AKTS - Veritabanı Tasarım ve Yönetimi
Veritabanı Tasarım ve Yönetimi (CMPE341) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Veritabanı Tasarım ve Yönetimi | CMPE341 | Alan Seçmeli | 3 | 2 | 0 | 4 | 7 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu derste gerçek hayatta karşılaşılan problemler gösterilirken, veritabanı sistemlerinin teorileri üzerinde durularak, grup çalışması eşliğinde veritabanı tasarımı ve uygulanması konusunda yönlendirilmektedirler. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Veritabanı sistemleri kavramları, varlık-ilişki (Vİ) ve genişletilmiş varlık-ilişki (GVİ) ile veri modellemesi, ilişkisel veri modelleme, dosya organizasyonu ve indeksleme yapıları, ilişkisel cebir, yapısal sorgulama dili (SQL); veritabanı tasarımı: fonksiyonel bağımlılık ve tablo normalizasyonu, veritabanı yönetimine giriş. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Veritabanı Sistemleri Kavramları | Bölüm 1-2 |
| 2 | Vİ Modelleme | Bölüm 3 |
| 3 | GVİ Modelleme | Bölüm 4 |
| 4 | İlişkisel Model ve İlişkisel Veritabanı konsepti | Bölüm 5 |
| 5 | İlişkisel Cebir | Bölüm 8 |
| 6 | Vİ ve GVİ'dan İlişkisel Yapıya Uyarlama | Bölüm 9 |
| 7 | Veritabanı Tasarımı | Bölüm 14 |
| 8 | Veritabanı Tasarımı | Bölüm 14 |
| 9 | Veritabanı Tasarımı | Bölüm 14 |
| 10 | Dosya Organizasyonu | Bölüm 16 |
| 11 | Indeksleme Yapıları | Bölüm 17 |
| 12 | Indeksleme Yapıları | Bölüm 17 |
| 13 | Veritabanı yetkilendirme, güvenlik ve gizlilik | Bölüm 30 |
| 14 | Veritabanı yetkilendirme, güvenlik ve gizlilik | Bölüm 30 |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. “Fundamentals of Database Systems”, 7th Edition, Ramez Elmasri & Shamkant B. Navathe, Pearson Education, 2017. |
|---|---|
| 2. “Oracle 9i: SQL with an introduction to PL/SQL”, L. L. Morris-Murphy, Thomson Course Technology, 2003 | |
| Diğer Kaynaklar | 3. “Principles of Database Systems with Internet and Java Applications”, Greg Ricardi, Addison-Wesley, 2001. |
| 4. “Database Application Development & Design”, 3rd Ed., McGraw-Hill, M.V. Mannino, McGraw-Hill, 2005. | |
| 5. http://sqlCourse.com/ (Interactive Online SQL Training) | |
| 6. “Database Systems: A practical Approach to Design, Implementation, and Management”, T. Collony & Carolyn Begg, 4th Edition, Addison-Wesley, 2005. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | 1 | 20 |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 15 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini bilişim sistemleriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | ||||
| 2 | Bilişim alanında deney tasarlar ve yapar, deney sonuçlarını analiz ederek yorumlar. | |||||
| 3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir bilişim sistemini, bileşenini ve işlemini tasarlar. | X | ||||
| 4 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde görev yapabilir. | |||||
| 5 | Bilişim alanındaki mühendislik problemlerini belirler, formüle eder ve çözer. | X | ||||
| 6 | Meslek etik kurallarına uygun davranır. | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır. | |||||
| 9 | Çağdaş konular hakkında bilgi edinir. | |||||
| 10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanabilir. | X | ||||
| 11 | Proje yönetimi yöntemlerini bilir ve uluslararası standartları tanır. | |||||
| 12 | Gerçek hayat problemleri için bilişimle ilgili mühendislik ürünleri ve prototipleri geliştirir. | |||||
| 13 | Profesyonel bilgiye katkı sağlar. | |||||
| 14 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilir. | |||||
| 15 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretebilir, raporlar ve sunar. | |||||
| 16 | Üretilen orijinal fikri savunabilir. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
| Laboratuar | 1 | 10 | 10 |
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 20 | 20 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 177 | ||
