AKTS - 17. ve 18. Yüzyıl İngiliz Edebiyatından Seçmeler
17. ve 18. Yüzyıl İngiliz Edebiyatından Seçmeler (ELIT202) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 17. ve 18. Yüzyıl İngiliz Edebiyatından Seçmeler | ELIT202 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı İngiliz edebiyatına 17 ve 18.yüzyıllarda hakim olan edebiyat ve düşünce akımlarını dönemin önde gelen edebiyatçılarının eserleri ile örneklemek ve incelemektir |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | 17. ve 18. yüzyıl İngiltere?si hakkında temel bilgiler: sosyal, tarihi, kültürel oluşumlar; Donne, Jonson, Bacon, Hobbes, Locke, Dryden, Bunyan, Swift, Johnson gibi dönemin önde gelen yazarlarına ait metinler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | 17-18. yy. İngiliz edebiyatına genel bakış: dönemin tarihi, edebi, sosyo-kültürel, siyasi oluşumları ve etkileri | The Norton Anthology of English Literature, cilt 1, 6. basım |
| 2 | Ben Jonson: "Timber or Discoveries" | The Norton Anthology of English Literature, s.1254-1257 |
| 3 | John Donne: "Meditation 17" | The Norton Anthology of English Literature, s.1123-1124 |
| 4 | Francis Bacon: "Of Truth" | The Norton Anthology of English Literature, s. 1258 |
| 5 | Francis Bacon: "Of Marriage and Single Life" | The Norton Anthology of English Literature, s. 1260 |
| 6 | Thomas Hobbes: Leviathan-"The Introduction" and "The Artificial Man" | The Norton Anthology of English Literature, s. 1659-60 |
| 7 | John Locke: "An Essay Concerning Human Understanding" | The Norton Anthology of English Literature, s. 1757-1761 |
| 8 | Ara sınav | Tekrar |
| 9 | 18. yy Restorasyon Dönemi John Dryden: "An Essay of Dramatic Poesy" | The Norton Anthology of English Literature, s. 1838-1844 |
| 10 | John Bunyan: The Pilgrim's Progress | The Norton Anthology of English Literature, s. 1856-64 |
| 11 | John Bunyan: The Pilgrim's Progress | The Norton Anthology of English Literature, s. 1856-64 |
| 12 | Ara sınav | Tekrar |
| 13 | Jonathan Swift: "A Modest Proposal" | The Norton Anthology of English Literature, s. 2181-2187 |
| 14 | Jonathan Swift: "A Modest Proposal" | The Norton Anthology of English Literature, s. 2181-2187 |
| 15 | Samuel Johnson: From The Preface to Shakespeare "Shakespeare's Excellence, General Nature" | The Norton Anthology of English Literature, s. 2393 |
| 16 | Genel sınav | Tekrar |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Abrams, M.H. Gen. Ed.The Norton Anthology of English Literature. Vol I. 6th ed.New York: W.W. Norton & Company, 1993. |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 10 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | |||||
| 2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | |||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | |||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | |||||
| 5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | |||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | |||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | |||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yetenekleri edinir. | |||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | |||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | |||||
| 11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilir. | |||||
| 12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | |||||
| 13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | |||||
| 14 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 20 | 40 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 80 | ||
