AKTS - Türkiye`de Yerel Medya
Türkiye`de Yerel Medya (PR329) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye`de Yerel Medya | PR329 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Yerel haberciliğe ilişkin genel bilginin kazandırılması. Yaygın medya ve Yerel medya arasındaki farkların ortaya koyulması. Yerel medyanın demokratik bir biçimde nasıl yapılandırılabileceğini incelemek. Küresel ve yerel arasındaki ilişkiyi analiz etmek. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Ders, ders yürütücüsü tarafından anlatılmaktadır. Derste yaygın ve yerel medyadan seçilen haber örnekleri öğrencilerle birlikte analiz edilerek derse katılım sağlanmaya çalışılmaktadır. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | basın özgürlüğü kavramının tartışılıp sorgulanması | J. Keane, (1992). Medya ve Demokrasi. H. Şahin (çev.), İstanbul: Ayrıntı. 1. Bölüm |
| 2 | siyaset ve haber medyası arasındaki ilişkinin tartışmaya açılması | R.A. Hackett, (1998). "Bir Paradigmanın Önemini Yitirişi: Haber Medyası Çalışmalarında Yanlılık ve Nesnellik", İlef Yıllık 1997-1998. |
| 3 | haber, siyaset, ekonomi ve toplum arasındaki ilişki ve haber üretim süreci | Schudson, Michael, "Haber Üretiminin Sosyolojisi", İLEF Yıllık 1994, s.307-326 |
| 4 | haber ve temsil arasındaki ilişkinin sorgulanması | R.A. Hackett, (1998). "Bir Paradigmanın Önemini Yitirişi: Haber Medyası Çalışmalarında Yanlılık ve Nesnellik", İlef Yıllık 1997-1998. |
| 5 | Ulusal\yaygın medya ve Yerel medya arasındaki farkların ortaya koyulması | Alankuş. S. (2003). Medya ve Toplum. İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları. |
| 6 | Yerel medya ve Örgütlenme | Alankuş, S. (2003). Medya ve Toplum. İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları. Kejanlıoğlu, B. (2003) "Medya-Toplum İlişkisi ve Küreselleşmenin Yerel Medyaya Sunduğu Olanaklar" Medya ve Toplum İçinde. Sevda Alankuş (der.) İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları |
| 7 | Yerel medyada habercilik | Gencel Bek, M. (2003). Yerel Politika ve Yerel Medya. Medya ve Toplum içinde Sevda Alankuş (der.). İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları. Alankuş, S. (2003), Demokratik Bir medya ortamı için yerel medya ve yeni İmkanlar" Medya ve Toplum içinde. Sevda Alankuş (der.) İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları. |
| 8 | Yerel medyada habercilik | Gencel Bek, M. (2003). Yerel Politika ve Yerel Medya. Medya ve Toplum içinde Sevda Alankuş (der.). İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları. Alankuş, S. (2003), Demokratik Bir medya ortamı için yerel medya ve yeni İmkanlar" Medya ve Toplum içinde. Sevda Alankuş (der.) İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları. |
| 9 | Küresel ve Yerel arasındaki ilişkinin kavramsallaştırılması | Alankuş, S. (1998). Yerel Medyanın İmkanları. Birikim Dergisi S. 111-112. |
| 10 | Ara sınav | |
| 11 | Küreselleşme kavramına genel yaklaşımlar | Ritzer, G. (1998). Toplumun McDonaldlaştırılması. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Fukuyama, F. (2011). Tarihin Sonu ve Son İnsan. İstanbul: Profil Yayınları. Alankuş, S. (1998). Yerel medyanın İmkanları. Birikim Dergisi, S. 111-1112. |
| 12 | Kent Kültürü ve yerel habercilik | Holton, R.J. (1998). Kentler, kapitalizm ve Uygarlık. İstanbul: İmge. Kılıçbay, M. (2000). Şehirler ve Kentler. İstanbul: İmge |
| 13 | Kent ve yerel medya | Kılıçbay, M. (2000). Şehirler ve Kentler. İstanbul: İmge |
| 14 | Yerel medyanın Ekonomi-Politiği | Golding, Peter ve Graham Murdock (2002). ?Kültür, İletişim ve Ekonomi Politik.? Medya Kültür Siyaset içinde. Der. Süleyman İrvan. Çev. Dilek Beybin Kejanlıoğlu. Genişletilmiş ikinci baskı. Ankara: Alp Yayınevi. Albarran, A. B. (2002) Media Economics: Understanding Markets, Industries and Concepts, Iowa: Iowa State Press. |
| 15 | Yerel medyanın Ekonomi-Politiği | Golding, Peter ve Graham Murdock (2002). ?Kültür, İletişim ve Ekonomi Politik.? Medya Kültür Siyaset içinde. Der. Süleyman İrvan. Çev. Dilek Beybin Kejanlıoğlu. Genişletilmiş ikinci baskı. Ankara: Alp Yayınevi. Albarran, A. B. (2002) Media Economics: Understanding Markets, Industries and Concepts, Iowa: Iowa State Press. |
| 16 | Final |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Türkiye'de Yerel Basın, Ed. Suat Gezgin, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, 2007. |
|---|---|
| 2. Atilla Girgin, Türkiey'de Yerel Basın, Der Yayınları, 2009. | |
| 3. Kriss Hess & Lisa Waller, Local Jornalism in a Digital World, Palgrave, 2017. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir | X | ||||
| 2 | Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir. | X | ||||
| 3 | Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir. | |||||
| 4 | Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir. | X | ||||
| 5 | Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir. | |||||
| 6 | Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir. | X | ||||
| 7 | Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir. | |||||
| 8 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir. | |||||
| 9 | Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir. | |||||
| 10 | Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir. | |||||
| 11 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur. | |||||
| 12 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir. | |||||
| 13 | Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir. | |||||
| 14 | Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur. | |||||
| 15 | Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür. | |||||
| 16 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur. | |||||
| 17 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur. | |||||
| 18 | Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur. | |||||
| 19 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
| 20 | Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur. | X | ||||
| 21 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur. | |||||
| 22 | Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur. | |||||
| 23 | Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | |||||
| 24 | Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 14 | 28 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 10 | 20 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
