AKTS - Yazılım Ölçümü
Yazılım Ölçümü (SE577) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yazılım Ölçümü | SE577 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ölçüm teorisi temellerini, yazılım ölçüm sürecindeki ana kavramları vermek, öğrencileri yazılım mühendisliğinde kullanılan ölçüler, ölçüm modelleri ve uygulamalar ile ilgili pratiğe dökülebilir bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Ölçüm teorisi; ölçü tasarımı ve geçerlemesi; ölçüm gereksinimleri; ölçüm süreci; yazılım ölçüm teknikleri ve araçları; ölçüm çerçeveleri; ölçüm yönetimi; proje, ürün, hizmet, süreç ve kalite ölçümü; ISO ölçüm standartları; yazılım kestirimi; yazılım ölçüm veri kümeleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ölçüm Teorisi | Ch.1 |
| 2 | Ölçüm Süreci I | Ch.2 |
| 3 | Ölçüm Süreci II | Ch.3 |
| 4 | Ölçüm Çerçeveleri | Ch. 5 |
| 5 | Organizasyonda Ölçüm-GQM ve ISO 15939 | Ch. 6 |
| 6 | Süreç Ölçümü | Ch.8, Ch. 9, Ch.10 |
| 7 | Arasınav | |
| 8 | Ürün Ölçümü | Ch. 14 |
| 9 | Hizmet Ölçümü | Ch.15 |
| 10 | Kalite ve Ölçüm | Ch.18 |
| 11 | Yazılım Yönetiminde Ölçüm I | Ch.21, Ch. 22 |
| 12 | Yazılım Yönetiminde Ölçüm II | Ch.24 |
| 13 | Ölçüm Yönetimi | Ch.25 |
| 14 | Ölçüm verikümeleri | Ch.26 |
| 15 | Ölçüm Araçları | Ch.27, Ch. 28 |
| 16 | Sınıf içi çalışma |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. A. Abran, Software metrics and software metrology. New Jersey: IEEE Com-puter Society / Wiley Partnership, 2010. |
|---|---|
| 2. Fenton, Norman E., and Shari Lawrence Pfleeger. Software metrics: a rigor-ous and practical approach. PWS Publishing Co., 1998. | |
| Diğer Kaynaklar | 3. Kan, Stephen H. Metrics and models in software quality engineering. Addi-son-Wesley Longman Publishing Co., Inc., 2002. |
| 4. Linda M. Laird,M.. Carol Brennan, Software Measurement and Estimation: A Practical Approach, 2006, IEEE | |
| 5. Park, Robert E., Wolfhart B. Goethert, and William A. Florac. Goal-Driven Software Measurement. A Guidebook. No. CMU/SEI-96-HB-002. CARNEGIE-MELLON UNIV PITTSBURGH PA SOFTWARE ENGINEERING INST, 1996. | |
| 6. Ebert, Christof, ed. Best Practices in Software Measurement: How to Use Metrics to Improve Project and Process Performance; 37 Tables. Springer, 2005. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 3 | 30 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 5 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Yazılım mühendisliği araştırma alanında en gelişmiş teknoloji ve literatürü kavrar. | X | ||||
| 2 | Yazılım mühendisliğinde dünya çapında araştırma yapma ve bu alanda en iyi konferans ve dergilerde bilimsel makale yayınlama becerisi kazanır. | |||||
| 3 | Yazılım mühendisliğinde sayısal ve niteliksel çalışmalar yürütür. | X | ||||
| 4 | Yazılım mühendisliği alanında akademik çevre ve endüstri arasında köprü kurabilmek için gerekli becerileri edinme ve gerçek dünyada karşılaşılan problemleri çözmek için yazılım mühendisliği yaklaşımlarını geliştirir ve uygular. | |||||
| 5 | Bilim ve teknolojideki güncel gelişmeleri takip edebilmek için gereken bilgiye ulaşma ve bilimsel araştırma gerçekleştirme veya yazılım mühendisliği alanına proje geliştirme becerisi kazanır. | |||||
| 6 | Yazılım mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci kazanır. | |||||
| 7 | Proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık edinir; yazılım mühendisliği uygulamaları standartları ve yöntemleri için uluslararası mükemmellik standartlarını uyarlar. | |||||
| 8 | Karar alırken, Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |||||
| 9 | Yazılım mühendisliği uygulamaları için mükemmellik standardını geliştirir, benimser ve sürdürülebilir kullanımını destekler. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 6 | 96 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 3 | 10 | 30 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 219 | ||
