AKTS - Psikolojik Değerlendirme I
Psikolojik Değerlendirme I (PSY507) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Psikolojik Değerlendirme I | PSY507 | 1. Dönem | 3 | 2 | 0 | 4 | 8 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Amaç, öğrencilere görüşme ve gözlem yoluyla psikolojik değerlendirme yapmayı ve terapötik ittifak oluşturmayı öğretmektir. Bu ders terapistin kendini tanıması ve öz bakımı, değerlendirme etiği, değerlendirme görüşmesi, davranışsal değerlendirme, terapötik ittifak, terapötik ilişki ve özel gruplarla (örn. kişilik bozuklukları, azınlıklar) görüşme gibi konuları içerir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Psikolojik değerlendirme görüşmesi, terapötik ilişki, görüşme becerileri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Danışmanlık ve görüşme yapmaya giriş | İlgili kitap bölümü |
2 | Etik ve profesyonel sorumluluk | İlgili kitap bölümü |
3 | Danışmanlık uzmanı olarak gelişme | İlgili kitap bölümü |
4 | İlk görüşme | İlgili kitap bölümü |
5 | Görüşme becerileri: Dinleme modları | İlgili kitap bölümü |
6 | Danışmanlık becerileri: Empati ve terapötik ilişki | İlgili kitap bölümü |
7 | Değerlendire, tanı ve tedavi planlama | İlgili kitap bölümü |
8 | Danışmanlık ilişkisinin yapısı | İlgili kitap bölümü |
9 | Duygular ve ilişkilere yönelik danışmanlık becerileri | İlgili kitap bölümü |
10 | Sonlandırma | İlgili kitap bölümü |
11 | özel gruplarla terapi ilişkisi kurma | |
12 | özel gruplarla terapi ilişkisi kurma | |
13 | özel gruplarla terapi ilişkisi kurma | |
14 | özel gruplarla terapi ilişkisi kurma | |
15 | Konu tekrarı | |
16 | Final sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Prout, T. A. & Wadkins, M. J. (2014). Essential Interviewing and Counseling Skills. New York: Springer. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 4 | 40 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel ilişki üzerine teorik ve ampirik verileri bilir; kişilerarası ilişkiler, güç ilişkileri, sınır sorunları, terapötik ittifak ve müdahale ortamının bir işlevi olarak terapötik/profesyonel ilişkideki dalgalanmalar hakkında bilgiye sahip olur. | X | ||||
2 | Motivasyon, kaynaklar, değerler, kişisel önyargılar ve kişinin faaliyet gösterdiği makro (iş, ulusal normlar) ve mikro (aile, cinsiyet farklılıkları) ortam hakkında benlik bilgisine sahip olur. | X | ||||
3 | Etkili iletişim, yakınlığın kurulması ve sürdürülmesi, mesleki ilişkilerde güven ve saygının oluşturulması ve sürdürülmesi için gerekli becerileri edinir. | X | ||||
4 | Diğer profesyonellerle çalışırken yükümlülüklerini kabul eder, başkalarına karşı duyarlı olur ve kendini etik bir şekilde konumlar. | X | ||||
5 | Ölçme yöntemleri, kültürel bağlamda hizmet verilen popülasyonların bilgisi, insani gelişme ve teşhis gibi ölçme ve değerlendirme bilgi ve becerileri ile birlikte veri toplama ve işleme, hipotez oluşturma ve uygun olduğunda tanı koyma, rapor yazma ve bir eylem planı oluşturma gibi gerekli becerilere sahip olur. | X | ||||
6 | Çiftler, aileler, gruplar ve organizasyonlar gibi bireyler ve sistemlerle bir dizi çeşitli müdahaleyi öğrenir, uygun müdahale yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
7 | Eleştirel akıl yürütme becerilerini kullanarak bilgiyi analiz eder, kritik bir problemin çözümüne yönelik kavramsal bir çerçeve geliştirir ve bunu danışana iletir. | X | ||||
8 | Profesyonel bağlamda ve bazı durumlarda akademik bağlamda projeler geliştirebilmek ve yürütebilmek için araştırma yürütme konusunda yeterli becerilere sahip olur; çeşitli araştırma yaklaşımlarını sosyal sistemlere uygular. | X | ||||
9 | Etik ilke ve etik karar verme süreci, olası etik ikilemlerin proaktif olarak belirlenmesi ve etik ikilemlerin çözümü konusunda bilgi ve becerilere sahip olur. | X | ||||
10 | Denetime açık, iyi hazırlanmış, zamanı verimli kullanabilen, sınırların farkında olan, öğrenme yaklaşımlarını belirli değerlendirme kriterlerine bağlayabilen ve geribildirime açık bir tavırla süpervizyon almayı öğrenir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 197 |