AKTS - Doğadan Esinlenen Girişimcilik: Disiplinlerarası Yaklaşımlar

Doğadan Esinlenen Girişimcilik: Disiplinlerarası Yaklaşımlar (ART270) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Doğadan Esinlenen Girişimcilik: Disiplinlerarası Yaklaşımlar ART270 Güz ve Bahar 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Doğal ve ekolojik sistemlerin temelleri araştırılarak yeni ve yaratıcı girişimler için kaynak olarak ele alınır. Doğal ekolojilerin temel işleyiş prensipleri yaratım süreçlerine model alınır. Disiplinler arası uygulamalar aracılığıyla yeni yaratıcılık ve girişimcilik fırsat alanları araştırılır. 21. yüzyıl becerileri kapsamında yeni gelişim alanları tanıtılır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler, kişisel ve mesleki gelişim için gerekli çağdaş davranış modelleri ve beceriler hakkında bilgilendirilir.
  • Öğrenciler, güncel, sosyal ve ekonomik faaliyet alanlarında girişim motivasyonu kazanırlar.
  • Doğal ekolojik sistemler ve sürdürülebilirlik ilkeleri hakkında temel düzeyde disiplinler arası bir anlayış kazanmaya yönlendirilir.
  • Çağdaş yaşam tarzları ve yaşam çevreleri ile doğal ekolojik sistemler arasındaki fiziksel ve sosyal ilişkiyi sorgulayıp eleştirerek pozitif sonuçlar çıkartmaya teşvik edilirler.
Dersin İçeriği Biomimkri; yeryüzündeki yaşamı sürdürmenin ve onu sosyal ve ekonomik yenilikler için bir model olarak kullanmanın doğal süreçleri; ekosistem bileşenleri arasındaki entegrasyon: canlı organizmalar; iklim ve kimyasal çevre; disiplinler arası yaklaşımlarla yenilikçi girişimcilik uygulamaları için fırsatları keşfetmek; yenilikçi ve yaratıcı girişimcilik fırsatları için 21. yüzyıl becerileri ve doğanın ilkeleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı
2 Yaşam kaynağı ve desteği olarak doğal sistemler. Ekoloji: Büyük Küresel Etkileşim
3 Sürdürülebilirlik ilkeleri
4 Biomimicry: Tasarım, planlama ve organizasyonlar için model, önder ve ölçüt olarak doğa
5 Biomimicry: Disiplinlerarası yaratım ve çözüm örnekleri
6 Doğanın döngüsel dinamikleri
7 Eko-etkinlik ve Rejeneratif Modeller
8 Vize : Bir eleştirel gözlem rapor/poster sunumu
9 21. Yüzyıl becerileri için doğa
10 Modern Çağ'ın başlangıcından dördüncü Endüstriyel Devrim'e
11 Yaratıcılık ve girişimcilikte disiplinler arası yaklaşımlar
12 Doğadan esinlenen girişimcilik olanakları
13 Doğadan esinlenen girişimcilik başarı hikayeleri
14 Final Sunumları
15 Final Sunumları
16 Final Sunumları

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Benyus, J. M. (1997). Biomimicry: Innovation Inspired by Nature. New York: Morrow.
2. Borrello, M., Pascucci, S. ve Cembalo, L. (2020). Three Propositions to Unify Circular Economy Research: A Review. Sustainability. 12(10) 4069.
3. Cain, M. L., Bowman, W. D. ve Hacker, S. D. (2011). Ecology. Sunderland: Sinauer Assoc.
4. Ndubisi, N. O. ve Iftikhar, K. (2012). Relationship between Entrepreneurship, Innovation and Performance. Journal of Research in Marketing and Entrepreneurship 14 (2), 214-236.
5. Hofstra, N. ve Huisingh, D. (2014). Eco-Innovations Characterized: a Taxonomic Categorization for Assessing the Relationships between Humans and Nature. Journal of Cleaner Production 66, 459-468.
6. Hofstra, N. (2015). Entrepreneurship Inspired by Nature. The Spiritual Dimension of Business Ethics and Sustainability Management.
7. Myers, W. (2014). Biodesign, Nature Science Creativity. Thames & Hudson
8. Prieto-Sandoval, V., Jaca, C. ve Ormazabal, M. (2017). Towards a Consensus on the Circular Economy. Journal of Cleaner Production 179 (1) 605- 615.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 18 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilişkili biyomedikal kavram ve prensiplerle (anatomi, fizyoloji, biyokimya, patoloji, biyomekanik, motor kontrol, tıbbi görüntüleme, farmokinetikler) ilgili bilgiye sahip olma.
2 Davranış ve hastalık üzerine etkili olan kişilik özellikleri, psikososyal ve bilişsel faktörlerle ilgili kavram ve prensiplerle ilgili bilgiye sahip olma.
3 Klinik uygulamayı içeren araştırma metotlarını geliştirme, yayınları değerlendirme, araştırma sonuçlarını pratiğe uygulama becerisi kazanabilme.
4 Sağlık hizmetlerinde bilgi kaynaklarını kullanma, veri toplama, raporlama, klinik organizasyon bilgi ve yeterlilik düzeyini yakalayabilme.
5 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanları (nörolojik rehabilitasyon, kas-iskelet sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu, pediatrik rehabilitasyon, ortopedik rehabilitasyon, geriatrik rehabilitasyon, ortezve protez rehabilitasyonu, kardiyopulmoner rehabilitasyon, el rehabilitasyonu, ürojinekolojik ve obstetrik rehabilitasyon, romatolojik hastalıklarda fizyoterapi) bilgisine ve bu alanlarla ilgili değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisine sahip olma.
6 Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulama alanlarındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma.
7 Hareket bilimleri (biyomekanik, kinezyoloji, egzersiz prensipleri) ve nörofizyolojik, duyu-algı-motor entegresyanu, motor öğrenme, biyopsikososyal, vücut mekanikleri, ergonomi hakkında değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisine sahip olma.
8 Farklı çevresel alanlarda (hastane, rehabilitasyon merkezi, huzurevi, endüstri, ev, okul, iş, spor, rekreasyon alanı) hastaların ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak ve geliştirmek için kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları bilgisine sahip olma
9 Bir veya daha çok işe yarar hipoteze yol gösteren toplanmış bilginin analiz, sentez ve yorumlama, araştırmalara ve kanıta dayalı olarak klinik problemlerin çözümü ile ilgili öneri geliştirebilme ve fizyoterapi tanısını koyabilme becerisini kazanma.
10 Bilginin toplanmasında deontolojik özelliklere saygı duyma ve bilginin yorumlanmasında eleştirel bilimsel bir tutuma sahip olma.
11 Fizyoterapi teknikleri, yöntemlerini uygulayabilme ve mudahale stratejilerini belirleyebilme becerisini kazanabilme.
12 Yaratıcı, kararlı, hasta odaklı, ekip anlayışına sahip olma tavrını geliştirebilme.
13 Kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme becerisini kazanabilme.
14 Fizyoterapi müdahaleleri ile ilişkili endikasyonlar, kontraendikasyonlar, riskler ve dikkate alınması gereken önlemleri gözönündebuludurarak, hekimlerle yapılan işbirliği doğrultusunda tedavisini bağımsız olarak planlama ve uygulama becerisini kazanabilme.
15 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
16 Yaşam boyu öğrenme ve etkin disiplinlerarası çalışma prensibi doğrultusunda bilgi üretebilme ve gelişime açık olabilme.
17 Klinik uygulamayı içeren araştırma metotlarını geliştirme, yayınları değerlendirme, araştırma sonuçlarını pratiğe uygulama becerisi kazanma.
18 Kanıta dayalı uygulamaların temel prensiplerini öğrenme becerisine sahip olma, öğrenme hedeflerini ve kaynaklarını belirleyebilme, kaynaklara etkin/hızlı erişebilme.
19 Hasta yada sağlıklı birey, aileleri, farklı toplumsal gruplarla ve diğer sağlık çalışanları ile iletişim becerisine sahip olma.
20 Sağlık hizmetlerinde bilgi kaynaklarını kullanma, veri toplama, raporlama, klinik organizasyonun yönetilmesi.
21 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme.
22 Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile meslektaşlarına ve topluma rol model olabilme.
23 Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilme, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranabilme.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 3 8 24
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 5 3 15
Sunum/Seminer Hazırlama 2 9 18
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 8 8
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Toplam İş Yükü 125