AKTS - Halkla İlişkiler ve Reklamcılık için Dijital Fotoğrafçılığın Temelleri
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık için Dijital Fotoğrafçılığın Temelleri (PR408) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Halkla İlişkiler ve Reklamcılık için Dijital Fotoğrafçılığın Temelleri | PR408 | Alan Seçmeli | 1 | 0 | 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders temel fotoğraf tekniklerini öğretmek ve aynı zamanda, reklam fotoğrafı ve fotohabercilik alanlarında bir temel oluşturmak için tasarlanmıştır |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Fotoğraf alanında temel çekim teknikleri; bir konuya fotografik yaklaşım; fotoğrafın dili; tanıtım fotoğrafçılığı ve fotohabercilik; fotoğraf ve fotoğrafçı etiği. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Gözün işlevi. Temel kavramlar: Aydınlık-karanlık-gölge, renk. Fotoğraf nedir? Fotoğraf makinesi hangi elemanlardan oluşur, nasıl çalışır? Makineyi tanıma Fotoğrafçı olmak Makineyi doğru tutma, taşıma Makine çeşitleri ve sınıflandırma | |
| 2 | Objektifin İşlevi Objektiflerin Sınıflandırılması Objektifin Teknik Özellikleri Objektifin Görüntü üzerindeki etkileri | |
| 3 | Diyaframı anlamak ve yönetmek Net Alan Derinliği Örtücüyü anlamak ve yönetmek Hareket Kaydı Tripot kullanımı | |
| 4 | Netlik kavramı Netleme yöntemleri Görüntü düzenlemeye ilk adımlar Bakış açısı Arka fon denetimii Uygulama: Objektif Odak Uzunluğu | |
| 5 | Çekim ve Değerlendirme Uygulama: Diyaframla ışık denetimi Alan derinliği etkisi Örtücü hızlarıyla ışık denetimi Hareket | |
| 6 | Kaydedici yüzeyler Yüzey çeşitleri Yüzey Boyutları ISO ISO değerinin görüntüye etkisi Renk doygunluğu, Kontrastlık Çözünürlük Baskı Boyutları Sayısal dosya formatları ve depolama | |
| 7 | Işıklama Diyafram, örtücü ve ISO değişkenleri denetimi Pozometre ve Işık ölçümü Histogram Poz ölçüm sistemleri Pozlama tercihleri | |
| 8 | Işık Işık kaynakları Renk, renklerin oluşumu Beyaz Dengesi (WB) – Filtreler Flaşlar | |
| 9 | Görüntü düzenleme | |
| 10 | Çekim ve Değerlendirme | |
| 11 | Fotoğraf Etiği Fotoğrafın ustaları Fotoğraf okuma | |
| 12 | Haber Fotoğrafı | |
| 13 | Tanıtım Fotografı | |
| 14 | Sunumlar | |
| 15 | Sunumlar | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Wells, Liz (2015). Photograpyh: A Critical Introduction, Routhledge |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
| Ödevler | 1 | 30 |
| Sunum | 1 | 10 |
| Projeler | 1 | 15 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
| Toplam | 6 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir | X | ||||
| 2 | Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir. | X | ||||
| 3 | Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir. | X | ||||
| 4 | Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir. | X | ||||
| 5 | Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir. | X | ||||
| 6 | Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir. | |||||
| 7 | Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir. | |||||
| 8 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir. | X | ||||
| 9 | Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir. | |||||
| 10 | Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir. | |||||
| 11 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur. | |||||
| 12 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir. | |||||
| 13 | Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir. | X | ||||
| 14 | Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur. | |||||
| 15 | Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür. | |||||
| 16 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur. | X | ||||
| 17 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur. | |||||
| 18 | Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur. | |||||
| 19 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
| 20 | Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur. | |||||
| 21 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur. | X | ||||
| 22 | Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur. | |||||
| 23 | Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | |||||
| 24 | Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 9 | 9 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 25 | ||
