AKTS - Elektroterapi I

Elektroterapi I (PTR201) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Elektroterapi I PTR201 3. Dönem 2 3 0 3.5 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Korkusuz
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin ana amacı, fizyoterapi ve rehabilitasyonda kullanılan temel elektriksel ajanların (akımların) etki mekanizmalarını ve uygulama prensiplerini öğrenciye kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Fizyoterapi yaklaşımları içinde doğru elektroterapi yöntemlerini seçebilir ve uygular.
  • Dokuların elektriksel özelliklerini öğrenir.
  • Kas ve sinir elektriksel stimülasyon noktalarını- yöntemlerini öğrenir.
  • Akım frekansları ve etki mekanizmasını öğrenir.
Dersin İçeriği Akım frekansları ve etki mekanizması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Biofizik ve fizyolojik temeller K3 (Bölüm 1)
2 Elektrik stimülasyon akımları ve parametreleri K1 (Bölüm 2)
3 Faradik Akımlar K2 (Bölüm 15)
4 Galvanik Akımlar K1 ( Bölüm 2)
5 İyontoforezis K1 (Bölüm 2)
6 Yüksek Voltaj Kesikli Galvanik Stimülasyon K4 (Bölüm 12)
7 Rus Akımları K2 (Bölüm 16), K3 (Bölüm 5)
8 Diadinamik akımlar K2 (Bölüm 15)
9 Yarıyıl Ara Sınav Haftası
10 Fonksiyonel Elektrik Stimülasyonu K3 (Bölüm 5)
11 Biofeedback K4 (Bölüm 15)
12 Duyu Elektrik Stimülasyonu K2 (Bölüm 16)
13 Motor Elektrik Stimülasyonu K2 (Bölüm 16)
14 Elektrodiagnoz K2 (Bölüm 19), K3 (Bölüm 6)
15 Elektrik stimülasyonunda riskler K4 (Bölüm 11)
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Robertson V, Ward A, Low J, Reed A. Electrotherapy Explained. Butterworth-Heinemann Ltd,2006, Oxford.
2. Kitchen S. Electrotherapy: EvidenceBasedPractice. Churchill Livingstone, 2002, Toronto.
3. Watson, T. and Nussbaum, E.L. (eds) (2020) Electrophysical agents : evidence-based practice. Thirteenth edition. Edinburgh ; Elsevier.
4. Michelle, H., & Cameron, M. D. (2017). Physical agents in rehabilitation: an evidence-based approach to practice

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 50
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar. X
2 Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır X
3 Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür. X
4 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar. X
5 Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. X
6 Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. X
7 Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama 14 3 42
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 19 19
Toplam İş Yükü 150