AKTS - Elektrikli ve Hibrid Taşıtlar
Elektrikli ve Hibrid Taşıtlar (AE421) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Elektrikli ve Hibrid Taşıtlar | AE421 | Alan Seçmeli | 3 | 1 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| (AE302 veya AE312) |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders öğrencinin, elektrikli ve hibrit araç konseptlerini kavraması ve bu konseptlerin arkasındaki kuramsal bilgiyi edinmesini hedefler. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Elektrikli taşıt elemanları; elektrikli taşıtların tarihçesi; elektrikli taşıtların çeşitleri; bataryalar ve batarya modelleme; alternatif enerji kaynakları (fotovoltaikler, volanlar, kapasitörler ve yakıt hücreleri) ve depolanması; DC ve AC elektrik motorları, fırçalı DC motorlar, ve fırçasız elektrik motorlar; güç elektroniği ve motor çalışmaları; elektrikli araçlarda güç aktarımı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Elektrikli Taşıt Elemanları | |
| 2 | Elektrikli Taşıtların Tarihçesi | |
| 3 | Elektrikli Taşıtların Çeşitleri | |
| 4 | Elektrikli Taşıtların Çeşitleri | |
| 5 | Bataryalar Ve Batarya Modelleme | |
| 6 | Alternatif Enerji Kaynakları Ve Depolanması | |
| 7 | Alternatif Enerji Kaynakları Ve Depolanması | |
| 8 | 1. Ara snav | |
| 9 | DC Ve AC Elektrik Motorları | |
| 10 | Fırçasız Elektrik Motorlar | |
| 11 | Fırçalı DC Motorlar | |
| 12 | 2. Ara snav | |
| 13 | Güç Elektroniği Ve Elektrikli Araçlarda Güç Aktarımı | |
| 14 | Dönem Özeti | |
| 15 | Final Sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Electric and Hybrid Vehicles, Design Fundamentals, by Iqbal. Husain, 1st Edition, CRS Press (2005). |
|---|---|
| 2. Electric and Hybrid Vehicles, by T. Denton, 1st Edition, Routledge (2016). |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 15 | 5 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 2 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 25 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 20 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
| Toplam | 21 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği gösterir. | |||||
| 2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama becerisi kazanır. | |||||
| 3 | Yeni yöntemler oluşturur ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygular. | |||||
| 4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde eder, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışır ve değerlendirir. | |||||
| 5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygular. | |||||
| 6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezler. | |||||
| 7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkı sağlar. | |||||
| 8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | 14 | 1 | 14 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 10 | 10 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 3 | 6 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 3 | 6 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
