AKTSİspanyolca III

İspanyolca III (SPAN301) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İspanyolca III SPAN301 Seçmeli Dersler 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
İspanyolca I (SPAN201) ve İspanyolca II (SPAN202)
Dersin Dili İspanyolca
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Diğer Diller Öğr.Gör.
Course Assistants
Dersin Amacı Dersin genel amacı, İspanyolca I (SPAN201) ve İspanyolca II(SPAN202) derslerinin devamı niteliğinde öğrencilere Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ ne göre A2* (Temel Kullanıcı) seviyesinde iletişim kurmalarına yardımcı olacak temel dil becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ülkeler ve şehirlerle ilgili okuyup konuşabilir (kıyaslama yapma, fikir beyan etme, vb.), Yönergeleri okuyup takip edebilir,
  • Turizm ve otel hizmetleri ile ilgili konuşabilir, (öneride bulunup fikir isteyebilir,) Sevdikleri ve sevmedikleri şeyleri, günlük rutinleri ifade edebilir ve yemek siparişi verebilir, Planları ve günlük rutin işleri hakkında konuşabilir,
  • Dinleme metinlerinin ana fikrini bulabilir, Dinledikleri konuşmalar ile ilgili soruları cevaplayabilir,
  • Diyalogları tamamlayıp, sorularına cevap verebilir, Mektup, elektronik posta ve not yazabilir.
Dersin İçeriği Başlangıç üstü düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak daha fazla kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; meslekler, hobiler, ülkeler gibi temalar ve soru sorma ve bilgi verme, teklif ve kabul etme gibi fonksiyonlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 1A kitabının genel tekrarı
2 Dönüşlü (refleksivo) fiillerin çekimine giriş Sebep – sonuç ilişkileri Sayfa 3
3 Şimdiki zamanın hikayesi (PreteritoImperfecto) Sayfa 11
4 “-den beri”, “-den bu yana” ifadelerinin kullanımı Sebep – sonuç ilişkileri Sayfa 19
5 Gereklilik kipi Sayfa 27
6 “hiç”, “hiç kimse”, “bir şey”, “hiçbir şey”, “herhangi” kavramları Sayfa 35
7 -di’li geçmiş zaman Sayfa 43
8 ARA SINAV
9 Düzensiz fiillerde -di’li geçmiş zaman Sayfa 52
10 Emir kipleri Yakın geçmiş zaman Kim, Ne kavramları Sayfa 60
11 Birleşik cümleler -ki bağlacı (que) Sayfa 68
12 Etken-edilgen cümleler “Ne” ve “Ne kadar” kalıplarının ünlem içeren cümlelerde kullanımı Sayfa 76
13 Düzensiz fiillerin -dili geçmiş zamanda çekimi Sayfa 84
14 -miş’li geçmiş zamanın hikayesi Sayfa 91
15 GENEL TEKRAR
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Español en Directo, Nivel 1A, Sanchez/Rios/Dominguez, Madrid, 1984.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 35
Genel Sınav/Final Juri 1 45
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 55
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 45
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 3 48
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 7 7
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Toplam İş Yükü 67