AKTS - E-Devlet
E-Devlet (ISE422) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| E-Devlet | ISE422 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders etkin bilişim teknolojilerine geçişte kamunun bilgilendirilmesi için e-Devlet ve yönetişim konularında politika ve yönetsel konuları öğretmeyi amaçlar. Ayrıca, ders, e-Devlet projelerinin geliştirilmesi için gerekli yöntem ve araçları öğretmeyi hedefler. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Devlet ve internet, e-devlete giriş, temel kavram ve tanımlar, e-devlet bileşenleri, e-devlet projelerinin yönetimi, e-devlet için altyapı gereksinimleri, e-kurum/e-kuruluş, e-devlet olgunluk ölçütleri e-devlet: Türkiye?de ve dünyada durum, Avrupa Birliği ve e-Avrupa+ kıstasları, e-devlet projelerindeki riskler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | e-Devlet’e giriş. Temel kavramlar | Bölüm 1 (Ders kitabı) |
| 2 | Hükümetlerin değişen yüzü | Bölüm 6 |
| 3 | e-Devlet’e genel bir bakış | Bölüm 2 |
| 4 | e-Devlet bileşenleri 1 | Bölüm 4 |
| 5 | e-Devlet bileşenleri 2 | Bölüm 7, 9 |
| 6 | e-Devlet için altyapı gereksinimleri 1 | Bölüm 10 |
| 7 | e-Devlet için altyapı gereksinimleri 2 | Bölüm 15, 16 |
| 8 | e-Devlet olgunluk ölçütleri 1 | Bölüm 13 |
| 9 | e-Devlet olgunluk ölçütleri 2 | Bölüm 5 |
| 10 | Uluslar arası ve uluslar üstü bakış açıları | Bölüm 3, 8, 21 |
| 11 | e-Devlet konuları | Bölüm 11, 19, 20 |
| 12 | e-Devlet’in geleceği | Bölüm 22 |
| 13 | e-Devlet projelerinin geliştirilmesi ve gerçekleştirlmesi 1 | Bölüm 1-5 (diğer kaynaklar-1) |
| 14 | e-Devlet projelerinin geliştirilmesi ve gerçekleştirlmesi 2 | Bölüm 6-14 (diğer kaynaklar-1) |
| 15 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
| 16 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Digital Government: Principles and Best Practices, D. Garson and P. Alexei, Idea Group Publishing, 2004. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Information Technology Project Management: Providing Measurable Organizational Value, J.T. Marchewka, 2nd. Ed., 2006 |
| 3. e-Devlet yolunda Türkiye, Derleyenler: A. Arifoğlu, A. Körnes, A. Yazıcı, M.K. Akgül, ve A. Ayvalı, TBD-KamuBİB, 2002. | |
| 4. Abramson, M.A. and Means, G.E.(Editors), E-Government, (2001) , Rowman & Littlefield Publishers, Inc., November 2001. ISBN: 0742513386 | |
| 5. eDönüşüm, Ali Arifoğlu, Sas Bilişim Yayınları, 2004. | |
| 6. E-Business Strategies for Government, H. Douglas, Brealey, Nicholas Publishing, 2001, ISBN: 1857882784 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 4 | 30 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 6 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanır. | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. | |||||
| 3 | Sistem entegrasyonunu sağlama becerisi kazanır. | |||||
| 4 | Karmaşık sistemleri, bileşenleri ve süreçleri tasarlama, geliştirilme, uygulama ve iyileştirme becerisi kazanır. | |||||
| 5 | Modern mühendislik teknik ve araçlarını seçme/geliştirme ve kullanma becerisi edinir. | X | ||||
| 6 | Deney tasarlama/uygulama ve veri toplama/analizi yorumlama becerisi kazanır. | |||||
| 7 | Bireysel olarak ve takımlarda çalışma becerisi kazanır. | |||||
| 8 | İletişim yeteneklerini etkin kullanım becerisi kazanır. | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |||||
| 10 | Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olma ve gereğini uygulama becerisi edinir. | |||||
| 11 | Mühendislik çözümlerinin etkilerini algılama becerisi kazanır. | |||||
| 12 | Güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma becerisi geliştirir. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 4 | 5 | 20 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 103 | ||
