AKTS - Psikolojik Değerlendirme I

Psikolojik Değerlendirme I (PSY507) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Psikolojik Değerlendirme I PSY507 1. Dönem 3 2 0 4 8
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Dilek Demirtepe Saygılı
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Amaç, öğrencilere görüşme ve gözlem yoluyla psikolojik değerlendirme yapmayı ve terapötik ittifak oluşturmayı öğretmektir. Bu ders terapistin kendini tanıması ve öz bakımı, değerlendirme etiği, değerlendirme görüşmesi, davranışsal değerlendirme, terapötik ittifak, terapötik ilişki ve özel gruplarla (örn. kişilik bozuklukları, azınlıklar) görüşme gibi konuları içerir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Klinik psikolog olarak öz farkındalığı artırabilirler
  • terapötik ilişkinin genel ilkelerini öğrenirler
  • farklı gruplardan danışanlarla nasıl terapötik ilişki kuracaklarını öğrenirler
  • değerlendirme görüşmesi yapmayı öğrenirler
  • bilişsel, duygusal ve davranışsal değerlendirme yapmayı öğrenirler
Dersin İçeriği Psikolojik değerlendirme görüşmesi, terapötik ilişki, görüşme becerileri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Danışmanlık ve görüşme yapmaya giriş İlgili kitap bölümü
2 Etik ve profesyonel sorumluluk İlgili kitap bölümü
3 Danışmanlık uzmanı olarak gelişme İlgili kitap bölümü
4 İlk görüşme İlgili kitap bölümü
5 Görüşme becerileri: Dinleme modları İlgili kitap bölümü
6 Danışmanlık becerileri: Empati ve terapötik ilişki İlgili kitap bölümü
7 Değerlendire, tanı ve tedavi planlama İlgili kitap bölümü
8 Danışmanlık ilişkisinin yapısı İlgili kitap bölümü
9 Duygular ve ilişkilere yönelik danışmanlık becerileri İlgili kitap bölümü
10 Sonlandırma İlgili kitap bölümü
11 özel gruplarla terapi ilişkisi kurma
12 özel gruplarla terapi ilişkisi kurma
13 özel gruplarla terapi ilişkisi kurma
14 özel gruplarla terapi ilişkisi kurma
15 Konu tekrarı
16 Final sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Prout, T. A. & Wadkins, M. J. (2014). Essential Interviewing and Counseling Skills. New York: Springer.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 4 40
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Profesyonel ilişki üzerine teorik ve ampirik verileri bilir; kişilerarası ilişkiler, güç ilişkileri, sınır sorunları, terapötik ittifak ve müdahale ortamının bir işlevi olarak terapötik/profesyonel ilişkideki dalgalanmalar hakkında bilgiye sahip olur. X
2 Motivasyon, kaynaklar, değerler, kişisel önyargılar ve kişinin faaliyet gösterdiği makro (iş, ulusal normlar) ve mikro (aile, cinsiyet farklılıkları) ortam hakkında benlik bilgisine sahip olur. X
3 Etkili iletişim, yakınlığın kurulması ve sürdürülmesi, mesleki ilişkilerde güven ve saygının oluşturulması ve sürdürülmesi için gerekli becerileri edinir. X
4 Diğer profesyonellerle çalışırken yükümlülüklerini kabul eder, başkalarına karşı duyarlı olur ve kendini etik bir şekilde konumlar. X
5 Ölçme yöntemleri, kültürel bağlamda hizmet verilen popülasyonların bilgisi, insani gelişme ve teşhis gibi ölçme ve değerlendirme bilgi ve becerileri ile birlikte veri toplama ve işleme, hipotez oluşturma ve uygun olduğunda tanı koyma, rapor yazma ve bir eylem planı oluşturma gibi gerekli becerilere sahip olur. X
6 Çiftler, aileler, gruplar ve organizasyonlar gibi bireyler ve sistemlerle bir dizi çeşitli müdahaleyi öğrenir, uygun müdahale yöntemlerini seçer ve uygular. X
7 Eleştirel akıl yürütme becerilerini kullanarak bilgiyi analiz eder, kritik bir problemin çözümüne yönelik kavramsal bir çerçeve geliştirir ve bunu danışana iletir. X
8 Profesyonel bağlamda ve bazı durumlarda akademik bağlamda projeler geliştirebilmek ve yürütebilmek için araştırma yürütme konusunda yeterli becerilere sahip olur; çeşitli araştırma yaklaşımlarını sosyal sistemlere uygular. X
9 Etik ilke ve etik karar verme süreci, olası etik ikilemlerin proaktif olarak belirlenmesi ve etik ikilemlerin çözümü konusunda bilgi ve becerilere sahip olur. X
10 Denetime açık, iyi hazırlanmış, zamanı verimli kullanabilen, sınırların farkında olan, öğrenme yaklaşımlarını belirli değerlendirme kriterlerine bağlayabilen ve geribildirime açık bir tavırla süpervizyon almayı öğrenir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 16 2 32
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama 1 15 15
Projeler
Raporlar
Ödevler 4 10 40
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 197