AKTS - Manipulatif Tedavi II
Manipulatif Tedavi II (PTR206) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Manipulatif Tedavi II | PTR206 | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
PTR 205 dersinde başarılı olmak |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Fizyoterapide kullanılan manuel teknikler anlatılarak öğrencilerin tedavi programını planlamaları amaçlanmıştır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kaltenborn, Maitland, Mc Kenzie, Mulligan, parmaklar, el ve elbileği eklemlerinin mobilizasyonu, dirsek ve omuz kuşağı eklemlerinin mobilizasyonu, ayak, ayak bileği ve diz eklemlerinin mobilizasyonu, kalça, pelvis ve sakroiliak eklem mobilizasyonu, lomber bölge mobilizasyonu, torakal bölge mobilizasyonu, servikal bölge mobilizasonu. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eklem ve yumuşak dokuların fonksiyonel anatomisi, biyomekaniği, patomekaniği ve temel değerlendirme prensipleri | İlgili kaynaktan konunun okunması |
2 | Transvers friksiyon tekniğinin etki mekanizması ve uygulama prensipleri | İlgili kaynaktan konunun okunması |
3 | Üst ve alt ekstremite tendon, bağ ve kas yaralanmalarının tedavisinde transvers friksiyon masajı uygulamaları | İlgili kaynaktan konunun okunması |
4 | Parmaklar, El ve Elbileği eklemlerinin mobilizasyonu | İlgili kaynaktan konunun okunması |
5 | Dirsek ve omuz kuşağı eklemlerinin mobilizasyonu | İlgili kaynaktan konunun okunması |
6 | Ayak, ayak bileği ve diz eklemlerinin mobilizasyonu | İlgili kaynaktan konunun okunması |
7 | Kalça, Pelvis ve sakroiliak eklem mobilizasyonu | İlgili kaynaktan konunun okunması |
8 | Lomber bölge mobilizasyonu | İlgili kaynaktan konunun okunması |
9 | Yarıyıl Ara Sınav Haftası | |
10 | Lomber bölge mobilizasyonu | İlgili kaynaktan konunun okunması |
11 | Torakal bölge mobilizasyonu | İlgili kaynaktan konunun okunması |
12 | Torakal bölge mobilizasyonu | İlgili kaynaktan konunun okunması |
13 | Servikal bölge mobilizasonu | İlgili kaynaktan konunun okunması |
14 | Servikal bölge mobilizasonu | İlgili kaynaktan konunun okunması |
15 | Nöromobilizasyon | İlgili kaynaktan konunun okunması |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Kesson M. Orthopaedic medicine a practical approach. (1998). Butterworth-Heinemann. UK. |
---|---|
2. Cyriax JH. Cyriax illustrated manual of orthopaedic medicine. (2000) Butterworth-Heinemann.UK. | |
3. Payton OD. Manual of physical theraphy. (1990). Churchill Livingstone |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilişkili biyomedikal kavram ve prensiplerle (anatomi, fizyoloji, biyokimya, patoloji, biyomekanik, motor kontrol, tıbbi görüntüleme, farmokinetikler) ilgili bilgiye sahip olma. | X | ||||
2 | Davranış ve hastalık üzerine etkili olan kişilik özellikleri, psikososyal ve bilişsel faktörlerle ilgili kavram ve prensiplerle ilgili bilgiye sahip olma. | X | ||||
3 | Klinik uygulamayı içeren araştırma metotlarını geliştirme, yayınları değerlendirme, araştırma sonuçlarını pratiğe uygulama becerisi kazanabilme. | X | ||||
4 | Sağlık hizmetlerinde bilgi kaynaklarını kullanma, veri toplama, raporlama, klinik organizasyon bilgi ve yeterlilik düzeyini yakalayabilme. | X | ||||
5 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanları (nörolojik rehabilitasyon, kas-iskelet sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu, pediatrik rehabilitasyon, ortopedik rehabilitasyon, geriatrik rehabilitasyon, ortezve protez rehabilitasyonu, kardiyopulmoner rehabilitasyon, el rehabilitasyonu, ürojinekolojik ve obstetrik rehabilitasyon, romatolojik hastalıklarda fizyoterapi) bilgisine ve bu alanlarla ilgili değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisine sahip olma. | X | ||||
6 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulama alanlarındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma. | X | ||||
7 | Hareket bilimleri (biyomekanik, kinezyoloji, egzersiz prensipleri) ve nörofizyolojik, duyu-algı-motor entegresyanu, motor öğrenme, biyopsikososyal, vücut mekanikleri, ergonomi hakkında değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisine sahip olma. | X | ||||
8 | Farklı çevresel alanlarda (hastane, rehabilitasyon merkezi, huzurevi, endüstri, ev, okul, iş, spor, rekreasyon alanı) hastaların ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak ve geliştirmek için kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları bilgisine sahip olma | X | ||||
9 | Bir veya daha çok işe yarar hipoteze yol gösteren toplanmış bilginin analiz, sentez ve yorumlama, araştırmalara ve kanıta dayalı olarak klinik problemlerin çözümü ile ilgili öneri geliştirebilme ve fizyoterapi tanısını koyabilme becerisini kazanma. | X | ||||
10 | Bilginin toplanmasında deontolojik özelliklere saygı duyma ve bilginin yorumlanmasında eleştirel bilimsel bir tutuma sahip olma. | X | ||||
11 | Fizyoterapi teknikleri, yöntemlerini uygulayabilme ve mudahale stratejilerini belirleyebilme becerisini kazanabilme. | X | ||||
12 | Yaratıcı, kararlı, hasta odaklı, ekip anlayışına sahip olma tavrını geliştirebilme. | X | ||||
13 | Kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme becerisini kazanabilme. | X | ||||
14 | Fizyoterapi müdahaleleri ile ilişkili endikasyonlar, kontraendikasyonlar, riskler ve dikkate alınması gereken önlemleri gözönündebuludurarak, hekimlerle yapılan işbirliği doğrultusunda tedavisini bağımsız olarak planlama ve uygulama becerisini kazanabilme. | X | ||||
15 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | ||||
16 | Yaşam boyu öğrenme ve etkin disiplinlerarası çalışma prensibi doğrultusunda bilgi üretebilme ve gelişime açık olabilme. | X | ||||
17 | Klinik uygulamayı içeren araştırma metotlarını geliştirme, yayınları değerlendirme, araştırma sonuçlarını pratiğe uygulama becerisi kazanma. | X | ||||
18 | Kanıta dayalı uygulamaların temel prensiplerini öğrenme becerisine sahip olma, öğrenme hedeflerini ve kaynaklarını belirleyebilme, kaynaklara etkin/hızlı erişebilme. | X | ||||
19 | Hasta yada sağlıklı birey, aileleri, farklı toplumsal gruplarla ve diğer sağlık çalışanları ile iletişim becerisine sahip olma. | X | ||||
20 | Sağlık hizmetlerinde bilgi kaynaklarını kullanma, veri toplama, raporlama, klinik organizasyonun yönetilmesi. | X | ||||
21 | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme. | X | ||||
22 | Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile meslektaşlarına ve topluma rol model olabilme. | X | ||||
23 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilme, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranabilme. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 125 |