AKTS - Psikofarmakoloji

Psikofarmakoloji (PSY526) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Psikofarmakoloji PSY526 3 2 0 4 8
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Ertuğrul Köroğlu
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı psikofarmakoterapi ilkelerinin ana hatlarını tanımlamak,antipsikotikler,duygudurum dengeleyici ilaçlar,anksiyete ilaçları,madde kullanım bozukluğu tedavilerinde kullanılan ilaçlar hakkında bilgi sahibi olunmasıdır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Hangi ruhsal bozukluklarda antipsikotik ilaçlar kullanılacağını açıklayabilir.
  • Belli başlı antipsikotik ilaç isimlerini, olası yan etkilerini açıklayabilir.
  • Hangi ruhsal bozukluklarda antidepresan kullanılacağını açıklayabilir.
  • Antidepresanların sınıflandırmasını ve bu gruplara ait antidepresan isimlerini ve olası yan etkilerini açıklayabilir.
  • Duygudurum dengeleyici ilaçların hangi bozukluklarda kullanıldığını, isimlerini ve olası yan etkilerini açıklayabilir.
  • Madde kullanım bozukluğunda uygulanan tedavileri açıklayabilir.
Dersin İçeriği İlaçlar, duygusal ve davranış bozukluklarının kimyasal tedavisi, altında yatan beyin mekanizmaları, ilaç ve biyolojik müdahalelerin etkinlikleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Antipsikotik İlaçlar-1 Ders Kitabı Bölüm-33
2 Antipsikotik İlaçlar-2 Ders Kitabı Bölüm-33
3 Antidepresanlar ve Etki Mekanizmaları-1 Ders Kitabı Bölüm-34
4 Antidepresanlar ve Etki Mekanizmaları-2 Ders Kitabı Bölüm-34
5 Duygudurum Dengeleyici İlaçlar Ders Kitabı Bölüm-35
6 Duygudurum Dengeleyici İlaç Seçim İlkeleri Ders Kitabı Bölüm-35
7 Anksiyete İlaçları Ders Kitabı Bölüm-36
8 Madde Bağımlılığı Tedavisinde İlaç Tedavisi-1 Ders Kitabı Bölüm-37
9 Madde Bağımlılığı Tedavisinde İlaç Tedavisi-2 Ders Kitabı Bölüm-37
10 Demans İlaçları Ders Kitabı Bölüm-38
11 Vaka Çalışması İlaç Kullanım Örnekleri-1 Ders Kitabı Anabölüm VI
12 Vaka Çalışması İlaç Kullanım Örnekleri-2 Ders Kitabı Anabölüm VI
13 Vaka Çalışması İlaç Kullanım Örnekleri-3 Ders Kitabı Anabölüm VI
14 Dönem İçi Yapılan Çalışmaların Özeti Ders Kitabı Anabölüm VI
15 Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. DSM-5 Tanı Odaklı Klinik Psikiyatri, Prof. Dr. Ertuğrul KÖROĞLU, İkinci Baskı
2. Psikiyatri Ders Kitabı, Prof. Dr. Ertuğrul KÖROĞLU

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 2 20
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 80
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 20
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 80
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Profesyonel ilişki üzerine teorik ve ampirik verileri bilmek. Kişilerarası ilişkiler, güç ilişkileri, sınır sorunları, terapötik ittifak ve müdahale ortamının bir işlevi olarak terapötik/profesyonel ilişkideki dalgalanmalar hakkında bilgiye sahip olmak. X
2 Motivasyon, kaynaklar, değerler, kişisel önyargılar ve kişinin faaliyet gösterdiği makro (iş, ulusal normlar) ve mikro (aile, cinsiyet farklılıkları) ortam hakkında benlik bilgisine sahip olmak. X
3 Etkili iletişim, yakınlığın kurulması ve sürdürülmesi, mesleki ilişkilerde güven ve saygının oluşturulması ve sürdürülmesi için gerekli becerileri edinmek. X
4 Diğer profesyonellerle çalışırken yükümlülüklerini kabul etmek, başkalarına karşı duyarlı olmak ve kendini etik bir şekilde konumlamak. X
5 Ölçme yöntemleri, kültürel bağlamda hizmet verilen popülasyonların bilgisi, insani gelişme ve teşhis gibi ölçme ve değerlendirme bilgi ve becerileri ile birlikte veri toplama ve işleme, hipotez oluşturma ve uygun olduğunda tanı koyma, rapor yazma gibi gerekli becerilere sahip olmak ve bir eylem planı oluşturmak. X
6 Çiftler, aileler, gruplar ve organizasyonlar gibi bireyler ve sistemlerle bir dizi çeşitli müdahaleyi öğrenmek, uygun müdahale yöntemlerini seçmek ve uygulamak. X
7 Eleştirel akıl yürütme becerilerini kullanarak bilgiyi analiz etmek, kritik bir problemin çözümüne yönelik kavramsal bir çerçeve geliştirmek ve bunu danışana iletmek. X
8 Profesyonel bağlamda ve bazı durumlarda akademik bağlamda projeler geliştirebilmek ve yürütebilmek için araştırma yürütme konusunda yeterli becerilere sahip olmak. Çeşitli araştırma yaklaşımlarının sosyal sistemlere uygulamak. X
9 Etik ilke ve etik karar verme süreci, olası etik ikilemlerin proaktif olarak belirlenmesi ve etik ikilemlerin çözümü konusunda bilgi ve becerilere sahip olmak. X
10 Denetime açık, iyi hazırlanmış, zamanı verimli kullanabilen, sınırların farkında olan, öğrenme yaklaşımlarını belirli değerlendirme kriterlerine bağlayabilen ve geribildirime açık bir tavırla süpervizyon almayı öğrenmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 16 2 32
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 5 80
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 195