AKTS - İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları
İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları (HUM412) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları | HUM412 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
yok |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | -İş kazası ve meslek hastalıklarını tanımak. -Kaza ve meslek hastalıklarını oluşturan koşulları bilmek. -Kaza ve meslek hastalıklarını tanılama süreçlerini yürütebilmek. -İlgili mevzuat ile koruyucu mühendislik ve hekimlik faaliyetleri hakkında bilgi edinmek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İş kazası ve meslek hastalıkları ile ilgili temel kavramlar, hukuki sonuçlar ile iş kazası ve meslek hastalıklarından korunma yöntemleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Kaza Kavramı | İş Sağlığı ve Güvenliği, s. 1-18. |
2 | İş Kazası Kavramı ve Unsurları | İş Sağlığı ve Güvenliği, s. 25-33. |
3 | İş Kazalarının Tarihçesi | İş Güvenliği, s. 55-59. |
4 | Tehlike, Risk ve Önleyici Tedbirler | İş Sağlığı ve Güvenliği, s. 105-127. |
5 | İş Kazalarında Kök Neden Analizi | İş Sağlığı ve Güvenliği, s. 102-126. |
6 | İş Kazalarının Hukuki Sonuçları | İş Sağlığı ve Güvenliği Hukuku, s. 195-226. |
7 | Ara sınav | Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular |
8 | Meslek Hastalığı Kavramı | İş Sağlığı ve Güvenliği, s. 112-130. |
9 | Meslek Hastalıklarının Tarihçesi | İş Sağlığı ve Güvenliği, s. 135-148. |
10 | Türkiye’de ve Dünyada Meslek Hastalıkları | İş Güvenliği, s. 135-152. |
11 | Meslek Hastalıklarına ilişkin Riskler ve Korunma Yöntemleri | İş Sağlığı ve Güvenliği, s. 121-143. |
12 | Meslek Hastalıklarının Sınıflandırılması | İş Sağlığı ve Güvenliği, s. 155-174. |
13 | Meslek Hastalıklarının Hukuki Sonuçları | İş Sağlığı ve Güvenliği Hukuku, s. 210-222. |
14 | Türkiye’den ve Dünyadan Örneklerle İş Kazası ve Meslek Hastalığı Analizleri-1 | İş Sağlığı ve Güvenliği, s. 224-245. |
15 | Türkiye’den ve Dünyadan Örneklerle İş Kazası ve Meslek Hastalığı Analizleri-2 | İş Sağlığı ve Güvenliği, s. 224-245. |
16 | Genel Sınav | Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Nazmi Bilir, İş Sağlığı ve Güvenliği, Güneş Tıp Kitapevleri, İstanbul, 2016. |
---|---|
2. Haluk Hadi Sümer, İş Sağlığı ve Güvenliği Hukuku, Seçkin Yayıncılık, İstanbul, 2017. | |
3. Hakan Erdoğan, İş Sağlığı ve Güvenliği Konu Anlatım Kitabı, İstanbul, 2019. | |
4. Abdulvahap Yiğit, İş Güvenliği, Alfa Aktüel, Bursa, 2015. | |
5. İş Sağlığı ve Güvenliği, Detay Yayıncılık, Şahingöz&Şık, İstanbul, 2015. | |
6. Teoman Akpınar, İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Basın Yayın, Bursa, 2013. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Meslek Hastalıkları ve İş İle İlgili Hastalıklar Tanı Rehberi. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Diyetisyenlik eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve gerektiğinde tedavisi için kullanabilir. | |||||
2 | Beslenme ve diyetetik alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, bu alana özgü bilgisayar programlarını ilgili teknoloji ve eğitim araçlarını kullanarak değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşabilir. | |||||
3 | Beslenmeye dayalı sağlık sorunlarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirleyebilir, sorunların çözümü için mesleki ve etik değerleri gözeterek ve toplum katılımını sağlayarak çözümü için stratejiler plan ve programlar geliştirebilir. | |||||
4 | Bireylerin besin tüketim durumlarını analiz edebilir, yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık, kişisel özellikler ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak bireye özgü beslenme planları oluşturabilir ve onları bu yönde eğitebilir. | |||||
5 | Besinlerin içerdiği tüm ögeleri tanımlayıp bu ögelerin sağlık ve hastalıklarla ilişkilerini kurabilir ve bireylere besin seçiminde yardımcı olabilir. | |||||
6 | Edindiği bilgiler yardımıyla çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alabilir ve sağlık ekibinin diğer üyeleri ile işbirliği yapabilir. | |||||
7 | Ailesel ve kurumsal besin hazırlama ve pişirme sırasında oluşabilecek besin kayıplarını en aza indirecek yöntemleri açıklayabilir. | |||||
8 | Özel beslenme gerektiren durumlarda kullanılabilecek diyet düzenlemeleri yapabilir. | |||||
9 | Beslenme politikalarını, gıda mevzuatını tartışabilir, dünya ve ülke deneyimlerini karşılaştırabilir. | |||||
10 | Bireylerin ve grupların yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak üzere eğitim programları düzenleyebilir ve eğitim için gerekli iletişim yöntemlerini etkin bir biçimde kullanabilir. | |||||
11 | Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 100 |