AKTS - Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon

Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon (NURS407) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon NURS407 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencinin sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi ve akreditasyon süreci, akreditasyon standartları, ulusal ve uluslararası akreditasyon kurumları ile ilgili bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kalite yönetimine ilişkin temel kavramları bilir.
  • Dünyada ve Türkiye’de kalite yönetiminin gelişimini bilir.
  • Toplam kalite yönetimi yaklaşımı ve akreditasyon sürecini tanımlar.
  • Hemşirelik hizmetleri sunumuna ilişkin kalite göstergelerini yorumlayabilir.
Dersin İçeriği Kalite ve akreditasyon sürecinin tarihi gelişimi ve temel kavramlar, toplam kalite yönetimi, kalite yönetim süreci, kalite ve akreditasyon standartları, dünyada ve ülkemizde toplam kalite yönetimi uygulamaları, kalite indikatörleri, sağlık ve hemşirelik hizmetlerinde kalite yönetimi, hasta güvenliği.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kalite ve Akreditasyon İle İlgili Temel Kavramlar Kaynaklardan konunun okunması
2 Dünyada ve Türkiye’de Kalite Yönetiminin Gelişimi Kaynaklardan konunun okunması
3 Toplam Kalite Yönetimi Kaynaklardan konunun okunması
4 Kalite Yönetim Süreci Kaynaklardan konunun okunması
5 Kalite ve Akreditasyon Standartları Kaynaklardan konunun okunması
6 Dünyada Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları Kaynaklardan konunun okunması
7 Türkiye’de Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları Kaynaklardan konunun okunması
8 Ara Sınav
9 Kalite Standartlarının Oluşturulması Kaynaklardan konunun okunması
10 Kalite Göstergeleri Kaynaklardan konunun okunması
11 Hemşirelik Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi Kaynaklardan konunun okunması
12 Hemşirelik Hizmetleri İle İlişkili Kalite Göstergeleri Kaynaklardan konunun okunması
13 Toplam Kalite Yönetimi Kapsamında Hasta Güvenliği Kaynaklardan konunun okunması
14 Örnek Standartlarla Sağlıkta Kalite Değerlendirmeleri Kaynaklardan konunun okunması
15 Örnek Standartlarla Sağlıkta Kalite Değerlendirmeleri Kaynaklardan konunun okunması
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Ellis, P., & Bach, S. (2015) Leadership, Management & Team Working in Nursing. London : SAGE/Learning Matters.
2. Muhsin H.(2016),Toplam Kalite Yönetimi, Seçkin Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar 3. http://www.kalite.saglik.gov.tr/TR,7107/yayinlar.html

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 50
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Diyetisyenlik eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve gerektiğinde tedavisi için kullanabilir.
2 Beslenme ve diyetetik alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, bu alana özgü bilgisayar programlarını ilgili teknoloji ve eğitim araçlarını kullanarak değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşabilir.
3 Beslenmeye dayalı sağlık sorunlarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirleyebilir, sorunların çözümü için mesleki ve etik değerleri gözeterek ve toplum katılımını sağlayarak çözümü için stratejiler plan ve programlar geliştirebilir.
4 Bireylerin besin tüketim durumlarını analiz edebilir, yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık, kişisel özellikler ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak bireye özgü beslenme planları oluşturabilir ve onları bu yönde eğitebilir.
5 Besinlerin içerdiği tüm ögeleri tanımlayıp bu ögelerin sağlık ve hastalıklarla ilişkilerini kurabilir ve bireylere besin seçiminde yardımcı olabilir.
6 Edindiği bilgiler yardımıyla çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alabilir ve sağlık ekibinin diğer üyeleri ile işbirliği yapabilir.
7 Ailesel ve kurumsal besin hazırlama ve pişirme sırasında oluşabilecek besin kayıplarını en aza indirecek yöntemleri açıklayabilir.
8 Özel beslenme gerektiren durumlarda kullanılabilecek diyet düzenlemeleri yapabilir.
9 Beslenme politikalarını, gıda mevzuatını tartışabilir, dünya ve ülke deneyimlerini karşılaştırabilir.
10 Bireylerin ve grupların yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak üzere eğitim programları düzenleyebilir ve eğitim için gerekli iletişim yöntemlerini etkin bir biçimde kullanabilir.
11 Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 14 14
Toplam İş Yükü 100