AKTS - Bilgisayar Suçları
Bilgisayar Suçları (ISE414) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Suçları | ISE414 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders bilişim sistemlerinin virüsler, siber suçlar ve bilgisayar korsanlığı yolu ile maruz kalabileceği güvenlik tehditlerini öğretmek amacı ile tasarlanmıştır. Bu ders ile güvenlik risk yönetimi kuralları ve var olan bilgisayar suçları yasalarını irdele. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bilgisayar suçları, suçtan hasar görme, bilgi risk yönetimi, elektronik dolandırıcılık, bilgisayar virüsleri ve solucanları, bilgisayar suçları yasaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse genel bakış | Bölüm 1 (S. McQuade) |
2 | Bilgisayar suçlarına genel bir bakış 1 | Bölüm 1 (S. McQuade) |
3 | Bilgisayar suçlarına genel bir bakış 2 | Bölüm 1 (S. McQuade) |
4 | Bilişim altyapısının korunması | Bölüm 2 (S. McQuade) |
5 | Siber kötü kullanıcılar, saldırganlar | Bölüm 3 (S. McQuade) |
6 | Saldırganların sınıflandırılması | Bölüm 4 (S. McQuade) |
7 | Siber kötü kullanma ve siber suçlarda insani ve ekonomik boyutlar 1 | Bölüm 6 (S. McQuade) |
8 | Siber kötü kullanma ve siber suçlarda insani ve ekonomik boyutlar 2 | Bölüm 6 (S. McQuade) |
9 | Siber suçlar ve Bilişim Sektörü içn yeni fırsatlar 1 | Bölüm 7 (S. McQuade) |
10 | Siber suçlar ve Bilişim Sektörü içn yeni fırsatlar 2 | Bölüm 7 (S. McQuade) |
11 | ABD’de Siber Suçlar ve Bilgi Güvenliği Mevzuatı | Bölüm 8 (S. McQuade) |
12 | Ulusal Siber Suç Mevzuatı | Bölüm 8 (S. McQuade) |
13 | Bilgisayar Virüsleri | Bölüm 11 (Garfinkel) |
14 | Bilgisayar Etiği Eğitimi ve Siber suçlar | Bölüm 11 |
15 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
16 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Samuel C. McQuade, III. Understanding and Managing Cybercrime. Pearson, 2006. ISBN: 0-205-43973-X |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Kevin Mitnick & William L. Simon. The Art of Deception. Wiley Publishing, 2002. ISBN: 0-76454280-X |
3. Simson Garfinkel, Gene Spafford, Practical Unix and Internet Security, 2nd edition (April 1996), O'Reilly & Associates; ISBN: 1565921488 | |
4. Internet Suçları Yasası: http://bt-stk.org.tr/k5651.html | |
5. Eoghan Casey , Digital Evidence and Computer Crime, Second Edition, Academic Press, 2004 | |
6. Fighting Computer Crime: A New Framework for Protecting Information, John-Wiley, 1998 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 30 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini bilişim sistemleriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | ||||
2 | Bilişim alanında deney tasarlar ve yapar, deney sonuçlarını analiz ederek yorumlar. | X | ||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir bilişim sistemini, bileşenini ve işlemini tasarlar. | X | ||||
4 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde görev yapabilir. | |||||
5 | Bilişim alanındaki mühendislik problemlerini belirler, formüle eder ve çözer. | X | ||||
6 | Meslek etik kurallarına uygun davranır. | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır. | |||||
9 | Çağdaş konular hakkında bilgi edinir. | X | ||||
10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanabilir. | X | ||||
11 | Proje yönetimi yöntemlerini bilir ve uluslararası standartları tanır. | X | ||||
12 | Gerçek hayat problemleri için bilişimle ilgili mühendislik ürünleri ve prototipleri geliştirir. | X | ||||
13 | Profesyonel bilgiye katkı sağlar. | |||||
14 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilir. | |||||
15 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretebilir, raporlar ve sunar. | |||||
16 | Üretilen orijinal fikri savunabilir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 103 |