AKTS - Yakın İlişkiler

Yakın İlişkiler (PSY527) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Yakın İlişkiler PSY527 3 2 0 4 8
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. İrem Metin Orta
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrencilere yakın ilişkileri ele alan çeşitli araştırma ve kuramları tanıtmak, yakın ilişki dinamiklerini ve bunları etkileyen değişkenleri bilimsel bir çerçevede analiz edebilmeyi ve yorumlamayı öğretmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bağlanma, çekicilik ve ilişki gelişimi, karşılıklı bağlılık, romantik aşk, ilişkisel sorunlar, çatışma ve ayrılık gibi konularda çeşitli araştırma ve kuramlarını öğrenmek
  • Yakın ilişkilerin dinamikleri ve bunlara etki eden değişkenler hakkında bilgi sahibi olmak
  • Yakın ilişkilerdeki temel kavramları bilimsel bir çerçevede analiz edebilmeyi ve yorumlamayı öğrenmek.
  • Yakın ilişkiler alanında yapılan çalışmaların kültürlerarası geçerliği ve ilişkisi konusunda farkındalık kazanmak
  • Ders içi aktivitelerle sunum yapma ve tartışma becerilerini ilerletmek
Dersin İçeriği Bağlanma, kişilerarası çekim ve ilişkilerin gelişimi, arkadaşlık ve romantik ilişki, iletişim, karşılıklı bağımlılık, ilişki sorunları, çatışma ve sosyal destek.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 İlişki Bilimi İlgili Kitap Bölümü ve Makaleler
3 Bağlanma Kuramı İlgili Kitap Bölümü ve Makaleler
4 Bağlanma ve Kültür İlgili Kitap Bölümü ve Makaleler
5 Bağlanma-Temelli Müdahale Programları İlgili Kitap Bölümü ve Makaleler
6 Yetişkinlikte Bağlanma İlgili Kitap Bölümü ve Bağlanma
7 Yetişkinlikte Bağlanma İlgili Kitap Bölümü ve Makaleler
8 Çekicilik ve İlişki Gelişimi İlgili Kitap Bölümü ve Makaleler
9 Çekicilik ve İlişki Gelişimi İlgili Kitap Bölümü ve Makaleler
10 Karşılıklı Bağlılık ve Romantik Aşk İlgili Kitap Bölümü ve Makaleler
11 Karşılıklı Bağlılık ve Romantik Aşk İlgili Kitap Bölümü ve Makaleler
12 İlişkisel Sorunlar ve Çatışma İlgili Kitap Bölümü ve Makaleler
13 İlişkide Çözülme ve Ayrılık İlgili Kitap Bölümü ve Makaleler
14 Öğrenci Sunumları
15 Öğrenci Sunumları
16 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Miller, R. S. (2022). Intimate Relationships (9th Ed.). McGraw Hill.
Diğer Kaynaklar 2. Hazan, C., & Campa, M. I. (Eds.). (2013). Human bonding: The science of affectional ties. Guilford Press.
3. Handbook of Attachment: Theory, Research and Clinical Applications. (2008) by J. Cassidy & P. R. Shaver. (2nd Ed.) Guilford Press

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 20
Sunum 2 30
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Profesyonel ilişki üzerine teorik ve ampirik verileri bilmek. Kişilerarası ilişkiler, güç ilişkileri, sınır sorunları, terapötik ittifak ve müdahale ortamının bir işlevi olarak terapötik/profesyonel ilişkideki dalgalanmalar hakkında bilgiye sahip olmak.
2 Motivasyon, kaynaklar, değerler, kişisel önyargılar ve kişinin faaliyet gösterdiği makro (iş, ulusal normlar) ve mikro (aile, cinsiyet farklılıkları) ortam hakkında benlik bilgisine sahip olmak. X
3 Etkili iletişim, yakınlığın kurulması ve sürdürülmesi, mesleki ilişkilerde güven ve saygının oluşturulması ve sürdürülmesi için gerekli becerileri edinmek. X
4 Diğer profesyonellerle çalışırken yükümlülüklerini kabul etmek, başkalarına karşı duyarlı olmak ve kendini etik bir şekilde konumlamak. X
5 Ölçme yöntemleri, kültürel bağlamda hizmet verilen popülasyonların bilgisi, insani gelişme ve teşhis gibi ölçme ve değerlendirme bilgi ve becerileri ile birlikte veri toplama ve işleme, hipotez oluşturma ve uygun olduğunda tanı koyma, rapor yazma gibi gerekli becerilere sahip olmak ve bir eylem planı oluşturmak. X
6 Çiftler, aileler, gruplar ve organizasyonlar gibi bireyler ve sistemlerle bir dizi çeşitli müdahaleyi öğrenmek, uygun müdahale yöntemlerini seçmek ve uygulamak. X
7 Eleştirel akıl yürütme becerilerini kullanarak bilgiyi analiz etmek, kritik bir problemin çözümüne yönelik kavramsal bir çerçeve geliştirmek ve bunu danışana iletmek. X
8 Profesyonel bağlamda ve bazı durumlarda akademik bağlamda projeler geliştirebilmek ve yürütebilmek için araştırma yürütme konusunda yeterli becerilere sahip olmak. Çeşitli araştırma yaklaşımlarının sosyal sistemlere uygulamak. X
9 Etik ilke ve etik karar verme süreci, olası etik ikilemlerin proaktif olarak belirlenmesi ve etik ikilemlerin çözümü konusunda bilgi ve becerilere sahip olmak. X
10 Denetime açık, iyi hazırlanmış, zamanı verimli kullanabilen, sınırların farkında olan, öğrenme yaklaşımlarını belirli değerlendirme kriterlerine bağlayabilen ve geribildirime açık bir tavırla süpervizyon almayı öğrenmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 16 2 32
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama 2 20 40
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 20 20
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 202