AKTS - Akademik İngilizce IV

Akademik İngilizce IV (ENG202) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Akademik İngilizce IV ENG202 3 0 0 3 3
Ön Koşul Ders(ler)i
ENG101 ve ENG102
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Öğretim Görevlileri
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders lisans eğitimini İngilizce olarak devam ettiren tüm bölümlerin öğrencilerine araştırmaya dayalı ve Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ne göre B2* seviyesinde (Bağımsız kullanıcı) bir araştırma raporu yazma becerisini kazandırmak ve bu süreçte uygun yöntem (APA), düzen, dil, tartışma ve muhakeme becerilerini kullanmalarını sağlamaktır. Ayrıca bu dersin amacı, öğrencilere temel sunum becerilerini kazandırarak raporun sözlü bir biçimde sunulmasını sağlamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • ENG202 dersinin başarıyla tamamlanmasından sonra öğrenciler:
  • Ön Hazırlık: • belirli özelliklerini anlamak için bir araştırma raporu inceleyebilir, • araştırma raporu yazmak üzere bir konu seçip o konuyu daraltabilir, • uygun ve güvenilir kaynakları araştırıp ve değerlendirebilir, • temel sunum tekniklerini hakkında farkındalık kazanır,
  • Üretim: • raporun tamamını:  detaylı bir taslak/plan hazırlayarak,  raporun giriş, gelişme, ve sonuç bölümlerini yazarak,  metin içi ve metin sonu kaynak bildirimini uygun bir biçimde yaparak,  raporun doğruluğu ve tutarlılığını sağlamak için raporu gözden geçirip düzelterek yazabilir. • Yazmış olduğu araştırma raporunu temel sunum tekniklerini kullanarak tartışabilir.
Dersin İçeriği Etkin bir şekilde araştırma yapma, raporlama ve sunma becerileri; bilgi derleme ve düzenleme, uygun teknikler kullanarak rapor oluşturma, etki uyandıracak yazılı/sözlü bilgilendirici ya da ikna edici sunumlar yapma, süreçte doğru alıntılama teknikleri ve görsel kullanma ve gerektiğinde Evrik Öğrenme Modeli kullanma.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş ve Oryantasyon Ders müfredatının ve kitapçığının incelenmesi Evrik öğrenme
2 Bölüm 1: Araştırma Raporuna Giriş • Araştırma Nedir? • Araştırma Raporu Hakkında Genel Bilgi • Araştırma Nasıl Yapılır?
3 Bölüm 2: Araştırma Raporu Yazmanın Temel Prensipleri • Kompozisyon ve araştırma raporunun karşılaştırılması • Araştırma raporu yazmanın amacı • Araştırma raporunun çeşitleri • Araştırma raporunu yazma süreci Bölüm 2: Araştırma Raporu Yazmanın Temel Prensipleri • Konu seçimi • Kaynak Araştırması Video 1: Rapor Yazmanın Temel Prensipleri Video 2: Konu Seçimi & Web Sitesinin Değerlendirilmesi
4 Bölüm 2: Araştırma Raporu Yazmanın Temel Prensipleri • Çevrimiçi kaynak araştırması • Nitelikli kaynak seçimi • Araştırma sorusu yazımı • Tez cümlesi yazımı • Detaylı taslak hazırlama Taslak örnekleri Video 3: Çevrimiçi Kaynak Araştırması Video 4: Rapor Yazma Modelleri ve Taslakları
5 Bölüm 3: Alıntılama Teknikleri • Alıntı yapma • Açımlama • Özetleme • APA Formatı • Metin içi ve metin sonu kaynak bildirimi Araştırma Raporunda Dil Kullanımı Video 5: Alıntılamanın Mantığı Video 6: Alıntılama Teknikleri Video 7: Alıntılamanın Temel Kuralları
6 Bölüm 4: Araştırma Raporunun Yazım Süreci • Okuyucunun tanımlanması • Araştırma raporunun öğeleri - Kapak - İçindekiler sayfası • Giriş bölümünün yazımı Video 8: Giriş Bölümü Yazımı Video 9: Araştırma bazlı Belge Formatı
7 Metin içi/metin sonu kaynak bildirimi ve “Giriş” yazma üzerine çalışma kâğıtları
8 Bölüm 4: Araştırma Raporunun Yazım Süreci • Gelişme kısmının yazımı • Sonuç kısmının yazımı Video 10: Gelişme ve Sonuç Bölümlerinin Yazımı
9 Bölüm 4: Araştırma Raporunun Yazım Süreci • Referans ve ek kısımlarının yazımı • Rapor için öz yazımı Bölüm 5: Tablo ve Figürlerin Kullanımı Video 11: Öz Yazımı
10 Giriş bölümüne geribildirim
11 Öz, İçindekiler ve Kaynakça Yazma
12 Bölüm 6: Araştırma Raporunun Sözlü Sunumu • Sunum becerisine genel giriş • İyi bir sunumun gereklilikleri Sunumun temelleri • Dinleyici • Sunum planı • Sunum • İşitsel/görsel destek • Araştırma raporunun sözlü sunumunu hazırlama • Araştırma raporunun planını hazırlama • Sözlü sunum bölümlerini bir araya getirme Video 12: Raporun Sözlü Sunumu Video 13: Sunumdaki Geçiş Cümleleri
13 Gelişme ve Sonuç bölümlerine geribildirim Araştırma Raporunun Sunumu
14 Araştırma Raporunun Sunumu
15 Sunum Geribildirimi
16 Rapor Teslimi

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. ENG202 Course Booklet (Prepared by DML instructors)
Diğer Kaynaklar 2. Flipped Learning Course Videos (Prepared by DML instructors)

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 1 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 20
Ödevler - -
Sunum 1 25
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir
2 Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir. X
3 Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir. X
4 Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir.
5 Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir.
6 Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir.
7 Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir.
8 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir.
9 Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir.
10 Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir.
11 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur.
12 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir. X
13 Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir. X
14 Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur.
15 Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür.
16 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur.
17 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur.
18 Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur.
19 Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur.
20 Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur.
21 Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur.
22 Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur.
23 Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
24 Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama 1 3 3
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama 1 4 4
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 3 3
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 7 7
Toplam İş Yükü 75