AKTS - Kardiak Rehabilitasyon

Kardiak Rehabilitasyon (PTR306) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Kardiak Rehabilitasyon PTR306 2 2 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
PTR 305 dersinde başarılı olmak
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrenci kardiyovasküler system hastalıklarını, değerlendirme ve erken ve geç dönem rehabilitasyon programlarını planlama ve uygulama becerisini kazanır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kardiyovasküler hastalıklarda fizyoterapi yaklaşımlarını öğrenir.
  • Uygun rehabilitasyon protokolü oluşturmayı öğrenir.
  • Egzersiz reçetesi planlamayı öğrenir.
  • Yapılan rehabilitasyon uygulamalarının endikasyon ve kontraendikasyonlarını öğrenir.
Dersin İçeriği Major kardiyovasküler sistem hastalıkları ve patofizyolojisi, kardiyovasküler değerlendirme, erken dönem rehabilitasyon programı, immobilizasyon ve vücut sistemleri üzerine etkileri, dış hasta ve ikincil koruma programı, egzersiz eğitimi, değiştirilebilen risk faktörlerinin tedavisi ve eğitimi, koruma ve uzun dönem takip, revaskülarizasyon ve kapak cerrahileri, periferik damar hastalıklarında fizyoterapi ve rehabilitasyon.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kardiyak rehabilitasyon tanımlanması, dersin işleyişi ve içeriği Kaynaktan ilgili konunun okunması
2 Major kardiyovasküler sistem hastalıklarının tanımı ve patofizyolojisi: koroner arter hastalığı Kaynaktan ilgili konunun okunması
3 Miyokard infarktüsü, periferik damar hastalıkları Kaynaktan ilgili konunun okunması
4 Kapak hastalıkları, kalp yetmezliği, aritmiler, revaskülarizasyon ve kapak cerrahileri Kaynaktan ilgili konunun okunması
5 Kardiyovasküler değerlendirme Kaynaktan ilgili konunun okunması
6 Kardiyovasküler değerlendirme Kaynaktan ilgili konunun okunması
7 Kardiyak hastalıklarda kullanılan ilaçlar ve rehabilitasyon uygulamaları Kaynaktan ilgili konunun okunması
8 Kardiyak rehabilitasyon erken dönem rehabilitasyon programı, dış hasta ve sekonder koruma programı Kaynaktan ilgili konunun okunması
9 Yarıyıl Ara Sınav Haftası
10 Kardiyak rehabilitasyon erken dönem rehabilitasyon programı, dış hasta ve sekonder koruma programı Kaynaktan ilgili konunun okunması
11 Egzersiz testleri ve eğitimi Kaynaktan ilgili konunun okunması
12 Egzersiz testleri ve eğitimi miyakard infarktüsü, toraks cerrahisi, PTCA sonrası Kaynaktan ilgili konunun okunması
13 Kardiyak rehabilitasyon da dirençli egzersiz eğitimi Kaynaktan ilgili konunun okunması
14 Değiştirilebilen risk faktörlerinin tedavisi ve eğitimi, koruma ve uzun dönem takip Kaynaktan ilgili konunun okunması
15 Vaka tartışması Kaynaktan ilgili konunun okunması
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. DeTurk W, Cahalin L. Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy. New York; 2004.
2. FrownfelterD,DeanE.CardiovascularandPulmonary Physical Therapy Evidence and Practice; 2006.
3. Hillegass E, Sadowski S, Essentials of Cardio pulmonary Physical Therapy; 2001.
4. Irwin S, Tecklin JS, Cardiopulmonary Physical Therapy: A Guide toPractice; 2004.
Diğer Kaynaklar 5. Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR; 2004.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 50
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilişkili biyomedikal kavram ve prensiplerle (anatomi, fizyoloji, biyokimya, patoloji, biyomekanik, motor kontrol, tıbbi görüntüleme, farmokinetikler) ilgili bilgiye sahip olma. X
2 Davranış ve hastalık üzerine etkili olan kişilik özellikleri, psikososyal ve bilişsel faktörlerle ilgili kavram ve prensiplerle ilgili bilgiye sahip olma. X
3 Klinik uygulamayı içeren araştırma metotlarını geliştirme, yayınları değerlendirme, araştırma sonuçlarını pratiğe uygulama becerisi kazanabilme. X
4 Sağlık hizmetlerinde bilgi kaynaklarını kullanma, veri toplama, raporlama, klinik organizasyon bilgi ve yeterlilik düzeyini yakalayabilme. X
5 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanları (nörolojik rehabilitasyon, kas-iskelet sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu, pediatrik rehabilitasyon, ortopedik rehabilitasyon, geriatrik rehabilitasyon, ortezve protez rehabilitasyonu, kardiyopulmoner rehabilitasyon, el rehabilitasyonu, ürojinekolojik ve obstetrik rehabilitasyon, romatolojik hastalıklarda fizyoterapi) bilgisine ve bu alanlarla ilgili değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisine sahip olma. X
6 Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulama alanlarındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma. X
7 Hareket bilimleri (biyomekanik, kinezyoloji, egzersiz prensipleri) ve nörofizyolojik, duyu-algı-motor entegresyanu, motor öğrenme, biyopsikososyal, vücut mekanikleri, ergonomi hakkında değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisine sahip olma. X
8 Farklı çevresel alanlarda (hastane, rehabilitasyon merkezi, huzurevi, endüstri, ev, okul, iş, spor, rekreasyon alanı) hastaların ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak ve geliştirmek için kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları bilgisine sahip olma X
9 Bir veya daha çok işe yarar hipoteze yol gösteren toplanmış bilginin analiz, sentez ve yorumlama, araştırmalara ve kanıta dayalı olarak klinik problemlerin çözümü ile ilgili öneri geliştirebilme ve fizyoterapi tanısını koyabilme becerisini kazanma. X
10 Bilginin toplanmasında deontolojik özelliklere saygı duyma ve bilginin yorumlanmasında eleştirel bilimsel bir tutuma sahip olma. X
11 Fizyoterapi teknikleri, yöntemlerini uygulayabilme ve mudahale stratejilerini belirleyebilme becerisini kazanabilme. X
12 Yaratıcı, kararlı, hasta odaklı, ekip anlayışına sahip olma tavrını geliştirebilme. X
13 Kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme becerisini kazanabilme. X
14 Fizyoterapi müdahaleleri ile ilişkili endikasyonlar, kontraendikasyonlar, riskler ve dikkate alınması gereken önlemleri gözönündebuludurarak, hekimlerle yapılan işbirliği doğrultusunda tedavisini bağımsız olarak planlama ve uygulama becerisini kazanabilme. X
15 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X
16 Yaşam boyu öğrenme ve etkin disiplinlerarası çalışma prensibi doğrultusunda bilgi üretebilme ve gelişime açık olabilme. X
17 Klinik uygulamayı içeren araştırma metotlarını geliştirme, yayınları değerlendirme, araştırma sonuçlarını pratiğe uygulama becerisi kazanma. X
18 Kanıta dayalı uygulamaların temel prensiplerini öğrenme becerisine sahip olma, öğrenme hedeflerini ve kaynaklarını belirleyebilme, kaynaklara etkin/hızlı erişebilme. X
19 Hasta yada sağlıklı birey, aileleri, farklı toplumsal gruplarla ve diğer sağlık çalışanları ile iletişim becerisine sahip olma. X
20 Sağlık hizmetlerinde bilgi kaynaklarını kullanma, veri toplama, raporlama, klinik organizasyonun yönetilmesi. X
21 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme. X
22 Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile meslektaşlarına ve topluma rol model olabilme. X
23 Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilme, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranabilme. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Toplam İş Yükü 100