AKTS - Ortopedik Rehabilitasyon
Ortopedik Rehabilitasyon (PTR303) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortopedik Rehabilitasyon | PTR303 | 4 | 0 | 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilere ortopedik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyonu öğretmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ortopedik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ortopedik rehabilitasyona giriş | İlgili konunun okunması |
2 | Ortopedik rehabilitasyonda temel prensipler,semptom araştırma Doku iyileşmesi ve süreci | Petty NJ. Nöromuskuloskeletal Muayene ve Değerlendirme Fizyoterapistler için El Kitabı (2014) ilgili konunun okunması |
3 | Kırıklar, kırıkların sınıflaması, kırık iyileşmesi, kırık komplikasyonları Kırıklarda tedavi ve kırık rehabilitasyonunun genel prensipleri Alt ve üst ekstremite kırıklarında rehabilitasyon | İlgili konunun okunması |
4 | Eklem artroplastileri, endoprotezler ve rehabilitasyonu | Donatelli RA, Wooden MJ. OrthopaedicPhysicalTherapy(2010) ilgili konunun okunması Görsel materyal oluşturma |
5 | Omuz-kol kompleksi yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon | Donatelli RA, Wooden MJ. OrthopaedicPhysicalTherapy (2010) ilgili konunun okunması Görsel materyal oluşturma |
6 | Boyun, omuz, torakal bölge problemlerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon Torasik outlet sendromu | Donatelli RA, Wooden MJ. OrthopaedicPhysicalTherapy (2010) ilgili konunun okunması Görsel materyal oluşturma |
7 | Dirsek, el bileği yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon | Donatelli RA, Wooden MJ. OrthopaedicPhysicalTherapy (2010) ilgili konunun okunması Görsel materyal oluşturma |
8 | Kalça bölgesi yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon | Donatelli RA, Wooden MJ. OrthopaedicPhysicalTherapy (2010) ilgili konunun okunması Görsel materyal oluşturma |
9 | Yarıyıl Ara Sınav Haftası | |
10 | Diz bölgesi yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
11 | Ayak ve ayak bileği bölgesi yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyo | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
12 | Servikal bölge yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
13 | Lumbal bölge yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
14 | Torakal bölge yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
15 | Ortopedik problemlerde bandajlama ve bantlama yöntemleri | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. MJ. OrthopaedicPhysicalTherapy (2010) |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilişkili biyomedikal kavram ve prensiplerle (anatomi, fizyoloji, biyokimya, patoloji, biyomekanik, motor kontrol, tıbbi görüntüleme, farmokinetikler) ilgili bilgiye sahip olma. | X | ||||
2 | Davranış ve hastalık üzerine etkili olan kişilik özellikleri, psikososyal ve bilişsel faktörlerle ilgili kavram ve prensiplerle ilgili bilgiye sahip olma. | X | ||||
3 | Klinik uygulamayı içeren araştırma metotlarını geliştirme, yayınları değerlendirme, araştırma sonuçlarını pratiğe uygulama becerisi kazanabilme. | X | ||||
4 | Sağlık hizmetlerinde bilgi kaynaklarını kullanma, veri toplama, raporlama, klinik organizasyon bilgi ve yeterlilik düzeyini yakalayabilme. | X | ||||
5 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanları (nörolojik rehabilitasyon, kas-iskelet sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu, pediatrik rehabilitasyon, ortopedik rehabilitasyon, geriatrik rehabilitasyon, ortezve protez rehabilitasyonu, kardiyopulmoner rehabilitasyon, el rehabilitasyonu, ürojinekolojik ve obstetrik rehabilitasyon, romatolojik hastalıklarda fizyoterapi) bilgisine ve bu alanlarla ilgili değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisine sahip olma. | X | ||||
6 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulama alanlarındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma. | X | ||||
7 | Hareket bilimleri (biyomekanik, kinezyoloji, egzersiz prensipleri) ve nörofizyolojik, duyu-algı-motor entegresyanu, motor öğrenme, biyopsikososyal, vücut mekanikleri, ergonomi hakkında değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisine sahip olma. | X | ||||
8 | Farklı çevresel alanlarda (hastane, rehabilitasyon merkezi, huzurevi, endüstri, ev, okul, iş, spor, rekreasyon alanı) hastaların ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak ve geliştirmek için kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları bilgisine sahip olma | X | ||||
9 | Bir veya daha çok işe yarar hipoteze yol gösteren toplanmış bilginin analiz, sentez ve yorumlama, araştırmalara ve kanıta dayalı olarak klinik problemlerin çözümü ile ilgili öneri geliştirebilme ve fizyoterapi tanısını koyabilme becerisini kazanma. | X | ||||
10 | Bilginin toplanmasında deontolojik özelliklere saygı duyma ve bilginin yorumlanmasında eleştirel bilimsel bir tutuma sahip olma. | X | ||||
11 | Fizyoterapi teknikleri, yöntemlerini uygulayabilme ve mudahale stratejilerini belirleyebilme becerisini kazanabilme. | X | ||||
12 | Yaratıcı, kararlı, hasta odaklı, ekip anlayışına sahip olma tavrını geliştirebilme. | X | ||||
13 | Kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme becerisini kazanabilme. | X | ||||
14 | Fizyoterapi müdahaleleri ile ilişkili endikasyonlar, kontraendikasyonlar, riskler ve dikkate alınması gereken önlemleri gözönündebuludurarak, hekimlerle yapılan işbirliği doğrultusunda tedavisini bağımsız olarak planlama ve uygulama becerisini kazanabilme. | X | ||||
15 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | ||||
16 | Yaşam boyu öğrenme ve etkin disiplinlerarası çalışma prensibi doğrultusunda bilgi üretebilme ve gelişime açık olabilme. | X | ||||
17 | Klinik uygulamayı içeren araştırma metotlarını geliştirme, yayınları değerlendirme, araştırma sonuçlarını pratiğe uygulama becerisi kazanma. | X | ||||
18 | Kanıta dayalı uygulamaların temel prensiplerini öğrenme becerisine sahip olma, öğrenme hedeflerini ve kaynaklarını belirleyebilme, kaynaklara etkin/hızlı erişebilme. | X | ||||
19 | Hasta yada sağlıklı birey, aileleri, farklı toplumsal gruplarla ve diğer sağlık çalışanları ile iletişim becerisine sahip olma. | X | ||||
20 | Sağlık hizmetlerinde bilgi kaynaklarını kullanma, veri toplama, raporlama, klinik organizasyonun yönetilmesi. | X | ||||
21 | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme. | X | ||||
22 | Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile meslektaşlarına ve topluma rol model olabilme. | X | ||||
23 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilme, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranabilme. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 125 |