AKTS - Mekanik Titreşimler

Mekanik Titreşimler (ME425) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Mekanik Titreşimler ME425 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
MECE204
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı 1) Mekanik sistemlerin denk toplu parametrelerini tanımlamak 2) Serbest cisim diyagramı ve enerji metotlarını kullanarak hareket denklemlerini elde etmek. 3) Birinci ve ikinci dereceden serbestli sistemlerin titreşimlerini çözmek 4) İndirgenmiş titreşimleri dizayn etmek 5) Frekans tepki fonksiyonlarını ve modal analizi anlamak
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin İçeriği Basic definitions, single-degree-of freedom systems, vibration isolation, two-degree freedom systems: equations of motion, coordinate transformation, principal coordinates, vibration modes, torsional vibration, multi-degree-of freedom systems, coordinate transformation and normal coordinates, modal analysis, response to harmonic excitation.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Titreşim Konsepti
2 Toplu parametreli sistemler
3 Matlab'a giriş : Temel prensipler
4 Sönümsüz SDOF sistemlerin ilk uyarımlara tepkisi
5 Sönümlü SDOF sistemlerin ilk uyarımlara tepkisi
6 Matlab : Sönümlü SDOF sistemlerin etkisi ve ölçümü
7 SDOF sistemlerin Harmonik ve Periyodik uyarılara tepkisi
8 Döner halde dengelenmemiş kütleli ve temel titreşimli döner milli sistemler
9 Matlab : Titreşim yalıtımı
10 SDOF sistemlerin periyodik olmayan uyarılara tepkisi
11 SDOF sistemlerin rastgele uyarılara tepkisi.
12 Matlab : Sarım integrali
13 2-DOF sistemler: Hareket denklemleri ve serbest titreşim.
14 2-DOF sistemler: Modal analiz ve harmonik uyarılara tepkisi
15 Dönem sonu sınavına hazırlık
16 Dönem sonu sınavına hazırlık

Kaynaklar

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 7 15
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 40
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 11 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İleri düzey hesaplama ve/veya imalat teknolojileri bilgilerini imalat mühendisliği problemlerini çözmede kullanma becerisi kazanır. X
2 İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneğini kazanır. X
3 Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. X
4 Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini –yöntem, ürün veya cihaz geliştirme dâhil– ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlar ve üretir. X
5 İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. X
6 İmalat mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar ve/veya yenilikçi imalat teknolojilerini kapsayan bir projeyi planlar ve gerçekleştirir. X
7 Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. X
8 Çok disiplinli ve disiplin içi takımın bir üyesi veya bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. X
9 Sözlü ve yazılı olarak Türkçe ve İngilizcede etkin iletişim kurar. X
10 Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. X
11 İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik, iş güvenliği ve sosyal konular hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. X
12 Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. X
13 Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi edinir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 7 3 21
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 10 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 98