AKTS - Yetişkin Psikoterapileri

Yetişkin Psikoterapileri (PSY508) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Yetişkin Psikoterapileri PSY508 1. Dönem 3 2 0 4 8
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Neşe Alkan
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı, psikoterapi entegrasyonu gibi çağdaş psikoterapi yaklaşımlarına perspektif sağlamaktır. Ders, BDT'de kullanılan temel düzey yöntemleri içermektedir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Psikoterapi entegrasyonun temel prensiplerine aşina olmak
  • Bilişsel psikoterapinin temel yöntemlerini ve uygulamalarını öğrenmek
  • Yönlendirici kavramsal çerçeveyi içeren bir tedavi planı formüle etmek ve sürdürmek
Dersin İçeriği Çağdaş psikoterapi yaklaşımları, psikoterapilerin uygulamalarının amaçları, yöntemleri ve teknikleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Introduction to contemporary issues regarding psychotherapies Bowins, B. (2021). States and Processes for Mental Health Advancing Psychotherapy Effectiveness. Academic Press, Elsevier. Ch. 28. Problems with the discrete psychotherapy approach p. 229
2 Introduction to 21st-Century Psychotherapies Bowins, B. (2021). Ch. 29. Advancing psychotherapy effectiveness p. 241 Wedding, D., & Corsini, R. J. (2019). Current psychotherapies. Cengage Learning. Ch. 1. p.2
3 Defining and Comparing the Psychotherapies: An Integrative Framework Prochaska, J. O., & Norcross, J. C. (2018). Systems of psychotherapy: A transtheoretical analysis. Oxford University Press. Ch.1. p.1
4 A Primer on Psychotherapy Integration Norcross, J. C. & Goldfrie, MR. (2005). Handbook of Psychotherapy Integration. Oxford. Ch.1. p.1
5 Introduction to Cognitive Behavior Therapy & Overview of Treatment Beck Ch’s. 1&2
6 Cognitive Conceptualization & The Evaluation Session Beck Ch’s. 3&4
7 Cognitive Conceptualization & The Evaluation Session Beck Ch’s. 3&4
8 Structure of the First Therapy Session & Behavioral Activation Beck Ch’s. 5&6
9 Session 2 and Beyond: Structure and Format & Problems in Structuring Sessions Beck Ch’s. 7&8
10 Identifying Automatic Thoughts & Identifying Emotions Beck Ch. 9&10
11 Evaluating Automatic Thoughts Beck Ch’s. 11
12 Responding to Automatic Thoughts & Emotions Beck Ch’s. 12
13 Identifying and Modifying Intermediate Beliefs Beck Ch’s. 13
14 Identifying and Modifying Core Beliefs Beck Ch’s. 14

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Wedding, D., & Corsini, R. J. (2019). Current Psychotherapies. Cengage.
2. Beck, J.S. (2011). Cognitive behavior therapy: Basics and beyond. Guilford Publications.
3. Bowins, B. (2021). States and Processes for Mental Health Advancing Psychotherapy Effectiveness. Academic Press, Elsevier.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 14 10
Laboratuar - -
Uygulama 10 10
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 27 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Profesyonel ilişki üzerine teorik ve ampirik verileri bilir; kişilerarası ilişkiler, güç ilişkileri, sınır sorunları, terapötik ittifak ve müdahale ortamının bir işlevi olarak terapötik/profesyonel ilişkideki dalgalanmalar hakkında bilgiye sahip olur. X
2 Motivasyon, kaynaklar, değerler, kişisel önyargılar ve kişinin faaliyet gösterdiği makro (iş, ulusal normlar) ve mikro (aile, cinsiyet farklılıkları) ortam hakkında benlik bilgisine sahip olur. X
3 Etkili iletişim, yakınlığın kurulması ve sürdürülmesi, mesleki ilişkilerde güven ve saygının oluşturulması ve sürdürülmesi için gerekli becerileri edinir. X
4 Diğer profesyonellerle çalışırken yükümlülüklerini kabul eder, başkalarına karşı duyarlı olur ve kendini etik bir şekilde konumlar. X
5 Ölçme yöntemleri, kültürel bağlamda hizmet verilen popülasyonların bilgisi, insani gelişme ve teşhis gibi ölçme ve değerlendirme bilgi ve becerileri ile birlikte veri toplama ve işleme, hipotez oluşturma ve uygun olduğunda tanı koyma, rapor yazma ve bir eylem planı oluşturma gibi gerekli becerilere sahip olur. X
6 Çiftler, aileler, gruplar ve organizasyonlar gibi bireyler ve sistemlerle bir dizi çeşitli müdahaleyi öğrenir, uygun müdahale yöntemlerini seçer ve uygular. X
7 Eleştirel akıl yürütme becerilerini kullanarak bilgiyi analiz eder, kritik bir problemin çözümüne yönelik kavramsal bir çerçeve geliştirir ve bunu danışana iletir. X
8 Profesyonel bağlamda ve bazı durumlarda akademik bağlamda projeler geliştirebilmek ve yürütebilmek için araştırma yürütme konusunda yeterli becerilere sahip olur; çeşitli araştırma yaklaşımlarını sosyal sistemlere uygular. X
9 Etik ilke ve etik karar verme süreci, olası etik ikilemlerin proaktif olarak belirlenmesi ve etik ikilemlerin çözümü konusunda bilgi ve becerilere sahip olur. X
10 Denetime açık, iyi hazırlanmış, zamanı verimli kullanabilen, sınırların farkında olan, öğrenme yaklaşımlarını belirli değerlendirme kriterlerine bağlayabilen ve geribildirime açık bir tavırla süpervizyon almayı öğrenir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 5 70
Laboratuar
Uygulama 10 2 20
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 20 20
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 188