AKTS - Biyomekani ve Kinezyoloji II

Biyomekani ve Kinezyoloji II (PTR210) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Biyomekani ve Kinezyoloji II PTR210 2 0 0 2 3
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Kolumna vertebralis patolojilerini, anatomik ve mekanik özelliklerini özümsemek; pelvis, kalça, diz, ayak/ayak bileği, omuz-kol kompleksi, dirsek,el ve el bileğine yönelik anatomik ve mekanik özellikleri tanımlamak; bu ders kapsamında öğrendiği teorik bilgiyi alt ve üst ekstremiteler ile omurganın patolojik durumlarıyla ilişkilendirebilme yetkinliğini kazanır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Normal hareket ve fonksiyonu tanımlar, hastalarda görülen hareket ve fonksiyon bozukluklarıyla karşılaştırır.
  • Kolumna vertebralisin anatomik ve mekanik özelliklerini tanımlar, bu özellikleri patolojik durumlarla karşılaştırır. Koruyucu faktörler ve ergonomik prensipler ile egzersizin önemini kavrar.
  • Pelvis, kalça, diz, ayak bileği eklemleri ve ayağa yönelik mekanik ve patomekaniği kavrar, mesleki uygulamalara ait bilgileri sorgulayarak analiz etme becerisi kazanır.
  • Alt ekstremite eklemlerini kapsayan dinamik aktiviteler için kinematik ve kinetik değerleri öğrenir.
  • Omuz-kol kompleksi, dirsek ve el bileği eklemleri ile ele yönelik mekanik ve patomekanik bilgileri tanımlar, kliniğe yansıtma becerisi kazanır.
Dersin İçeriği Kolumna vertebralisin mekaniği ve patomekaniği, pelvis, kalça, diz, ayak/ayak bileğinin mekanik ve patomekaniği, omuz-kol kompleksi, dirsek, el mekaniği ve patomekaniği.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Klinik örnekler İlgili kaynaktan konunun okunması
2 Kinematik Ölçüm Yöntemleri İlgili kaynaktan konunun okunması
3 Kas, Eklem ve Kemik Mekanikleri İlgili kaynaktan konunun okunması
4 Kinezyolojik Elektromiyografi İlgili kaynaktan konunun okunması
5 İnsan Hareketi: Sentez ve Analiz İlgili kaynaktan konunun okunması
6 Üç boyutlu Hareket Analizleri İlgili kaynaktan konunun okunması
7 Kolumna vertebralis mekanik ve patomekanik özellikleri İlgili kaynaktan konunun okunması
8 Pelvis mekaniği ve patomekaniği İlgili kaynaktan konunun okunması
9 Yarıyıl Ara Sınav Haftası
10 Kalça eklemi mekaniği ve patomekaniği İlgili kaynaktan konunun okunması
11 Diz eklemi mekaniği ve patomekaniği İlgili kaynaktan konunun okunması
12 Ayak-ayak bileği eklemi mekaniği ve deformiteleri İlgili kaynaktan konunun okunması
13 Omuz-kol kompleksi mekaniği ve patomekaniği İlgili kaynaktan konunun okunması
14 Dirsek eklemi mekaniği ve patomekaniği İlgili kaynaktan konunun okunması
15 El-el bileği mekaniği patomekaniği İlgili kaynaktan konunun okunması
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Human Movement Explained. Butterworth-Heinemann Ldt. Linacre House, Jordan Hill, Oxford 1996.
2. Nordin M, Frankel VH. Basic Biomechanics of the Musculoskeletal System. Second Edition. Lea&Febiger , USA, 1989.
3. Soderberg GL. Kinesiology. Second Edition. William&Wilkins a Waverly Company, Baltimore, 2005.
4. Lippert LS. Clinical Kinesiology and Anatomy. Fourth Edition. F. A. Davis Company, USA, 2006.
5. Levangie PK, Norkin CC. Joint Structure and Function: a Comprehensive Analysis. Fourth Edition. F. A. Davis Company, Philadelphia, 2005.
6. White AA, Panjabi MM. Clinical Biomechanics of the Spine. Lippincott Williams&Wilkins, Philadelphia, 1990.
7. Valmassy RL. Clinical Biomechanics of the Lower Extremities. Mosby, 1996.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 50
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilişkili biyomedikal kavram ve prensiplerle (anatomi, fizyoloji, biyokimya, patoloji, biyomekanik, motor kontrol, tıbbi görüntüleme, farmokinetikler) ilgili bilgiye sahip olma. X
2 Davranış ve hastalık üzerine etkili olan kişilik özellikleri, psikososyal ve bilişsel faktörlerle ilgili kavram ve prensiplerle ilgili bilgiye sahip olma. X
3 Klinik uygulamayı içeren araştırma metotlarını geliştirme, yayınları değerlendirme, araştırma sonuçlarını pratiğe uygulama becerisi kazanabilme. X
4 Sağlık hizmetlerinde bilgi kaynaklarını kullanma, veri toplama, raporlama, klinik organizasyon bilgi ve yeterlilik düzeyini yakalayabilme. X
5 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanları (nörolojik rehabilitasyon, kas-iskelet sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu, pediatrik rehabilitasyon, ortopedik rehabilitasyon, geriatrik rehabilitasyon, ortezve protez rehabilitasyonu, kardiyopulmoner rehabilitasyon, el rehabilitasyonu, ürojinekolojik ve obstetrik rehabilitasyon, romatolojik hastalıklarda fizyoterapi) bilgisine ve bu alanlarla ilgili değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisine sahip olma. X
6 Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulama alanlarındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma. X
7 Hareket bilimleri (biyomekanik, kinezyoloji, egzersiz prensipleri) ve nörofizyolojik, duyu-algı-motor entegresyanu, motor öğrenme, biyopsikososyal, vücut mekanikleri, ergonomi hakkında değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisine sahip olma. X
8 Farklı çevresel alanlarda (hastane, rehabilitasyon merkezi, huzurevi, endüstri, ev, okul, iş, spor, rekreasyon alanı) hastaların ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak ve geliştirmek için kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları bilgisine sahip olma X
9 Bir veya daha çok işe yarar hipoteze yol gösteren toplanmış bilginin analiz, sentez ve yorumlama, araştırmalara ve kanıta dayalı olarak klinik problemlerin çözümü ile ilgili öneri geliştirebilme ve fizyoterapi tanısını koyabilme becerisini kazanma. X
10 Bilginin toplanmasında deontolojik özelliklere saygı duyma ve bilginin yorumlanmasında eleştirel bilimsel bir tutuma sahip olma. X
11 Fizyoterapi teknikleri, yöntemlerini uygulayabilme ve mudahale stratejilerini belirleyebilme becerisini kazanabilme. X
12 Yaratıcı, kararlı, hasta odaklı, ekip anlayışına sahip olma tavrını geliştirebilme. X
13 Kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme becerisini kazanabilme. X
14 Fizyoterapi müdahaleleri ile ilişkili endikasyonlar, kontraendikasyonlar, riskler ve dikkate alınması gereken önlemleri gözönündebuludurarak, hekimlerle yapılan işbirliği doğrultusunda tedavisini bağımsız olarak planlama ve uygulama becerisini kazanabilme. X
15 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X
16 Yaşam boyu öğrenme ve etkin disiplinlerarası çalışma prensibi doğrultusunda bilgi üretebilme ve gelişime açık olabilme. X
17 Klinik uygulamayı içeren araştırma metotlarını geliştirme, yayınları değerlendirme, araştırma sonuçlarını pratiğe uygulama becerisi kazanma. X
18 Kanıta dayalı uygulamaların temel prensiplerini öğrenme becerisine sahip olma, öğrenme hedeflerini ve kaynaklarını belirleyebilme, kaynaklara etkin/hızlı erişebilme. X
19 Hasta yada sağlıklı birey, aileleri, farklı toplumsal gruplarla ve diğer sağlık çalışanları ile iletişim becerisine sahip olma. X
20 Sağlık hizmetlerinde bilgi kaynaklarını kullanma, veri toplama, raporlama, klinik organizasyonun yönetilmesi. X
21 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme. X
22 Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile meslektaşlarına ve topluma rol model olabilme. X
23 Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilme, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranabilme. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 75