AKTS - Davranış Bilimlerine Giriş

Davranış Bilimlerine Giriş (MAN101) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Davranış Bilimlerine Giriş MAN101 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Dr. Burcu Tosun
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı öğrencilere örgütlerdeki insan davranışlarının neden ve sonuçlarına dair geniş ve küresel bir bakış açısı vermektir. Fen bilimleri kanunları tutarlıdır ve pek çok durum için geçerlidir. Ancak, insanlar karmaşık varlıklardır ve basit, evrensel kurallar insan davranışlarını açıklamakta yetersiz kalır. Her bir birey birbirinden farklı olduğu için, basit ve kesin genellemeler yapmak mümkün değildir. Küresel rekabetin bu denli artmış olduğu günümüzde, hızlı değişime ayak uydurabilecek esneklikte çalışanlara ihtiyaç artmış ve bu çalışanların davranışlarını anlamak yöneticiler için giderek daha da fazla önem kazanmaya başlamıştır. Yaşayan herkes davranışlar konusunda bir hayat öğrencisidir. Hepimiz hayatımız boyunca karşımıza çıkan insanları çözümlemeye, hareketlerini gözlemlemeye ve yorumlamaya çalışırız. Bu yorumlar çoğunlukla bizi yanlışlara da sürükleyebilir. Bu dersin verdiği bakış açısı ve sistematik yaklaşımla, hiçbir davranışın rastgele olmadığı gerçeğinden yola çıkarak, özellikle örgütsel davranışların yorumlanmasında sezgisel ve yorumsal yeteneklerimizi arttırabiliriz.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler örgütlerde insanların gösterdiği davranışları, bu davranışların nedenlerini ve örgütsel performansa etkisini yorumlayıp analiz edebilir.
  • Öğrenciler bireysel davranış farklılıklarının altında yatan esasları analiz edip yorumlayabilir.
  • Öğrenciler bilimsel kanıtlara dayalı olarak, bağlantılardan yola çıkarak, iş davranışlarını sebep ve sonuçlarıyla birlikte öngörebilme yeteneğini geliştirebilir.
Dersin İçeriği Davranış bilimi ve eleştirel düşünme, zihnin biyolojisini keşfetme, insan çeşitliliğini tanımlama, hisler ve algının oluşması, öğrenme süreci ve koşullanma, hafıza olgusu ve hafızanın inşaası, düşünme ve dil, motivasyon ve iş, hisler, kişilik.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Davranış bilimlerine giriş 1. Bölüm
2 Örgütsel davranış nedir? 1. Bölüm
3 Örgütlerde çeşitlilik 2. Bölüm
4 Tutumlar ve iş tatmini 3. Bölüm
5 Duygular ve ruh halleri 4. Bölüm
6 Kişilik ve değerler 5. Bölüm
7 Algı 6. Bölüm
8 Ara Sınav 1-6 Bölümler
9 Bireysel karar alma 6. Bölüm
10 Motivasyon kavramları 7. Bölüm
11 Motivasyon uygulamaları 8. Bölüm
12 Grup davranışının temelleri 9. Bölüm
13 İş takımlarını anlamak 10. Bölüm
14 Ödev Sunumları 1-10 Bölümler
15 Genel tekrar 1-10 Bölümler
16 Final Sınavı 1-10 Bölümler

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. "Organizational Behavior" Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge Pearson Education
Diğer Kaynaklar 2. Ders notları, ders slaytları

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilişkili biyomedikal kavram ve prensiplerle (anatomi, fizyoloji, biyokimya, patoloji, biyomekanik, motor kontrol, tıbbi görüntüleme, farmokinetikler) ilgili bilgiye sahip olma.
2 Davranış ve hastalık üzerine etkili olan kişilik özellikleri, psikososyal ve bilişsel faktörlerle ilgili kavram ve prensiplerle ilgili bilgiye sahip olma.
3 Klinik uygulamayı içeren araştırma metotlarını geliştirme, yayınları değerlendirme, araştırma sonuçlarını pratiğe uygulama becerisi kazanabilme.
4 Sağlık hizmetlerinde bilgi kaynaklarını kullanma, veri toplama, raporlama, klinik organizasyon bilgi ve yeterlilik düzeyini yakalayabilme.
5 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanları (nörolojik rehabilitasyon, kas-iskelet sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu, pediatrik rehabilitasyon, ortopedik rehabilitasyon, geriatrik rehabilitasyon, ortezve protez rehabilitasyonu, kardiyopulmoner rehabilitasyon, el rehabilitasyonu, ürojinekolojik ve obstetrik rehabilitasyon, romatolojik hastalıklarda fizyoterapi) bilgisine ve bu alanlarla ilgili değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisine sahip olma.
6 Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulama alanlarındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma.
7 Hareket bilimleri (biyomekanik, kinezyoloji, egzersiz prensipleri) ve nörofizyolojik, duyu-algı-motor entegresyanu, motor öğrenme, biyopsikososyal, vücut mekanikleri, ergonomi hakkında değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisine sahip olma.
8 Farklı çevresel alanlarda (hastane, rehabilitasyon merkezi, huzurevi, endüstri, ev, okul, iş, spor, rekreasyon alanı) hastaların ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak ve geliştirmek için kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları bilgisine sahip olma
9 Bir veya daha çok işe yarar hipoteze yol gösteren toplanmış bilginin analiz, sentez ve yorumlama, araştırmalara ve kanıta dayalı olarak klinik problemlerin çözümü ile ilgili öneri geliştirebilme ve fizyoterapi tanısını koyabilme becerisini kazanma.
10 Bilginin toplanmasında deontolojik özelliklere saygı duyma ve bilginin yorumlanmasında eleştirel bilimsel bir tutuma sahip olma.
11 Fizyoterapi teknikleri, yöntemlerini uygulayabilme ve mudahale stratejilerini belirleyebilme becerisini kazanabilme.
12 Yaratıcı, kararlı, hasta odaklı, ekip anlayışına sahip olma tavrını geliştirebilme.
13 Kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme becerisini kazanabilme.
14 Fizyoterapi müdahaleleri ile ilişkili endikasyonlar, kontraendikasyonlar, riskler ve dikkate alınması gereken önlemleri gözönündebuludurarak, hekimlerle yapılan işbirliği doğrultusunda tedavisini bağımsız olarak planlama ve uygulama becerisini kazanabilme.
15 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
16 Yaşam boyu öğrenme ve etkin disiplinlerarası çalışma prensibi doğrultusunda bilgi üretebilme ve gelişime açık olabilme.
17 Klinik uygulamayı içeren araştırma metotlarını geliştirme, yayınları değerlendirme, araştırma sonuçlarını pratiğe uygulama becerisi kazanma.
18 Kanıta dayalı uygulamaların temel prensiplerini öğrenme becerisine sahip olma, öğrenme hedeflerini ve kaynaklarını belirleyebilme, kaynaklara etkin/hızlı erişebilme.
19 Hasta yada sağlıklı birey, aileleri, farklı toplumsal gruplarla ve diğer sağlık çalışanları ile iletişim becerisine sahip olma.
20 Sağlık hizmetlerinde bilgi kaynaklarını kullanma, veri toplama, raporlama, klinik organizasyonun yönetilmesi.
21 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme.
22 Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile meslektaşlarına ve topluma rol model olabilme.
23 Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilme, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranabilme.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 3 45
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 153