AKTS - E-Devlette Teknolojik Gelişmeler
E-Devlette Teknolojik Gelişmeler (ISE423) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| E-Devlette Teknolojik Gelişmeler | ISE423 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere, e-Devlet geliştirme ve uygulama konularını ve Internet odaklı diğer girişimleri tanıştırmaktır. Teknolojiler, çerçeve yapılar, politikalar, değerlendirme yöntemleri ve en iyi uygulamalar da işlenecektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | E-Devletin teorik altyapısı, e-devletin kullanımı: yerel ve global, e-devlet sistemlerinin gerçeklenmesinde teknik ve organizasyonel yaklaşımlar ve sosyoteknolojik metodolojiler, kurumsal mimariler, referans modeller ve çerçeve yapılar: Zachman, TOGAF, MoDAF ve DoDAF, birlikte çalışabilirlik standartları: yerel profil ile karşılaştırmalı eGIF, EIF, |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | e-Devletin teorik altyapısı | Bölüm 1 (ana kaynak) |
| 2 | Kurumlarda e-Devletin mevcut durumu | Bölüm 2 |
| 3 | e-Devlet sistemleri gerçekleme için teknik bakış açıları | Bölüm 3 |
| 4 | e-Devletin işletilmesi için organizasyonel bakış açıları | Bölüm 4 |
| 5 | e-Kurumdan e-Devlete: e-Devlet Portalleri ve kurumsal servis veriyolları (ESBs) | Bölüm 5 |
| 6 | e-Kurumdan e-Devlete: e-Devlet Portalleri ve kurumsal servis veriyolları (ESBs) | Bölüm 5 |
| 7 | Güncel teknoloji etmenleri ve dönüştürücüleri: SOA, MDA ve EDA | Bölüm 6 |
| 8 | Güncel teknoloji etmenleri ve dönüştürücüleri: SOA, MDA ve EDA | Bölüm 6 |
| 9 | Kurumsal mimariler, referans modeller ve çerçeve yapılar | Bölüm 7 |
| 10 | Kurumsal mimariler, referans modeller ve çerçeve yapılar | Bölüm 7 |
| 11 | Birlikte çalışabilirlik ve standartlar | Bölüm 8 |
| 12 | e-Devlette anlambilim | Bölüm 9 |
| 13 | e-Devlet sistemleri güvenliği ve kimlik yönetimi | Bölüm 10 |
| 14 | Olay inceleme çalışmaları | Bölüm 11 |
| 15 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
| 16 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Lecture Notes (has to be compiled from recent papers and books) |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Chen, H. (ed) and et. al., Digital Government: e-Government Research, Case Studies, and Implementation, Springer, 1st edition, 2007. |
| 3. Mitrakas, A., Secure e-Government Web Services, IGI Global, 2007. | |
| 4. Kushchu, I., Mobile Government: An Emerging Direction in e-Government, IGI Publishing, 2007 | |
| 5. Prins, J. E. J., Designing e-Government, Kluwer Law International, 2nd edition, 2006. | |
| 6. Gottschalk, P., Solli-Saether, H., e-Government Interoperability and Information Resource Integration: Frameworks for Aligned Development, Information Science Reference, 1st edition, 2009. | |
| 7. Huang, W. (ed.) and et. al., Electronic Government Strategies and Implementation, Idea Group Publishing, 2005. | |
| 8. Lankhorst, M., Enterprise Architecture at Work: Modelling, Communication and Analysis, Springer; 1st edition, 2005. | |
| 9. Rozemeijer, E., Van Bon, J., Verheijen, T., Frameworks for IT Management: A Pocket Guide, Van Haren Publishing; 1st edition, 2007. | |
| 10. Chappell, D., Enterprise Service Bus, O'Reilly Media, 2004. | |
| 11. Rosen, M., Lublinsky, B., Smith, K. T., Balcer, M. J., Applied SOA: Service-Oriented Architecture and Design Strategies, Wiley, 2008. | |
| 12. http://ec.europa.eu/idabc/en/home | |
| 13. http://www.opengroup.org/togaf/ | |
| 14. http://www.bilgitoplumu.gov.tr/ | |
| 15. http://www.unpan.org/egovernment.asp |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 5 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 4 | 30 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
| Toplam | 7 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini bilişim sistemleriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | ||||
| 2 | Bilişim alanında deney tasarlar ve yapar, deney sonuçlarını analiz ederek yorumlar. | X | ||||
| 3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir bilişim sistemini, bileşenini ve işlemini tasarlar. | X | ||||
| 4 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde görev yapabilir. | |||||
| 5 | Bilişim alanındaki mühendislik problemlerini belirler, formüle eder ve çözer. | X | ||||
| 6 | Meslek etik kurallarına uygun davranır. | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır. | |||||
| 9 | Çağdaş konular hakkında bilgi edinir. | X | ||||
| 10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanabilir. | X | ||||
| 11 | Proje yönetimi yöntemlerini bilir ve uluslararası standartları tanır. | X | ||||
| 12 | Gerçek hayat problemleri için bilişimle ilgili mühendislik ürünleri ve prototipleri geliştirir. | X | ||||
| 13 | Profesyonel bilgiye katkı sağlar. | |||||
| 14 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilir. | |||||
| 15 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretebilir, raporlar ve sunar. | |||||
| 16 | Üretilen orijinal fikri savunabilir. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 4 | 7 | 28 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 111 | ||
