becerisi
5 Modern mühendislik teknik ve araçlarını seçme/geliştirme ve kullanma becerisi
6 Deney tasarlama/uygulama ve veri toplama/analizi yorumlama becerisi
7 Bireysel olarak ve takımlarda çalışma becerisi
8 İletişim yeteneklerini etkin kullanım becerisi
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve kendini sürekli yenileme becerisi
10 Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olma ve gereğini uygulama becerisi
11 Mühendislik çözümlerinin etkilerini algılama becerisi
12 Güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma becerisi

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 20 20
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 125