Patoloji (MED184) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Patoloji MED184 2 0 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Hemşirelik bölümü öğrencilerinin genel patoloji hakkında bilgi sahibi olmalarının sağlanması ile hastalık halinde organ, doku ve hücrelerde meydana gelen değişikliklerin kavranmasıdır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Patolojinin tanımı ve kullandığı teknikler hakkında bilgi sahibi olur.
  • Zedelenmeye karşı hücrelerin verdiği uyum yanıtları ve hücresel zedelenmenin genel mekanizmaları ile ilgili değerlendirme yapabilir.
  • Kök hücreler ile ilgili kavramlar, hücresel çoğalma mekanizmaları ve doku yenilenmesi ile ilgili bilgi sahibi olur.
  • Enfeksiyöz ve genetik hastalıkların genel özelliklerini tanımlayabilir.
  • Tümörlerin isimlendirilmesi ve karsinogenez hakkında bilgi sahibi olur.
Dersin İçeriği Patolojinin tanımı, patolojide kullanılan yöntem ve teknikler, hücresel adaptasyon mekanizmaları, kök hücre, hücresel zedelenme mekanizmaları, nekroz, apoptoz, inflamasyon ve yara iyileşmesi, immunopatoloji, enfeksiyöz hastalıklar, epidemiyoloji, genetik hastalıklar, hemodinamik bozukluklar, neoplazi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Patolojinin tanımı, patolojide kullanılan yöntem ve teknikler Kaynaklardan konunun okunması
2 Hücresel adaptasyon mekanizmaları Kaynaklardan konunun okunması
3 Kök hücre Kaynaklardan konunun okunması
4 Hücresel zedelenme mekanizmaları, nekroz ve apoptoz Kaynaklardan konunun okunması
5 İnflamasyon ve yara iyileşmesi Kaynaklardan konunun okunması
6 İmmunopatoloji I Kaynaklardan konunun okunması
7 İmmunopatoloji II Kaynaklardan konunun okunması
8 Ara Sınav
9 Enfeksiyöz Hastalıkların Patolojisi Kaynaklardan konunun okunması
10 Epidemiyoloji Kaynaklardan konunun okunması
11 Genetik hastalıklar Kaynaklardan konunun okunması
12 Hemodinamik bozukluklar Kaynaklardan konunun okunması
13 Neoplazi I Kaynaklardan konunun okunması
14 Neoplazi II Kaynaklardan konunun okunması
15 Konuların tekrar edilmesi / tartışma Kaynaklardan konunun okunması
16 Final

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Kumar, V., Abbas, A. K., & Aster, J. C. (2017). Robbins and Cotran Pathologic Basis of Disease . Elsevier Health Sciences.
2. Cross, S.S., Underwood, C.E. (2013). Underwood's pathology : a clinical approach. Edinburgh: Churchill Livingstone

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 50
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Diyetisyenlik eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve gerektiğinde tedavisi için kullanabilir.
2 Beslenme ve diyetetik alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, bu alana özgü bilgisayar programlarını ilgili teknoloji ve eğitim araçlarını kullanarak değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşabilir.
3 Beslenmeye dayalı sağlık sorunlarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirleyebilir, sorunların çözümü için mesleki ve etik değerleri gözeterek ve toplum katılımını sağlayarak çözümü için stratejiler plan ve programlar geliştirebilir.
4 Bireylerin besin tüketim durumlarını analiz edebilir, yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık, kişisel özellikler ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak bireye özgü beslenme planları oluşturabilir ve onları bu yönde eğitebilir.
5 Besinlerin içerdiği tüm ögeleri tanımlayıp bu ögelerin sağlık ve hastalıklarla ilişkilerini kurabilir ve bireylere besin seçiminde yardımcı olabilir.
6 Edindiği bilgiler yardımıyla çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alabilir ve sağlık ekibinin diğer üyeleri ile işbirliği yapabilir.
7 Ailesel ve kurumsal besin hazırlama ve pişirme sırasında oluşabilecek besin kayıplarını en aza indirecek yöntemleri açıklayabilir.
8 Özel beslenme gerektiren durumlarda kullanılabilecek diyet düzenlemeleri yapabilir.
9 Beslenme politikalarını, gıda mevzuatını tartışabilir, dünya ve ülke deneyimlerini karşılaştırabilir.
10 Bireylerin ve grupların yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak üzere eğitim programları düzenleyebilir ve eğitim için gerekli iletişim yöntemlerini etkin bir biçimde kullanabilir.
11 Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 16 16
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 24 24
Toplam İş Yükü 100