AKTS - Almanca II
Almanca II (GER202) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Almanca II | GER202 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| GER201 |
| Dersin Dili | Almanca |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Dersin genel amacı, GER201 dersinin devamı niteliğinde öğrencilere Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ ne göre A1* (Başlangıç Düzeyinde) seviyesinde iletişim kurmalarına yardımcı olacak temel Almanca dil becerilerini kazandırmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ulaşım, seyahat, tarihler, tatiller, para ve alışveris konuları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Oryantasyon | Ders tanıtım kitapçığı |
| 2 | Modül 5 / Ders 13 Wir suchen das Hotel Maritim Duyma: Yol Tarifleri / Konuşma: yönler; birinden yardım isteme / Şehirdeki kurumlar ve yerler / Yer belirten edatlar | Ders kitabı 9-12 |
| 3 | Modül 5 / Ders 14 Wie findest du Ottos Haus? Konuşma: ev açıklama ve değerlendirme / Okuma: ev ilanları / Yazma: E posta yaz / İyelik zamirleri | Ders kitabı 13-16 |
| 4 | Modül 5 / Ders 15 In Giesing wohnt das Leben Konuşun: bir yeri değerlendirme / Okuma: Blog / Dativ alan fiiller ve kişi zamirleri / | Ders kitabı 17-19 |
| 5 | Modül 6 / Ders 16 Wir haben hier ein Problem Dinleme / konuşma: yardım önerme; yardım isteme; özür dilemek / Okuma / Yazma: E-posta: randevu alma ve erteleme / Zaman belirten edatlar. vor, nach, in, für | Ders kitabı 25- 28 |
| 6 | Modül 6 / Ders 17 Wer will Popstar werden? Konuşma: dilekleri ifade etme ve planlar hakkında konuşma / Okuma: gazete metni / Yazma: yaratıcı yazma / Edatlar: mit ve ohne / Modalverb: wollen | Ders kitabı 29-32 |
| 7 | Modül 6 / Ders 18 Geben Sie ihm doch diesen Tee! Dinleme / konuşma: ağrıyı tanımlama; Tavsiye verme; hastalıklar hakkında konuşma / Okuma: Kılavuz / Emir cümleleri (Sie) / Modalverb: sollen | Ders kitabı 33-36 |
| 8 | ARASINAV | |
| 9 | Modül 7 / Ders 19 Der hatte doch keinen Bauch! Konuşma: insanları tanımlama; şaşırmak / Geçmiş zaman: war, hatte / Ayrılamayan fiiler (geçmiş) / -ung kelime oluşu | Ders kitabı 41-43 |
| 10 | Modül 7 / Ders 20 Komm sofort runter! Konuşma: İstekler ve yönlendirmeler / Okuma: Günlük / Yazma: Eposta / Emir cümleleri (du/ihr) / Kişi zamirleri (i-hali) | Ders kitabı 45- 47 |
| 11 | Modül 7 / Ders 21 Bei Rot musst du stehen, bei Grün darfst du gehen Konuşma: kişinin fikrini ifade etmesi; kurallar hakkında konuşma / Okuma: gazete sütunu / Modalverb: dürfen, müssen | Ders kitabı 49- 51 |
| 12 | Modül 8 / Ders 22 Am besten sind seine Schuhe! Dinleme / konuşma: giysiler hakkında konuşma ve onları değerlendirme; İfadeleri güçlendirme / Okuma: forum gönderileri / Komparativ - Karşılaştırma | Ders kitabı 57-58 |
| 13 | Modül 8 / Ders 23 Ins Wasser gefallen? Konuşma: nedenler belirtmek; hava durumu hakkında konuşma Okuma: Blog Yazma: Kartpostal denn Bağlacı -los kelime oluşumu | Ders kitabı 61-64 |
| 14 | Modül 8 / Ders 24 Ich würde am liebsten jeden Tag feiern Konuşma: dilekleri ifade etmek; / Okuma: tebrik: davetiyeler / Dilek kipi: würde / Sıra belirten sayılar | Ders kitabı 65-68 |
| 15 | GENEL TEKRAR | |
| 16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Menschen A1.2/Kursbuch Arbeitsbuch |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. MDB Diğer Dil öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 2 | 30 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir | |||||
| 2 | Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir. | |||||
| 3 | Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir. | |||||
| 4 | Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir. | |||||
| 5 | Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir. | |||||
| 6 | Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir. | |||||
| 7 | Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir. | |||||
| 8 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir. | |||||
| 9 | Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir. | |||||
| 10 | Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir. | |||||
| 11 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur. | |||||
| 12 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir. | |||||
| 13 | Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir. | |||||
| 14 | Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur. | |||||
| 15 | Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür. | |||||
| 16 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur. | |||||
| 17 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur. | |||||
| 18 | Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur. | |||||
| 19 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur. | |||||
| 20 | Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur. | |||||
| 21 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur. | |||||
| 22 | Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur. | |||||
| 23 | Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | |||||
| 24 | Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 5 | 10 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
