AKTS - Etiğe Giriş

Etiğe Giriş (HUM322) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Etiğe Giriş HUM322 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Staff
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere etiğin temel kavramlarıyla tanıştırmayı, bu alandaki önemli filozofların eserlerini incelemeyi, etik düşüncenin nasıl değişim geçirdiğini göstermeyi hedeflemektedir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Etik düşünceye olan ihtiyacı anlar. - Bir eylemler bütününün artı ve eksi yönlerini analiz eder. - Farklı türdeki etik ilkeleri, değerleri ve erdemleri öğrenir. - Bir etik yargısını felsefi biçimde ifade eder. - Etik düşüncenin tarihsel gelişimini öğrenir. - Her bir etik kuramının artı ve eksi yönlerini tespit eder.
Dersin İçeriği Egoizm, eudaimonizm, faydacılık, ahlak yasası ve özbelirlenim etiği gibi etiğin temel kavramlarını analiz etmek ve tartışmak; ayrıca, Platon, Aristoteles, Hume, Kant, Mill, Bentham ve Sartre'ın etik düşüncelerini incelemek.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 (I. Giriş: Etik Nedir?) Etiğin Meseleleri: Bir Örnek. Sokrates ve Thrasymakhos. Etiğin Konusu. Alternatif Bir Etik Düşüncesi. Etiğe Giriş, ss. 1-14. Routledge Etik El Kitabı, ss. 31-40. Yaşayan Felsefe, ss. 19-45.
2 (I. Giriş: Etik Nedir?, devam) İki Çeşit Etik Kuramı. Deontoloji Problemi. Ahlaki Bir Topluluk Fikri. Etik Kuramları ve Ahlak Fikirleri. Etiğe Giriş, ss. 14-24. Routledge Etik El Kitabı, ss. 41-62. Yaşayan Felsefe, ss. 46-95.
3 (II. Egoizm) Bilgece Mutluluk Arayışı. Mutluluk Kavramı. Egoizmin Birincil Savunusu. Psikolojik Egoizm. Egoizmin Alternatif Bir Savunusu. Etiğe Giriş, ss. 25-39. Routledge Etik El Kitabı, ss. 111-121. Yaşayan Felsefe, ss. 26-41.
4 (II. Egoizm, devam) Hobbesçu Program. Hobbesçu Programın Türevleriyle İlgili Sorunlar. Hobbesçu Programın Kapsamıyla İlgili Sorunlar. Yeniden Thrasymakhos’un İtirazı. Etiğe Giriş, ss. 39-55. Routledge Etik El Kitabı, ss. 88-98. Yaşayan Felsefe, ss. 27-29, 170-177.
5 (III. Eudaimonizm) Egoizme Karşı Eudaimonizm. Eudaimonizm’in Platoncu Biçimi. Hazcılığa Karşı Mükemmeliyetçi İtirazlar. Epikouros’un Yanıtı. Mill’in Hazcılığı Savunması. Etiğe Giriş, ss. 56-70. Routledge Etik El Kitabı, ss. 52-62. Yaşayan Felsefe, ss. 26-41.
6 (III. Eudaimonizm, devam) Platon’un Etiği. Rasyonalizme Karşı Doğacılık. Aristoteles’in Doğacılığı. Aristoteles’in Programındaki Bir Sorun. Çağdaş Eudaimonizmin Geleceği. Etiğe Giriş, ss. 71-92. Routledge Etik El Kitabı, ss. 478-489. Yaşayan Felsefe, ss. 30-33, 227-236.
7 Ara sınav Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular.
8 (IV. Faydacılık) Tarafsızlık. İki Sorun. Sonuççuluk. Mill’in Faydacılığı Yeniden Belirlemesi. Etiğe Giriş, ss. 93-107. Routledge Etik El Kitabı, ss. 144-155. Yaşayan Felsefe, ss. 118-127.
9 (IV. Faydacılık, devam) Mill’in Yeni Formülündeki Tutarsızlık. Kurala Dayalı Faydacılık. Eyleme Dayalı Faydacılığın Tekrar Ele Alınması. Eyleme Dayalı Faydacılığın Etik Kuramı Olmaktan Çıkması. Etiğe Giriş, ss. 107-122. Routledge Etik El Kitabı, ss. 181-191. Yaşayan Felsefe, ss. 127-136.
10 (V. Ahlak Yasası) Ahlak Yasasının İki Kuramı. Kutsal Emir Kuramı. Rasyonel Sezgicilik. Etik ve Matematik. Etiğe Giriş, ss. 123-140. Routledge Etik El Kitabı, ss. 99-110. Yaşayan Felsefe, ss. 99-117.
11 (V. Ahlak Yasası) Ahlak Yasasının İki Kuramı. Kutsal Emir Kuramı. Rasyonel Sezgicilik. Etik ve Matematik. Etiğe Giriş, ss. 123-140. Routledge Etik El Kitabı, ss. 99-110. Yaşayan Felsefe, ss. 99-117.
12 (VI. Özbelirlenim Etiği) Kant’ın Metafiziğe Adımı. İnsanlık Formülü. İnsanlık Formülü Bağımsız Bir İlke Midir? Özerklik Formülü ve Erekler Krallığı. Aşırı Biçimcilik Suçlamasına Karşılık Verme. Etiğe Giriş, ss. 157-173. Routledge Etik El Kitabı, ss. 456-466. Yaşayan Felsefe, ss. 99-117.
13 (VI. Özbelirlenim Etiği, devam) Rasyonalizmin Tekrar Ele Alınması. Bireysel Özerklik. Varoluşçu Etik. Varoluşçuluğun Aşırılıkları. Aşırılıktan Arındırılmış Varoluşçu Etik. Etiğe Giriş, ss. 174-195. Routledge Etik El Kitabı, ss. 230-240. Yaşayan Felsefe, ss. 137-160.
14 (VII. Pratik Akıl) Meta-Etik. Meta-Etik Tartışmaları: Bir Örnek. Aristoteles’in Cevabı ve Varoluşçu Yanıt. Kötülüğü Hedefleyen Güdüler Olabilir Mi? Aristoteles’in Cevabının Eskimişliği. Ereksel Açıklamaların Ortadan Kaldırabilirliği. Etiğe Giriş, ss. 196-216. Routledge Etik El Kitabı, ss. 253-320. Yaşayan Felsefe, ss. 301-315.
15 (VII. Pratik Akıl, devam) Pratik Akıl Hakkındaki Modern Şüphecilik. Hume’un Meta-Etiği. Modern Felsefede Pratik Akıl. Kant’ın Pratik Akıl Kavramı. Özgürlük ve Akıl. Etiğe Giriş, ss. 216-232. Routledge Etik El Kitabı, ss. 320-365. Yaşayan Felsefe, ss. 206-224.
16 Genel Sınav Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. John Deigh, An Introduction to Ethics [Etiğe Giriş], Cambridge: Cambridge University Press, 2010.
2. John Skorupski (ed.), Routledge Companion to Ethics [Routledge Etik El Kitabı], London: Routledge, 2010.
3. Ray Billington, Living Philosophy: An Introduction to Moral Thought [Yaşayan Felsefe: Ahlak Düşüncesine Bir Giriş], London: Routledge, 2003.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir
2 Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir.
3 Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir.
4 Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir.
5 Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir.
6 Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir.
7 Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir.
8 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir.
9 Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir.
10 Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir.
11 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur.
12 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir.
13 Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir.
14 Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur.
15 Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür.
16 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur.
17 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur.
18 Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur.
19 Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur.
20 Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur.
21 Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur.
22 Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur.
23 Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
24 Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Toplam İş Yükü 100