Almanca IV (GER302) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Almanca IV GER302 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
GER301
Dersin Dili Almanca
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Diğer Diller Öğr.Gör.
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin genel amacı GER201, GER202 ve GER301 derslerinin devamı niteliğinde, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ne göre A2* seviyesinde iletişim kurabilecekleri temel Almanca becerilerini edinmelerini sağlamaya yardımcı olmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • Ülkeler ve şehirlerle ilgili okuyup konuşabilir (kıyaslama yapma, fikir beyan etme, vb.),
  • • Yönergeleri okuyup takip edebilir
  • • Turizm ve otel hizmetleri ile ilgili konuşabilir, (öneride bulunup fikir isteyebilir,), Sevdikleri ve sevmedikleri şeyleri, günlük rutinleri ifade edebilir ve yemek siparişi verebilir, Planları ve günlük rutin işleri hakkında konuşabilir
  • • Dinleme metinlerinin ana fikrini bulabilir
  • • Dinledikleri konuşmalar ile ilgili soruları
  • • Diyalogları tamamlayıp, sorularına cevap verebilir
  • • Mektup, elektronik posta ve not yazabilir
Dersin İçeriği Başlangıç üstü düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak daha fazla kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; seyahat, mekânlar, fiziksel görünüş, sağlık, hava durumu, planlar, telefon konuşmaları ve kültürel olgular.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon Ders tanıtım kitapçığı
2 Lektion 13: SPRACHEN LERNEN Meine erste,,Deutschlehrerin“ von Sprachlernerfahrungen berichten Ders 13 Dil öğrenmek, Benim ilk Almanca öğretmenim, dil öğrenme deneyiminden bahsetmek Ders kitabı sayfa: 75-76
3 Lektion 14: POST UND TELEKOMMUNIKATION: Es werden fleißig Päckchen gepackt. Ders 14 Posta ve iletişim ‘ Paketler yapılıyor’ sevdiğin şeyleri ifade etme Ders kitabı sayfa: 79-80
4 Lektion 15: MEDIEN Gleich geht’s los! Über Fernsehgewohnheiten sprechen. Ders 15 Medya , Televizyon alışkanlıkları hakkında konuşmak Ders kitabı sayfa: 83-84
5 Lektion 16: IM HOTEL einen Weg beschreiben Ders 16 Otelde, yol tarifi yapmak Ders kitabı sayfa: 93- 94
6 Lektion 17: REISEN UND VERKEHR Wir wollen nach Rumänien über Reisegewohnheiten sprechen Ders 17 Seyahat ve ulaşım Ders kitabı sayfa: 95 - 96
7 Lektion 18: WETTER UND KLIMA Grammatik: Verben mit Präpositionen- Fragen und Personaladverbien Ders 18 İklim ve hava durumu Ders kitabı sayfa: 99-100
8 ARA SINAV MIDTERM EXAM
9 Lektion 19: KULTURELLE VERANSTALTUNGEN Wohin gehen wir heute? Auf Vorschläge zögernd reagieren Ders 19 Kültürel etkinlikler Ders kitabı sayfa: 107-108
10 Lektion 20: BÜCHER UND PRESSE Ich durfte eigentlich keine Comics lesen Interesse ausdrücken Ders 20 Kitaplar ve basın , komik şeyler okumak, ilgilenilen şeyleri ifade etmek Ders kitabı sayfa: 111- 112
11 Lektion 21: STAAT UND VERWALTUNG Um einen Bericht / eine Beschreibung bitten Ders 21 Kitaplar ve basın , komik şeyler okumak, ilgilenilen şeyleri ifade etmek Ders kitabı sayfa: 115- 116
12 Lektion 22: MOBILITÄT UND VERKEHR Seit ich meinen Wagen verkauft habe/ etwas erklären Ders 22 Hareketlilik ve ulaşım, (trafik) açıklama yapmak Ders kitabı sayfa: 123-124
13 Lektion 23/AUSBILDUNG UND BERUF Der Beruf, der zu mir passt Zufriedenheit / Unzufriedenheit ausdrücken Ders 23 Eğitim ve meslek , bana uygun olan meslek, memnuniyet, memnuniyetsizlik ifade etmek Ders kitabı sayfa: 127-128
14 Lektion 24: ARBEITEN IM AUSLAND Wie sah dein Alltag aus? Begeisterung / Enttäuschung ausdrücken Ders 24 Yurt dışında çalışma, Heyecan ve hayal kırıklığı ifade etmek Ders kitabı sayfa: 131-132
15 GENEL TEKRAR
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Evans, S., Pude, A., & Specht, F. (2012). Menschen: Deutsch als Fremdsprache. A2. 2: Kursbuch [mit Lerner-DVD-ROM]. Hueber Verlag.
Diğer Kaynaklar 2. MDB Diğer Dil öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir
2 Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir.
3 Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir.
4 Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir.
5 Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir.
6 Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir.
7 Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir.
8 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir.
9 Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir.
10 Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir.
11 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur.
12 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir.
13 Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir.
14 Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur.
15 Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür.
16 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur.
17 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur.
18 Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur.
19 Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur.
20 Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur.
21 Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur.
22 Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur.
23 Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
24 Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 3 48
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 2 4
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 100