AKTS - Sömürge Sonrası Edebiyatı
Sömürge Sonrası Edebiyatı (ELIT412) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sömürge Sonrası Edebiyatı | ELIT412 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri 20. sömürge sonrası dönemde İngilizce yazılan eserler ve bunların yansıttığı kültürler konusunda bilgilendirmektir |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Sömürge dönemi ve sonrasında gelen bağımsızlık dönemi ile ilgili konuları içeren örnek edebi metinler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Sömürgecilik ve sömürgecilik sonrası bağımsızlık dönemleri ve kavramları | Empire, The National and the Postcolonial 1890-1920, Sömürge dönemi- Temel kavramlar ve terimler, Bağımsızlık dönemi- Terimler ve tanımları |
| 2 | Salman Rushdie: The Prophet's Hair | East West, s.33-60 |
| 3 | Salman Rushdie: The Courter | East West, s.173-212 |
| 4 | V.S. Naipaul: One out of Many | In a Free State, s. 21-58 |
| 5 | V.S. Naipaul: One out of Many | In a Free State, s. 21-58 |
| 6 | Kazuo Ishiguro: A Family Supper | The Art of the Story s.338-346 |
| 7 | Doris Lessing: The Old Chief Mshlanga | World Masterpieces, s. 2004-2012 |
| 8 | Ara sınav | Tekrar |
| 9 | Naguib Mahfouz: Zaabalawi | World Masterpieces, s. 1963-1969 |
| 10 | Gabriel Garcia Marquez: Death Constant Beyond Love | World Masterpieces, s. 2051-2059 |
| 11 | V.S. Naipaul: In a Free State | In a Free State, s. 103-238 |
| 12 | V.S. Naipaul: In a Free State | In a Free State, s. 103-238 |
| 13 | Kazuo Ishiguro: An Artist of the Floating World | An Artist of the Floating World |
| 14 | Kazuo Ishiguro: An Artist of the Floating World | An Artist of the Floating World |
| 15 | Genel tekrar | Tekrar |
| 16 | Genel sınav | Tekrar |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Lawall, Sarah. (Gen. Ed.) The Norton Anthology of World Masterpieces. Seventh Edition, Volume II. New York: W.W. Norton & Company,1999 |
|---|---|
| 2. Rushdie, Salman. East, West. London: Vintage, 1995. | |
| 3. Ishiguro, Kazuo. An Artist of the Floating World. London: Faber & Faber, 1986. | |
| 4. Naipaul, V. S. In a Free State. New York: Harmondsworth, 1984. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 30 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | |||||
| 2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | |||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | |||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | |||||
| 5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | |||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | |||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | |||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yetenekleri edinir. | |||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | |||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | |||||
| 11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilir. | |||||
| 12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | |||||
| 13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | |||||
| 14 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
