AKTS - İleri Mühendislik Elektromanyetiği
İleri Mühendislik Elektromanyetiği (EE574) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İleri Mühendislik Elektromanyetiği | EE574 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, temel elektromanyetik problemlerini hem anlama hem de çözebilme yeteneğini sağlamaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Temel kavram ve kuramlar; dalga denklemleri ve çözümü; dalgaların iletken ve dielektrik nesneler tarafından saçılması, ara kesitler ve saçılma genliği, radar denklemleri, Rayleigh saçılması, Born yaklaştırımı, fiziksel optik yaklaştırımı; integral denklemler; moment yöntemi; ters saçılma. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Maxwell’s Eşitlikleri. Yapısal parametreler ve ilişkileri | |
| 2 | Güç ve enerji. Harmonik Elektromanyetik Alanlar | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
| 3 | Harmonik Elektromanyetik Alanların çözümleri | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
| 4 | • Ara kesitler ve saçılma genliği • Radar denklemleri • Ara kesitlerin genel özellikleri | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
| 5 | İletken kamadan saçılma | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
| 6 | • Küresel cisimler için Rayleigh saçılması • Elips cisimler için Rayleigh saçılması | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
| 7 | Rayleigh-Debye Saçılması (Born Yaklaştırımı) | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
| 8 | İletken cisim için ara kesit saçılması | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
| 9 | Fiziksel optik yaklaştırımı | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
| 10 | İntegral Denklemler Yöntemi | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
| 11 | Moment Yöntemi | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
| 12 | Ters saçılma- Radon Dönüşümü | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
| 13 | Fiziksel optik ters saçılma | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
| 14 | Hologram ters saçılma problemleri | Bir önceki haftanın konularını tekrar etmek |
| 15 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem konularının tekrarı |
| 16 | Dönem sonu sınav çalışmaları | Dönem konularının tekrarı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Balanis, C.A., Antenna Theory: Analysis and Design, 2nd ed., John Wiley and Sons, 1997 |
|---|---|
| 2. Jin Au Kong, Electromagnetic Wave Theory, John Wiley&Sons Inc., 1990 | |
| Diğer Kaynaklar | 3. R. F. Harrington, Time-Harmonic Electromagnetic Fields, McGraw-Hill Book Company, Inc., N.Y., 1961 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 6 | 15 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 3 | 20 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 35 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
| Toplam | 12 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini ileri düzey sistemlerde uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin temel alanlarında uzun soluklu araştırma ve geliştirme çalışmaları yapar. | X | ||||
| 3 | Tasarım ve diğer mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, teknikleri ve yetenekleri kullanır. | X | ||||
| 4 | Girişimcilik ve yenilikçilik açısından aktif araştırmalar yapar. | |||||
| 5 | Araştırma sonuçlarını etkin bir şekilde raporlama ve sunma yeteneği kazanır. | |||||
| 6 | Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler ve bilgiye erişir. | |||||
| 7 | Profesyonel iş yaşamı ve meslek etiği konularında sorumluluk sahibi olur. | |||||
| 8 | Türkçe ve İngilizce olarak etkin iletişim kurma becerisi edinir. | |||||
| 9 | Proje yönetimi becerisi edinir. | |||||
| 10 | Disiplinlerarası alanlarda, ortak proje takımlarında başarıyla çalışma yeteneği kazanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 3 | 10 | 30 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 123 | ||
