AKTS - Temel Anatomi
Temel Anatomi (SMYO103) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel Anatomi | SMYO103 | 1. Dönem | 2 | 4 | 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders sağlık personelinin ihtiyaçlarına yönelik konular öncelikli olmak üzere tüm vücut anatomisi, vücuttaki doku ve organların yapıları ve fonksiyonları hakkında genel bilgi sahibi olmasını amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İnsan vücudunun bölümleri ve bölgeleri, kemik dokusunun yapısı ve iskelet sistemi, eklem sistemi ve bağları, kas sistemi ve fonksiyonları, pulmoner sistem doku ve organları ve fonksiyonları, kardiyovasküler sistem doku ve organları ve işleyişleri, gastrointestinal ve sindirime yardımcı organlar ve işleyişleri, ürogenital sistem yapı ve faaliyetleri, merkezi sinir sistemi ve periferik sinir sistemi, otonom sinir sistemi ve işleyişi, duyu organları, endokrin sistemi ve fonksiyonları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anatomiye giriş ve temel kavramlar, İskelet sistemi İskelet sistemi Eklemler ve bağları Kas sistemi Solunum Sistemi Kardiovasküler Sistem Ara Sınav Teorik Ara Sınav Pratik Sindirim Sistemi Ürogenital Sistem Merkezi Sinir Sistemi Merkezi Sinir Sistemi, Periferik Sinirler ve Kranial Sinirler Duyu organları ve Endokrin Sistem |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Prof. Dr. Bünyamin Şahin, 2019.Temel Anatomi (Sağlık Bilimleri için Resimli), İstanbul Tıp Kitabevi. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 10 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 2 | 50 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Ameliyathane Hizmetleri alanında, temel düzeyde teorik bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Ameliyathane Hizmetleri alanında temel düzeyde araç ve gereçlerin kullanımı hakkında bilgiye sahiptir. | X | ||||
3 | Alan terminolojisini etkin kullanabilir. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
5 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili teknolojileri kullanır. | X | ||||
7 | Ameliyathane Hizmetleri alanında sahip olduğu temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak herhangi bir sorun karşısında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak görev alır. | X | ||||
8 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
9 | Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | X | ||||
11 | Ameliyat öncesi ve sonrası cerrahi aletleri ve malzemeleri kullanıma hazır hale getirebilir. | X | ||||
12 | Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilir. | X | ||||
13 | Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | ||||
14 | Diğer sağlık disiplinleri ile ortak çalışabilir. | X | ||||
15 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 96 |