AKTS - Mühendislik Elektromanyetiği
Mühendislik Elektromanyetiği (EE319) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Elektromanyetiği | EE319 | 5. Dönem | 4 | 2 | 0 | 5 | 7 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
MATH275 ve PHYS102 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı elektromanyetikle ilgili genel kavramları sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Vektör analizine genel bakış, çizgi, yüzey ve hacim integralleri. Elektrik alanı ve potansiyeli, elektrik akısı ve akımı. Manyetik alanlar, manyetik akı, değişen manyetik alanlar. Maxwell denklemleri. Dalga kavramı. Helmholtz denklemi. Dielektriklerde dalga yayılımı, güç akışı, iletkenlerde dalga yayılımı. Dalga kutuplaşması. Düzlem dalgalarının |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vektör Analiz • Vector cebiri, nokta ve vektörel çarpım, koordinat sistemleri (Kartezyen, küresel ve silindirik) | PHYS102 ders notlarını tekrar etmek |
2 | Elektrostatik • Coulomb kanunu, • Gauss kanunu (integral ve türevsel formları, diverjans), • Skaler elektrik potansiyeli (çizgi integrali, gradyan), | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
3 | • Laplace ve Poisson eşitlikleri(Laplacian) • Dielektrikler ve iletkenler için sınır koşulları | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
4 | Statik Manyetik • Biot-Savart kanunu, • Ampere kanunu (integral ve türevsel formları, curl) | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
5 | • Manyetik vector potansiyeli, Lorentz kuvveti, tork • Manyetik akı yoğunluğu | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
6 | Faraday indüksiyon ve yer değiştirme akımları | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
7 | İntegaral ve noktasal formda Maxwell eşitlikleri | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
8 | • Düzgün düzlemsel dalga • Boş uzayda dalga yayılımı | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
9 | • Dielektriklerde dalga yayılımı | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
10 | • Poynting teoremi ve güç • İyi iletkenlerde yayılım: Deri kalınlığı • Dalga kutuplaşması | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
11 | • Yüzeye dik gelen değişmeyen düzlemsel dalgalar için yansıma • Duran dalga oranı | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
12 | • Çoklu arayüzlerden dalga yansıması | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
13 | • Herhangi bir doğrultuda düzlemsel dalga yayılımı • Eğik gelen açılar için düzlemsel dalga yansıması | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
14 | • Eğik açılarda gelen dalgalar için tüm dalganın yansıması ve tüm dalganın iletilmesi | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek ve bu haftanın konularına göz atmak |
15 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem için konuların tekrarı |
16 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem için konuların tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Cheng, D. K., Field and Wave Electromagnetics, Addison Wesley, 1992. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 60 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerir.) | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma yeteneğini geliştirir. | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur; etkin rapor yazar, yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | ||||
9 | Etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk sahibi olur ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | X | ||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerini bilir; çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları anlar ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 5 | 80 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 4 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 3 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 175 |