AKTS - 21. YY'da Yönetsel Yetkinlikler
21. YY'da Yönetsel Yetkinlikler (MAN313) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
21. YY'da Yönetsel Yetkinlikler | MAN313 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Uzaktan |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin kendi becerileri hakkında öz farkındalıklarını artırarak onların 21 yüzyıl becerileri ve iş yaşamı için gerekli yetkinlikleri kazandırmasına destek olmaktır. Ders tamamen online yürütülür |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kişisel Yönetim, Kişisel Finansal Yönetim , Zaman ve Stress Yönetimi ve Örgütsel Yetenekler, Etiket ve Profesyonel Giyim, Etik, Politika ve Çeşitlilik, Hesap verebilirlik ve İşyeri İlişkileri, İletişim ve Elektronik İletişim, Motivasyon, Liderlik ve Takımlar, Çatışma ve Müzakere, Sosyal Ağ Oluşturma, İş arama Yeteneği geliştirme, Özgeçmiş hazırlama, Mülakat teknikleri, Kariyer yönetimi |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sistemin tanıtımı | |
2 | Ders öğrenme Modülünü https://pearson.almscloud.com/ Adresinden keşfetme, içerikleri inceleme, uygulama, ödev ve diğer alt başlıkların tanıtımı | |
3 | İletişim 01 - Ön Test İletişim 02 - Genel Bakış İletişim 03 - Öğrenci Röportajları - İletişim 04 - Uygulama 1: İletişimin Temelleri 05 - Uygulama 2: Akademik İletişim 06 - Uygulama 3: Akademik Ortamda Bir Grupla İletişim Kurmak 09 - İletişim Hedefleri Belirleyin 10 - Son Test İletişim | |
4 | Eleştirel Düşünme 01 - Ön Test Eleştirel Düşünme 02 - Genel Bakış Eleştirel Düşünme 03 - Eleştirel Düşünme 04 - Uygulama 1: Eleştirel Düşünmeye Giriş 05 - Uygulama 2: Bilgileri Analiz Etme ve Değerlendirme 06 - Alıştırma - Eleştirel Düşünme Becerilerinizi Gösterin 09 - Son Test Eleştirel Düşünme | |
5 | Hedef Belirleme 01 - Ön Test Hedef Belirleme 02 - Genel Bakış 03 - Öğrenci Görüşleri 04 - Uygulama 1: Değerler ve Hedef Belirleme 05 - Uygulama 2: Uzun ve Kısa Vadeli Hedefler Belirleme 06 - Uygulama 3: Hedeflere Ulaşma 07 - Alıştırma 1: Akademik Bir Hedef Belirleyin 09 - Son Test Hedef Belirleme | |
6 | Problem Çözme 01 - Ön Test Problem Çözme 02 - Genel Bakış 03 - Öğrenci Görüşleri 04 - Uygulama 1: Problemi Belirleyin 05 - Uygulama 2: Çözümler Üretin ve Değerlendirin 06 - Alıştırma 1: En iyi çözümü bulun 09 - Son Test Problem Çözme | |
7 | Stres Yönetimi 01 - Ön Test Stres Yönetimi 02 - Genel Bakış 03 - Öğrenci Görüşleri 04 - Uygulama 1: Stres Düzeyi Nedir 05 - Uygulama 2: Orta Derecede Stresin Üstesinden Nasıl Gelinir? 06 - Uygulama 3: Yüksek Düzeyde Stres için Teknikler 07 - Alıştırma 1: Stresin Üstesinden Gelme Planı Oluşturun 10 - Son Test Stres Yönetimi | |
8 | Zaman Yönetimi 01 - Ön Test Zaman Yönetimi 02 - Genel Bakış 03 - Öğrenci Görüşleri 04 - Uygulama 1: Ders Programını Zaman Yönetimi Aracı Olarak Kullanma 05 - Uygulama 2: Hedefleri ve Yapılacaklar Listelerini Zaman Yönetimi Araçları Olarak Kullanma 08 - Zaman Yönetimi Konusunda Hedef Belirleyin 09 - Son Test Zaman Yönetimi | |
9 | Gelişim Odaklı Bir Zihniyeti Anlama 01 - Genel Bakış 02 - Video 1: Gelişim Odaklı Bir Zihniyeti Nasıl Geliştirirsiniz? 03 - Derin Düşünme Ödevi 1: Zihniyetiniz Üzerine Düşünün 04 - Video 2: Zorlukları Kabullenmek 05 - Derin Düşünme Ödevi 2: Zorluklara Nasıl Cevap Verirsiniz 06 - Video 3: Hata Yapmanın Gücü 07 : Derin Düşünme Ödevi 3: Bir Zihniyet Oluşturmak için Hataları Kullanma 08 - Video 4: Henüz Kelimesinin Gücü 09 - Derin Düşünme Ödevi 4: "Henüz" Demek Zihniyetinizi Nasıl Değiştirebilir? 10 - Son Test Gelişim Odaklı Bir Zihniyeti Anlama | |
10 | 1. Pearson Kariyer Akademisi 01 - Bu Modülde Neler Var? 02 - LinkedIn Alıştırması 2. Kariyer Arayışı Sürecinde Kendinizi Keşfedin 01 - Bu Modülde Neler Var? 02 - Ödev 21. Yüzyıl Becerileri 03 - Uygulama 1: Kişilik Özellikleri ve Meslek Seçimi 04 - Uygulama 2: Kişisel Değerler ve İşyeri Tercihi 05- Uygulama 3: Kişisel Becerileriniz ve İlgi Alanlarınız Nelerdir? 06 - Ödev 1 Kariyer Hedefi Oluşturun 07 - LinkedIn Alıştırması 08 - Özet 09 - Test Kariyer Arayışı Sürecinde Kendinizi Keşfedin | |
11 | Bir Meslek için Beceriler Edinin 01 - Bu Modülde Neler Var? 02 - Uygulama 1: Aktarılabilir Becerileri Belirleme 03-Uygulama 2Temel İş Etiği Kuralları 04-Uygulama Kıyafet ve Kültür 05 - Ödev 1 Meslek Becerilerinizi Belirleyin ve Kendinize Makul Bir Hedef Koyun 05 - Ödev 2 Becerilerinizi Sergileyin 07 - LinkedIn Alıştırması 08 - Özet 09 - Test Bir Meslek için Beceriler Edinin | |
12 | Meslekleri ve Çalışma Alanlarını Araştırın 01 - Bu Modülde Neler Var? 02 - Uygulama 1: Meslekleri Keşfedin 03 - Uygulama 2: Nitel Araştırma 04 - Ödev 1 Olası Meslekleri Araştırın 06 - LinkedIn Alıştırması 07 - Özet 08 - Test Meslekleri ve Çalışma Alanlarını Araştırın | |
13 | İş Ağı Geliştirme (Networking) ve İş Arama 01 - Bu Modülde Neler Var? 02 - Uygulama 1: İş Arama Stratejileri 03 - Uygulama 2: İş Ağı Oluşturma 04 - Uygulama 3: Bilgilendirici Mülakat 05 - Ödev 1 Kendi İş Ağınızı Oluşturun 07 - LinkedIn Alıştırması 08 - Özet 09 - Test İş Ağı Geliştirme (Networking) ve İş Arama | |
14 | Mülakata Hazırlık 01 - Bu Modülde Neler Var? 02-Uygulama 1 Mülakata Hazırlanmak 03 - Uygulama 2: Mülakat Türleri 04 - Uygulama 3: Mülakat Sorularının Üstesinden Gelmek 05 - Ödev 1 Deneme Mülakatına Hazırlan 08 - Özet 09 - Test Mülakata Hazırlık | |
15 | Genel Değerlendirme | |
16 | Final |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. İlgili okumalar |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 5 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 15 |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonla ilişkili biyomedikal kavram ve prensiplerle (anatomi, fizyoloji, biyokimya, patoloji, biyomekanik, motor kontrol, tıbbi görüntüleme, farmokinetikler) ilgili bilgiye sahip olma. | |||||
2 | Davranış ve hastalık üzerine etkili olan kişilik özellikleri, psikososyal ve bilişsel faktörlerle ilgili kavram ve prensiplerle ilgili bilgiye sahip olma. | |||||
3 | Klinik uygulamayı içeren araştırma metotlarını geliştirme, yayınları değerlendirme, araştırma sonuçlarını pratiğe uygulama becerisi kazanabilme. | |||||
4 | Sağlık hizmetlerinde bilgi kaynaklarını kullanma, veri toplama, raporlama, klinik organizasyon bilgi ve yeterlilik düzeyini yakalayabilme. | |||||
5 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulama alanları (nörolojik rehabilitasyon, kas-iskelet sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu, pediatrik rehabilitasyon, ortopedik rehabilitasyon, geriatrik rehabilitasyon, ortezve protez rehabilitasyonu, kardiyopulmoner rehabilitasyon, el rehabilitasyonu, ürojinekolojik ve obstetrik rehabilitasyon, romatolojik hastalıklarda fizyoterapi) bilgisine ve bu alanlarla ilgili değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisine sahip olma. | |||||
6 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulama alanlarındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma. | |||||
7 | Hareket bilimleri (biyomekanik, kinezyoloji, egzersiz prensipleri) ve nörofizyolojik, duyu-algı-motor entegresyanu, motor öğrenme, biyopsikososyal, vücut mekanikleri, ergonomi hakkında değerlendirme ve tedavi kuramları bilgisine sahip olma. | |||||
8 | Farklı çevresel alanlarda (hastane, rehabilitasyon merkezi, huzurevi, endüstri, ev, okul, iş, spor, rekreasyon alanı) hastaların ve sağlıklı kişilerin sağlıklarını korumak ve geliştirmek için kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları bilgisine sahip olma | |||||
9 | Bir veya daha çok işe yarar hipoteze yol gösteren toplanmış bilginin analiz, sentez ve yorumlama, araştırmalara ve kanıta dayalı olarak klinik problemlerin çözümü ile ilgili öneri geliştirebilme ve fizyoterapi tanısını koyabilme becerisini kazanma. | |||||
10 | Bilginin toplanmasında deontolojik özelliklere saygı duyma ve bilginin yorumlanmasında eleştirel bilimsel bir tutuma sahip olma. | |||||
11 | Fizyoterapi teknikleri, yöntemlerini uygulayabilme ve mudahale stratejilerini belirleyebilme becerisini kazanabilme. | |||||
12 | Yaratıcı, kararlı, hasta odaklı, ekip anlayışına sahip olma tavrını geliştirebilme. | |||||
13 | Kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme becerisini kazanabilme. | |||||
14 | Fizyoterapi müdahaleleri ile ilişkili endikasyonlar, kontraendikasyonlar, riskler ve dikkate alınması gereken önlemleri gözönündebuludurarak, hekimlerle yapılan işbirliği doğrultusunda tedavisini bağımsız olarak planlama ve uygulama becerisini kazanabilme. | |||||
15 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||
16 | Yaşam boyu öğrenme ve etkin disiplinlerarası çalışma prensibi doğrultusunda bilgi üretebilme ve gelişime açık olabilme. | |||||
17 | Klinik uygulamayı içeren araştırma metotlarını geliştirme, yayınları değerlendirme, araştırma sonuçlarını pratiğe uygulama becerisi kazanma. | |||||
18 | Kanıta dayalı uygulamaların temel prensiplerini öğrenme becerisine sahip olma, öğrenme hedeflerini ve kaynaklarını belirleyebilme, kaynaklara etkin/hızlı erişebilme. | |||||
19 | Hasta yada sağlıklı birey, aileleri, farklı toplumsal gruplarla ve diğer sağlık çalışanları ile iletişim becerisine sahip olma. | |||||
20 | Sağlık hizmetlerinde bilgi kaynaklarını kullanma, veri toplama, raporlama, klinik organizasyonun yönetilmesi. | |||||
21 | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme. | |||||
22 | Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile meslektaşlarına ve topluma rol model olabilme. | |||||
23 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları belirleyebilme, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranabilme. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 20 | 20 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 14 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 13 | 13 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |