AKTS - Gazetecilik II

Gazetecilik II (PR492) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Gazetecilik II PR492 0 0 3 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Serpil Yıldız
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, gazetecilik mesleği uygulamalarıyla “Atılım Haber” gazetesini basıma hazırlamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Etkileşim ve iletişim becerileriyle ilgili farkındalık
  • Düşünme, araştırma, yaratma ve yazma becerilerinin gelişmesi
  • Ekip çalışması deneyimi kazanmak
  • Çalışma ortamı atmosferini deneyimlemek
Dersin İçeriği Gazetecilik kavramlarının ve araçlarının tanımı ve işlevleri, Atılım Haber gazetesi için haber, makale, röportaj, yorum gibi metinler üretme, metinlere eşlik edecek görsellerin üretimi, dönem boyunca 3 sayıyı basıma hazırlama.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Gazete üretiminde kişiler ve rolleri Yazım üslubu ve önemi Grafik tasarımın önemi Görsellerin önemi Ekip çalışması kavramı ve önemi Gazetecilik ve fotoğraf etiği
2 Gazetenin ilk sayısı için gündem toplantısı İlk sayı için görev dağılımı Başlıkların ve konuların seçimi ve işlenme biçimi Destekleyici araştırma önerilerinin tartışılması Araştırma süreçlerinin incelenmesi Teknik süreç işleyişi
3 Yapılan işlerin ve yapma yöntemlerinin gözden geçirilmesi, Varsa, eksikliklerin giderilmesi için öneriler geliştirilmesi Görselleri değerlendirme Röpörtaj yöntemleri, metinde röportajdan alıntı kullanma, röportaj metinleştirme
4 Metinlerin redaksiyonu Görsellerin belirlenmesi Sayfa tasarımı Habercilikte ve sunumda görsellerin etkisi
5 Baskı süreci ve sürecin izlenmesi İkinci sayı için ilk önerilerin sunulması
6 İlk sayıyla ilgili değerlendirme Gazetenin ikinci sayısı için gündem toplantısı İkinci sayı için görev dağılımı Başlıkların ve konuların seçimi ve işlenme biçimi Destekleyici araştırma önerilerinin tartışılması Araştırma süreçlerinin incelenmesi Fotohaberciliğe giriş
7 Yapılan işlerin ve yapma yöntemlerinin gözden geçirilmesi, Varsa, eksikliklerin giderilmesi için öneriler geliştirilmesi Görselleri değerlendirme Fotoröportaj
8 Metinlerin redaksiyonu Görsellerin belirlenmesi Sayfa tasarımı
9 Baskı süreci ve sürecin izlenmesi Üçüncü sayı için ilk önerilerin sunulması
10 İkinci sayıyla ilgili değerlendirme Gazetenin üçüncü sayısı için gündem toplantısı Üçüncü sayı için görev dağılımı Başlıkların ve konuların seçimi ve işlenme biçimi Destekleyici araştırma önerilerinin tartışılması Araştırma süreçlerinin incelenmesi Bilim yazarlığı
11 Yapılan işlerin ve yapma yöntemlerinin gözden geçirilmesi, Varsa, eksikliklerin giderilmesi için öneriler geliştirilmesi Görselleri değerlendirme Bireysel kazanımların değerlendirilmesi
12 Metinlerin redaksiyonu Görsellerin belirlenmesi Sayfa tasarımı
13 Baskı süreci ve sürecin izlenmesi Üçüncü sayı için ilk önerilerin sunulması
14 Üçüncü sayıyla ilgili değerlendirme
15 Gazetecilik ve fotoğraf etiği
16 Mesleğe yatkınlık ve öğrencilerin gelecek vizyonu

Kaynaklar

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 0 0
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir
2 Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir.
3 Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir.
4 Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir.
5 Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir.
6 Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir.
7 Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir.
8 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir.
9 Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir.
10 Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir.
11 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur.
12 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir.
13 Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir.
14 Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur.
15 Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür.
16 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur.
17 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur.
18 Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur.
19 Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur.
20 Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur.
21 Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur.
22 Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur.
23 Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
24 Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 16 2 32
Derse Özgü Staj 4 3 12
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 4 3 12
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 104