AKTS - El Rehabilitasyonu ve İş Uğraşı Tedavisi
El Rehabilitasyonu ve İş Uğraşı Tedavisi (PTR308) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
El Rehabilitasyonu ve İş Uğraşı Tedavisi | PTR308 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Sık görülen el ve üst ekstremite problemlerini, değerlendirme yöntemleri ve rehabilitasyon yaklaşımlarını açıklamak. Rehabilitasyonda takım çalışması içinde iş ve uğraşı tedavisinin (ergoterapi) rolünü açıklamak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | El ve üst ekstremitenin anatomi ve biyomekanik prensipleri, yumuşak doku problemleri, kırıklar, eklem problemleri, sinir yaralanmaları sonrası rehabilitasyon prensipleri; takım çalışması içinde iş ve uğraşı tedavisinin (ergoterapi) rolü; günlük yaşam aktiviteleri değerlendirme ve eğitimi; transfer aktiviteleri prensip ve uygulamaları; el, duyu, duyu bütünlemesi değerlendirmeleri ve tedavisi; farklı problemlerde iş-uğraşı tedavi yaklaşım prensipleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elin fonksiyonel anatomisi ve El problemlerinde değerlendirme yöntemleri | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
2 | Elin yumuşak doku problemleri ve rehabilitasyon yaklaşımları | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
3 | Elde kırıklar ve eklem yaralanmaları | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
4 | Fleksör tendon yaralanmaları | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
5 | Ekstansör tendon yaralanmaları | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
6 | Elbileği problemleri ve Üst ekstremite tuzak nöropatileri | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
7 | Periferik sinir yaralanmalarında rehabilitasyon prensipleri | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
8 | Kompleks travmatik problemlerde rehabilitasyon | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
9 | Yarıyıl Ara Sınav Haftası | |
10 | Konjenital anomalilerde rehabilitasyon yaklaşımları | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
11 | Rehabilitasyonda takım çalışması içinde iş ve uğraşı tedavisinin (ergoterapi) rolü | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
12 | Günlük Yaşam Aktiviteleri değerlendirilmesi ve pratik uygulanması | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
13 | Transfer Aktiviteleri Biomekaniksel Prensipler ve uygulamalar | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
14 | Duyu değerlendirmesi Duyu tedavisi | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
15 | Duyu bütünlemesi değerlendirme ve tedavi yöntemleri | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Kütüphane ve literatür incelemesi yapılacak Ders notları kaynak olarak verilecektir |
---|---|
2. Ders notları kaynak olarak verilecektir |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilişkili biyomedikal kavram ve prensiplerle (anatomi, fizyoloji, biyokimya, patoloji, biyomekanik, motor kontrol, tıbbi görüntüleme, farmokinetikler) ilgili bilgiye sahip olma. | X | ||||
2 | Davranış ve hastalık üzerine etkili olan kişilik özellikleri, psikososyal ve bilişsel faktörlerle ilgili kavram ve prensiplerle ilgili bilgiye sahip olma. | X | ||||
3 | Klinik uygulamayı içeren araştırma metotlarını geliştirme, yayınları değerlendirme, araştırma sonuçlarını pratiğe uygulama becerisi kazanabilme. | X | ||||
4 | Sağlık hizmetlerinde bilgi kaynaklarını kullanma, veri toplama, raporlama, klinik organizasyon bilgi ve yeterlilik düzeyini yakalayabilme. | X | ||||
5 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanları (nörolojik rehabilitasyon, kas-iskelet sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu, pediatrik rehabilitasyon, ortopedik rehabilitasyon, geriatrik rehabilitasyon, ortezve protez rehabilitasyonu, kardiyopulmoner rehabilitasyon, el rehabilitasyonu, ürojinekolojik ve obstetrik rehabilitasyon, romatolojik hastalıklarda fizyoterapi) bilgisine ve bu alanlarla ilgili değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisine sahip olma. | X | ||||
6 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulama alanlarındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma. | X | ||||
7 | Hareket bilimleri (biyomekanik, kinezyoloji, egzersiz prensipleri) ve nörofizyolojik, duyu-algı-motor entegresyanu, motor öğrenme, biyopsikososyal, vücut mekanikleri, ergonomi hakkında değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisine sahip olma. | X | ||||
8 | Farklı çevresel alanlarda (hastane, rehabilitasyon merkezi, huzurevi, endüstri, ev, okul, iş, spor, rekreasyon alanı) hastaların ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak ve geliştirmek için kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları bilgisine sahip olma | X | ||||
9 | Bir veya daha çok işe yarar hipoteze yol gösteren toplanmış bilginin analiz, sentez ve yorumlama, araştırmalara ve kanıta dayalı olarak klinik problemlerin çözümü ile ilgili öneri geliştirebilme ve fizyoterapi tanısını koyabilme becerisini kazanma. | X | ||||
10 | Bilginin toplanmasında deontolojik özelliklere saygı duyma ve bilginin yorumlanmasında eleştirel bilimsel bir tutuma sahip olma. | X | ||||
11 | Fizyoterapi teknikleri, yöntemlerini uygulayabilme ve mudahale stratejilerini belirleyebilme becerisini kazanabilme. | X | ||||
12 | Yaratıcı, kararlı, hasta odaklı, ekip anlayışına sahip olma tavrını geliştirebilme. | X | ||||
13 | Kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme becerisini kazanabilme. | X | ||||
14 | Fizyoterapi müdahaleleri ile ilişkili endikasyonlar, kontraendikasyonlar, riskler ve dikkate alınması gereken önlemleri gözönündebuludurarak, hekimlerle yapılan işbirliği doğrultusunda tedavisini bağımsız olarak planlama ve uygulama becerisini kazanabilme. | X | ||||
15 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | ||||
16 | Yaşam boyu öğrenme ve etkin disiplinlerarası çalışma prensibi doğrultusunda bilgi üretebilme ve gelişime açık olabilme. | X | ||||
17 | Klinik uygulamayı içeren araştırma metotlarını geliştirme, yayınları değerlendirme, araştırma sonuçlarını pratiğe uygulama becerisi kazanma. | X | ||||
18 | Kanıta dayalı uygulamaların temel prensiplerini öğrenme becerisine sahip olma, öğrenme hedeflerini ve kaynaklarını belirleyebilme, kaynaklara etkin/hızlı erişebilme. | X | ||||
19 | Hasta yada sağlıklı birey, aileleri, farklı toplumsal gruplarla ve diğer sağlık çalışanları ile iletişim becerisine sahip olma. | X | ||||
20 | Sağlık hizmetlerinde bilgi kaynaklarını kullanma, veri toplama, raporlama, klinik organizasyonun yönetilmesi. | X | ||||
21 | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme. | X | ||||
22 | Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile meslektaşlarına ve topluma rol model olabilme. | X | ||||
23 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilme, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranabilme. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 11 | 11 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 100 |