AKTS - Yakıt Hücreleri Teknolojileri
Yakıt Hücreleri Teknolojileri (ENE412) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yakıt Hücreleri Teknolojileri | ENE412 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
(ENE203 veya CEAC203) |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders daha derin bilgi, daha geniş bir kapsam ve teorik, analiz, performans, tasarım ve çeşitli yakıt hücresi bileşenleri, sistemleri, yakıt işleme ve hidrojen altyapısının çalışma prensiplerinin daha iyi anlaşılmasını sağlamak amaçlanmaktadır. Sabit, otomotiv ve taşınabilir yakıt hücresi sistemleri ve bileşenleri teknolojisinin mevcut durumunu ve endüstrinin bugün karşılaştığı zorlukları anlamak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Giriş, yakıt pili çalışma ilkeleri,tarihçesi, çeşitleri, bileşenleri ve sistemleri;yakıt hücresi termodinamiği ve elektrokimya:Nernst denklemi,Tafel denklemi,hücre gerilimi, yakıt hücresi verimliliği ve operasyonel yakıt hücresi gerilimleri için kayıplar;proton değişim membranı yakıt pilleri:bileşenler ve sistem, yapım ve performans,kritiksorunlar ve son gelişmeler;yakıt hücresi istif tasarımı ve hesaplamaları;hidrojen üretimi, depolanması, güvenliği ve altyapısı;yakıt pili santralinin dengesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yakıt Pili Teknolojilerine Giriş | |
2 | Yakıt Pili Temel Kimya ve Termodinamik | |
3 | Yakıt Pili Temel Kimya ve Termodinamik | |
4 | Yakıt Hücresi Elektrokimyası | |
5 | Yakıt Pili Uygulama Çalışmaları | |
6 | Ana PEM Yakıt Pili Bileşenleri ve Malzeme Özellikleri | |
7 | Ara sınav | |
8 | PEM Yakıt Pili Yığını tasarımı | |
9 | PEM Yakıt Pili Yığını tasarımı | |
10 | Yakıt Pili Sistem Tasarımı | |
11 | Yakıt Hücre Tiplerinin Genel Açıklaması | Bölüm 8 |
12 | Yakıt Pili ve Hidrojen Ekonomisi | |
13 | Dönem projesi | |
14 | Dönem projesi | |
15 | Dönem projesi | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. PEM Fuel Cells: Theory and Practice, Frano Barbir, Elsevier Academic Press |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 25 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 25 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 9 | 140 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. | X | ||||
3 | Sistem entegrasyonunu sağlama becerisi kazanır. | |||||
4 | Karmaşık sistemleri, bileşenleri ve süreçleri tasarlama, geliştirilme, uygulama ve iyileştirme becerisi kazanır. | |||||
5 | Modern mühendislik teknik ve araçlarını seçme/geliştirme ve kullanma becerisi edinir. | |||||
6 | Deney tasarlama/uygulama ve veri toplama/analizi yorumlama becerisi kazanır. | |||||
7 | Bireysel olarak ve takımlarda çalışma becerisi kazanır. | X | ||||
8 | İletişim yeteneklerini etkin kullanım becerisi kazanır. | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |||||
10 | Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olma ve gereğini uygulama becerisi edinir. | X | ||||
11 | Mühendislik çözümlerinin etkilerini algılama becerisi kazanır. | X | ||||
12 | Güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma becerisi geliştirir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 15 | 15 |
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 3 | 9 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 |