AKTS - İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması
İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması (IE320) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması | IE320 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Öğrencilere iş süreçlerinin etkli bir şekilde ve ilgi metotlarla yeniden tasarlanmasını, mevcutların geliştirilmesini, ölçülmesini sağlamak ve böylelikle kurumlara ve iş ortaklarının verimliliklerine katkı sağlanmasını öğretmektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | İş süreçlerinin etkli bir şekilde ve ilgi metotlarla yeniden tasarlanması, mevcutların geliştirilmesi, ölçülmesinin sağlanması, kurumlara ve iş ortaklarının verimliliklerine katkı sağlanması; uluslararası en iyi uygulamalar, destek teknikleri ve diğer pratik bilgiler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | İş Süreci | |
| 3 | İş Süreci Stratejisi | |
| 4 | İş Kural Analizi | |
| 5 | Süreç Ölçümü | |
| 6 | İş Süreç Analizi | |
| 7 | Arasınav | |
| 8 | Süreç İyileştirme Taktikleri | |
| 9 | İş Süreci Teknolojilerine bakış | |
| 10 | Süreç İyileştirme Vaka Analizi | |
| 11 | Süreç İyileştirme Uygulamaları | |
| 12 | İş Süreç Konuları | |
| 13 | Öğrenci sunumları | |
| 14 | Öğrenci sunumları | |
| 15 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | |
| 16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Khan, R., Business Process Management: A Practical Guide, MK Press, 2003 Florida. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Jacka, M. and Keller P., Business Process Mapping: Improving Customer Satisfaction, , John Wiley 2002, Canada. |
| 3. Frost, B., Measuring Performance: Using the new metrics to deploy strategy and improve performance, measurement international, 2000 Ny. | |
| 4. Kaydos, W., Operational Performance Measurement: Increasing Total Productivity, CRC Press 1999, Florida. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 30 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanır. | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. | |||||
| 3 | Sistem entegrasyonunu sağlama becerisi kazanır. | |||||
| 4 | Karmaşık sistemleri, bileşenleri ve süreçleri tasarlama, geliştirilme, uygulama ve iyileştirme becerisi kazanır. | X | ||||
| 5 | Modern mühendislik teknik ve araçlarını seçme/geliştirme ve kullanma becerisi edinir. | |||||
| 6 | Deney tasarlama/uygulama ve veri toplama/analizi yorumlama becerisi kazanır. | |||||
| 7 | Bireysel olarak ve takımlarda çalışma becerisi kazanır. | |||||
| 8 | İletişim yeteneklerini etkin kullanım becerisi kazanır. | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |||||
| 10 | Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olma ve gereğini uygulama becerisi edinir. | |||||
| 11 | Mühendislik çözümlerinin etkilerini algılama becerisi kazanır. | |||||
| 12 | Güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma becerisi geliştirir. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
| Projeler | 1 | 30 | 30 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
